Volvo S40 z filtrem jest od 2008 roku, we wcześniejszych wersjach przedliftowych też się zdarza jeśli auto było wyprodukowane na rynek np. niemiecki.
Osobiście polecam własnie auta od 2008 roku, usunięte zostały już wszystkie problemy z pierwszych lat produkcji i wg. mnie lepiej wygląda.
2.0 136KM 320Nm bardzo dobrze pasuje do tego auta, zapewnia dynamikę i elastyczność., da się tym wyprzedzić. Zawias też jest świetny na nasz drogi. Na co zwrócić uwagę przy zakupie - dwumas, sprzęgło, turbina, rozrusznik, alternator.
DPF i turbina nie są takie straszne jak się wydaje, wystarczy odpowiednio dopasować technikę jazdy i pamiętać o tym by odpowiednio schłodzić turbinę, czy przegonić auto by wypalić filtr.
DPFu nie ruszałbym do momentu gdy zacznie sprawiać kłopoty, u mnie jest i ma 210kkm i zero problemu a wg ASO powinien być wymieniony przy 120kkm.
Wiadomo że każdy ma inny gust i jak dla mnie auto S40/V50 są świetnymi samochodami, nie sprawiającymi kłopotów, dynamiczne, ekonomiczne (do 7 w mieście i do 6 w trasie), dobrze trzymają się drogi, sporo systemów bezpieczeństwa i dodatków wyposażenia. Auto niezwykle praktyczne i łatwe w użytkowaniu. Auto trwałe i mało awaryjne.
Serwisowanie nie jest drogie jak powszechnie się sądzi no chyba że porównuje się z Daewoo Tico
koszt przeglądu (olej, filtry, płyny+kontrola samochodu) w nieautoryzowanym serwisie Volvo około 700 zł, rozrząd 900zł, w ASO sporo jest akcji promocyjnych np. kontrola klimy, odgrzybianie za 100zł + osobno płaty czynnik, tarcze i klocki na przód 400zł, za 100 można zmienić język w kompie i radiu, za 50zł mały przegląd+kasowanie błedów.
Generalnie polecam.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.