Zmiana opon i ''pływanie'' po drodze

06 Sie 2018, 17:27

A więc tak w moim Jaguarze x-type miałem opony 215/45/17 Goodyear Eagle F1 asymmertic 2 opony z 2016 roku ale pech tak chciał że rozciąłem na boku 2 opony jednego dnia a na tylnej pojawił się balon na boku. Na tych oponkach jeździło mi się świetnie, nie czułem pływania czy uciekania auta a nie ukrywam że dobrze pociskam kocurem. Zmieniłem na Continental ContiSportContact5 o rozmiarze 225/45/17 bo taki jest zalecany dla mojego auta i co się stało, boję się autem dojść szybciej do zakrętu bo pływa po drodzę, mam wrażenie jakby brakowało powietrza, opony niby premium a tu taka przepaść? Zastanawia mnie czym to się objawiło, marką opony czy może rozmiarem? Muszę kupić nowe opony bo na tych nie da się jeździć, potrzebne są opony na wysokie temperatury bo jak niektórzy wiedzą mieszkam we Francji a tu są zabójcze temperatury w tej chwili temperatura otoczenia 38 a bywa po 43 więc wyobraźcie sobie ile stopnie ma asfalt. Jak teraz dobrać dobre opony?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16697
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

08 Sie 2018, 08:13

Moze Eagle byly w wersji XL a Conti zwykle?
MarekLacki
Nowicjusz
 
Posty: 12

08 Sie 2018, 09:20

Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi. Gdzieś to jest oznaczone?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16697
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

08 Sie 2018, 11:12

Tak. Kazdy rozmiar opon wystepuje w 2 wersjach nosnosci. Zwyklej i XL czyli wzmocnionej. Np. rozmiar 225/45R17 moze byc z indeksem nosnosci 91 lub 94. Do tego moze miec indeks predkosci H, V, W albo Y a kazda wersja to inna konstrukcja opony i inne wlasciwosci jezdne. 91 H bedzie miekka a 94 Y najsztywniejsza.
MarekLacki
Nowicjusz
 
Posty: 12

08 Sie 2018, 12:03

A no to jeżeli o to chodzi to eagle miałem 91Y, te Conti są 91W
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16697
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

08 Sie 2018, 12:35

Pozostaje jeszcze kwestia rozmiaru. 225/45 sa wyzsze od 215/45, w dodatku szersze, wiec zamkntowane na tej samej feldze, sila rzeczy bardziej plywaja (dluzej trwa moment ich giecia). Stad opoznione reakcje w stosunku do 215/45.
MarekLacki
Nowicjusz
 
Posty: 12
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Lexus RX L - 7-miejscowy SUV klasy premium
    Model RX dwie dekady temu zainicjował zupełnie nowy segment luksusowych SUV-ów i od tej pory jest jednym z najpopularniejszych modeli Lexusa na całym świecie. Jego najnowsza generacja w odmianie L jest o 11 cm dłuższa ...

08 Sie 2018, 17:10

No tyle że dedykowane do mojego to 225, już sam nie wiem co zrobić, jak jesteś ogarnięty to może coś polecisz?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16697
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

08 Sie 2018, 17:35

A dużo już na tych nowych oponach przejeździłeś :?: Niektóre typy tak mają, że przez pierwsze kilkaset km nie prowadzą się najlepiej, a potem to im przechodzi. Rozumiem, że ciśnienie prawidłowe.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3788
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

08 Sie 2018, 17:42

yeti65 napisał(a): Rozumiem, że ciśnienie prawidłowe.
no oczywiście.
Zrobiłem coś ok 500 km.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16697
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

09 Sie 2018, 07:18

Zalozyles komplet takich samych, nowych?
MarekLacki
Nowicjusz
 
Posty: 12

09 Sie 2018, 07:20

Tak. Założony komplet
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16697
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

09 Sie 2018, 08:36

To jedynym rozwiazaniem jest przestawiona geometria zawieszenia po kontakcie z kraweznikiem. Trzeba ja skontrolowac. Mowie tu o PELNEJ geometrii (przod: KPK, KWSW i zbieznosc; tyl: KPK i zbieznosc)
MarekLacki
Nowicjusz
 
Posty: 12

09 Sie 2018, 11:55

MarekLacki napisał(a):To jedynym rozwiazaniem jest przestawiona geometria zawieszenia po kontakcie z kraweznikiem
nie takiej mozliwości, nie uderzyłem w krawężnik, a poza tym zapomniałem dodać że pływanie czuje na tyle a nie na przodzie
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16697
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

09 Sie 2018, 12:18

Mniejsza o to w co, rozwalone opony noe wziely sie z niczego a wielowahaczowe zawieszenie z tylu, jesli jest przestawione, moze powodowac niestabilnosc.
MarekLacki
Nowicjusz
 
Posty: 12

09 Sie 2018, 12:35

jedną oponę rozciąłem bo otarłem o murek, zmieniłem na zapas, 20 km dalej (nie czułem tego co teraz przez ten czas) wjechałem na pobocze i tam coś było na czym przebiłem oponę, obydwie z przodu, nie ma możliwości więc aby coś z tyłu się przestawiło.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16697
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4