Ocena uszkodzenia opony Toyota Yaris 1 [FOTO]

13 Maj 2019, 14:19

Ocena uszkodzenia opony Toyota Yaris 1 [FOTO]

Ocena uszkodzenia opony Toyota Yaris 1 [FOTO] Ocena uszkodzenia opony Toyota Yaris 1 [FOTO] Ocena uszkodzenia opony Toyota Yaris 1 [FOTO]
Witam, na wstępie chciałbym poinformować że jestem początkującym kierowcą i proszę o wyrozumiałość.
Ostatnio podczas zmieniania opon zimowych (175/60/R14) na letnie postanowiłem stworzyć dwa komplety na stalowych felgach gdyż miałem 3 felgi z clio o rozstawie pasującym do mojego auta.
Dokupiłem 4 felgę o podobnym rozstawie u wulkanizatora i założyłem komplet opon otrzymany od poprzedniego własciciela (185/60/R14).
Po wykonanych operacjach zauważyłem zaraz po wyjeździe dużo cięższe prowadzenie auta oraz większe ściąganie w kolejnach. Po konsultacji z doświadczonymi kierowcami stwierdzili iż zmiana rozmiaru opon na szersze powoduje ww objawy.
Niemniej jednak wczoraj podczas oględzin auta przed wyjazdem zauważyłem na oponach mikropęknięcia po zewnętrznej stronie opon przedniej osi (one nie są w głąb z tego co sprawdzałem) [foto].

Czy należy wymienić przedni komplet opon ? Dodam że opony wyprodukowano 10 tygodnia 2016 r (odczyt z opony) .

Jeżeli byłaby konieczność wymiany to warto zmienić na szerokość zalecaną przez producenta 155 bądź 175?

I ostatnie pytanie czy różne szerokości opon przód/tył wpłyną negatywnie na komfort jazdy
bapass
Nowicjusz

Zdjęcia: 8

13 Maj 2019, 18:20

bapass napisał(a):Dokupiłem 4 felgę o podobnym rozstawie u wulkanizatora
Nie może być podobny tylko musi być dokładnie taki sam chodzi tu o rozstaw śrub, średnicę otworu centrującego, szerokość felgi i jej średnicę oraz osadzenie ET. To są parametry które muszą być takie same na wszystkich felgach. jeżeli jeden z nich będzie inny to nie powinno się zakładać takiej felg nawet jak pasuje.