Ocena i porada auta.

14 Gru 2014, 21:35

a moze polecacie jakies inne auta do okolo 24tys? jezeli tak to prosilbym i pisanie modeli i silnikow :) moze byc benzyna lub diesel, pojemnosc do 2.0 i troche konikow zeby troche jechal :)
Civic90
Nowicjusz
 
Posty: 47
Auto: Honda

14 Gru 2014, 21:48

Mazda 6 2,0 po lifcie
BMW e46 320i 143KM
Fiat Bravo 1,4T-JET/120KM lub 1,9JTD
Kia Cee'd/Hyundai i30 1,6 i 1,6CRDi
Hyundai Sonata
Opel Vectra C po lifcie 2,0T lub 1,9CDTi
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

14 Gru 2014, 21:53

Ford Focus mk2 fl w zasadzie wszystkie silniki oprócz 1.4
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

14 Gru 2014, 22:24

jezeli chodzi o vectre C to tam sa 2 silniki 1.9 CDTI 120 i 150 koni. jaka jest roznica pomiedzy tymi silnikami?
Civic90
Nowicjusz
 
Posty: 47
Auto: Honda

15 Gru 2014, 09:39

Nie że nie polecam, po prostu modele z początkowych lat produkcji 2004/2005 są bardziej awaryjne i ciężko znaleźć coś sensownego w dobrej cenie, problemy były z silnikami, turbinami, EGR itp. firma szybko wprowadzała poprawki. Roczniki 2007/2008 poliftowe są teraz najbardziej poszukiwane i tutaj jest już większa możliwość zadbanych aut. Zobacz, Volvo w ogromnej większości są autami z drugiej ręki z zagranicy, ktoś jeździł tam 3-4 lata serwisował w ASO, sprzedał do Polski a tutaj z serwisowaniem jest różnie, niektórzy kupują auta a potem najtańszym kosztem je serwisują i wtedy pojawiają się miny. Jeśli masz na tyle wysoki budżet to szukaj poliftów, 5-6 letnie auta nie będą jeszcze mocno zajeżdżone.
Różnica między S40 a V50 to tylko bagażnik, nic więcej, mechanicznie są te same.
Na zadbaną i w dobrym wyposażeniu eskę 2007 szykuj minimum 33-35 tyś.
Dwumas, sprzęgło wyczujesz przy wysprzęglaniu, pedał musi pracować jak trzeba, odbijać i wracać, żadnych dziwnych dźwięków, żadnego trzepania samochodem, ma słychać tylko silnik.
Rozrusznik sprawdzisz kilkakrotnie odpalając jak kręci za każdym razem to jest ok, alternator powinien pracować bezszelestnie, jeśli przy dodaniu i odpuszczeniu gazu słyszysz dźwięk podobny do turbo ale bardziej metaliczny to lepiej niech elektryk rzuci okiem i pomierzy napięcie, o ile dobrze pamiętam powinno być 14,3 ale nie jestem w 100% pewny.
Wg. mnie kupno Volvo zawsze powinno poprzedzać wizyta z autem w ASO na przeglądzie przed zakupowym, podpięcie do komputer, wiadomo że to kosztuje ale może zaoszczędzić Ci o wiele więcej, koszty ewentualnej naprawy mogą być podstawą do negocjacji ceny auta.
Gdybyś coś znalazł to mogę pomóc Ci w ocenie, może lepiej napisz do mnie na priv, mam też namiary na jednego forumowicza który odpłatnie sprawdza Volvo w całym kraju.
Pozdrawiam
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

15 Gru 2014, 10:15

Rom33 napisał(a):ktoś jeździł tam 3-4 lata serwisował w ASO, sprzedał do Polski a tutaj z serwisowaniem jest różnie, niektórzy kupują auta a potem najtańszym kosztem je serwisują i wtedy pojawiają się miny.

Ja może sprostuje w/w info ponieważ mocno usypia czujność.
Z granicą nie serwisuje się aut... jest jakiś dziwny mit że w CH, DE itd. kierowca na serwis jedzie do warsztatu ASO i przy kawce czeka na zmianę oleju... a tak nie jest.
3/4 aut na polskim rynku pochodzi z licytacji, duża część to import kilku sztuk miesięcznie od turasków a 1/1000 to zakup od właściciela co i tak nie ratuje sytuacji.
Wydaje się nam że auta są tam serwisowane ponieważ tą głupotę wkładają nam do głowy handlarze w ogłoszeniach a do tego są tam lepsze drogi więc łatwiej coś ustrzelić co nie jest zawieszeniowo zajechane.
Auta serwisowe kosztują na zachodzi majątek do którego zwykły nabywca z PL nawet się nie zbliży.
Największa tragedia jest we Francji i we Włoszech bardzo źle jest w Szwajcarii natomiast w DE znośnie...
Więc jeżeli w instrukcji Fiata jtd nakazana jest zmiana oleju co 30tyś.km. to możecie być pewni prędzej kierownik zatrze silnik niż wcześniej pojedzie na serwis a w CH nie pojedzie bo tam są dziwne zasady dotyczące wymiany oleju. Więc jak trafisz takie silniki jak mazdy/forda 2,3 tojkowe clean powery z CH to możesz być pewny ze na 99% przyjechały bez panewek.
Generalnie wszystkie konstrukcje wrażliwe na zmianę oleju będą zajechane.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10820
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

15 Gru 2014, 19:29

Civic90 napisał(a):jezeli chodzi o vectre C to tam sa 2 silniki 1.9 CDTI 120 i 150 koni. jaka jest roznica pomiedzy tymi silnikami?

w wersji 150KM szybciej kończy się dwumasa i występują urywające się klapki w kolektorze, które często są usuwane
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

15 Gru 2014, 20:17

szybki napisał(a):Ja może sprostuje w/w info ponieważ mocno usypia czujność.
Z granicą nie serwisuje się aut... jest jakiś dziwny mit że w CH, DE itd. kierowca na serwis jedzie do warsztatu ASO i przy kawce czeka na zmianę oleju... a tak nie jest.

Oczywiście tak jest jak piszesz u większości polskich handlarzyn, dlatego trzeba szukać zaufanych sprzedawców z dobrą opinią.
Co do serwisowania to z pewnością też nie jest tak że 90% np. niemców wymienia olej w garażu pana Czesia bo po pierwsze nowe auta są na gwarancji i większość póki ją ma to serwisuje auta w ASO a po drugie, większa część aut jest poleasingowe a firmy mają swoje regulaminy odnośnie serwisowania (mój samochód jest tego przykładem, jednym z warunków leasingowania auta było serwisowanie w ASO).
Dobry sprzedawca ma auta z dobrego źródła i takich trzeba szukać a nie pięknych zdjęć i bajkowych opisów w ogłoszeniach.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

15 Gru 2014, 20:20

a duzy jest koszt tych klapek i dwumasy? moze macie jakies auta do polecenia do 20tys bo jak ja patrze na te modele co podaliscie to est kolo 25 za dobry egzemplarz :)
Civic90
Nowicjusz
 
Posty: 47
Auto: Honda

15 Gru 2014, 21:43

Civic90 napisał(a):a duzy jest koszt tych klapek i dwumasy?

coś po ok. 1500zł za każdą w/w usterkę jeśli wymieniasz klapki na nowe z kolektorem
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

15 Gru 2014, 21:56

a moze doradzi mi ktos z silnikiem do volvo s60? benzyna czy diesel, ktory dokladnie i ktora pojemnosc? najlepiej chcialbym w manualu skrzynie :)
Civic90
Nowicjusz
 
Posty: 47
Auto: Honda

16 Gru 2014, 10:09

do s60 to w dieslu 2,4 D5
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

16 Gru 2014, 10:54

Rom33 napisał(a):Oczywiście tak jest jak piszesz u większości polskich handlarzyn, dlatego trzeba szukać zaufanych sprzedawców z dobrą opinią.

Nie znam takich.. ewentualnie możesz polegać na tych którzy sprowadzają auta pojedyńczo bardziej dla zabawy niż kasy. Bo jeżeli dobry komis/handlarz kupuje około 20aut miesięcznie to sądzisz że dokładnie weryfikuje co kupuje??? Te historie dotyczące konkretnej sztuki są stałymi elementami gadki. Śmiesznie to widać jak sprzedają auta wyjątkowe i coś zaczynają o nich tworzyć :D .
Rom33 napisał(a):Co do serwisowania to z pewnością też nie jest tak że 90% np.

Nie twierdzę że 90% Niemców serwisuje w stodole ale norma jest że robią to nawet nie zgodnie z zaleceniami producenta. Doskonale to widać przy autach z którymi ja miałem do czynienia i nie ważne czy to był Lexus czy Toyota bo jak sprawdzałem po winie w DE co się działo to w 3/4 przypadków była lipa.
Rom33 napisał(a):większa część aut jest poleasingowe a firmy mają swoje regulaminy odnośnie serwisowania (mój samochód jest tego przykładem, jednym z warunków leasingowania auta było serwisowanie w ASO).

Nie wiem o jakiej firmie leasingowej mówisz ale nie spotkałem się z takową tym bardziej że prawo UE zezwala na serwis poza ASO.
Rom33 napisał(a):Dobry sprzedawca ma auta z dobrego źródła i takich trzeba szukać a nie pięknych zdjęć i bajkowych opisów w ogłoszeniach.

To jest następny mit... nie ma takiego miejsca. Zastanów sie fizycznie gdzie można takie auta spotkać ??? Na aukcjach hmmm przeciętny Kowalski jak zobaczy auto po aukcji nie przygotowane do sprzedaży to z butów wypadnie... komisy ??? cenowo lipa... prywatne osoby ??? zastanów się ile musiałoby być tych prywatnych osób żeby sprowadzić 30aut miesięcznie no i jak miałby wyglądać transport lorą???

p.s.

W tamtym tygodniu sprowadziłem yarisa z 01r 1,0. Auto miało dwóch właścicieli, było znalezione przez mojego kolegę i trwało to tydzień obd zwaniania wszystkich ogłoszeń więc jak sobie wyobrażasz zdobycie kilku aut miesięcznie. No i jak wysłałbym Ci zdjęcia tego yarisa w środku to nie uwierzyłbyś że autem jeździła studentka w cywilizowanym kraju w stolicy Francji.
Takiej masakry jeszcze nigdy nie widziałem a to było i tak jeszcze normalne autko przy tym co kolega widział z prywatnych ogłoszeń.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10820
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

16 Gru 2014, 21:42

szybki

Cóż, nie mam zamiaru po raz kolejny tłumaczyć tej sprawy na kolejnym forum.
Powiem Ci, że są sprzedawcy którzy mają dobre źródła, dojścia bezpośrednio do firm ubezpieczeniowych, leasingowych i zgarniają auta przed wystawieniem na licytacje. Oczywiście masz rację że prawo umożliwia serwisowanie nie tylko w ASO ale nie które firmy leasingowe tak jak pisałem mają zapis w umowie o serwisowaniu w ASO, co więcej na koniec leasingu posyłają nawet auto na gruby przegląd do ASO. Wierz lub nie ale są takie firmy. Sprzedawca na przykładzie którego się opieram nie narzeka na brak klientów, transporty samochodów przychodzą lorą 1-2 w miesiącu, czasem sam jedzie gdy jest klient. Większość aut nawet nie trafia do sieci bo już jest zaklepane. To nie sztuka wepchnąć komuś złom, sztuka wziąźć odrobinę odpowiedzialności za to co się robi. Każdy chce kupić tanio a sprzedawca zarobić jak najwięcej. Takie życie. Za pewne, nie kręcone auto trzeba jednak zapłacić więcej niż średnia z otomoto, cuda się tutaj nie zdarzają.
pozdrawiam
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008