Octavia I 2,0-8v -wypadanie zapłonu

24 Paź 2019, 15:07

Trochę braknie mi pomysłu co robić dalej...

Zaczęło się standardowo. Silnik po wilgotnej nocy zanim z niego nie odparowała wilgoć ,lekko drżał i przerywał gdzieś na zapłonie. Często w tej sytuacji mrugał przez moment Check w czasie przyspieszeń. Jak się nagrzał ,to było ok. po około 3 dniach,doszło do wypadania zapłonów na rozgrzanym silniku ale te "podrygi' na wolnych obrotach ,nie powodowały żadnego Check'u
Świece od 4 tys.km mam nowe platynowe NGK z dobra przerwą do lpg (mam 2-letni gaz). No to normalnie poszedłem ,kupiłem i wymieniłem kable WN na NGK. Efekt??
Przestał mrugać check przy przyspieszeniach ale wypadanie zapłonów zostało tylko na nagrzanym silniku i tylko na wolnych obrotach oraz przy ruszaniu z miejsca.
Wkurzyłem się bo kable drogie, a efekt prawie żaden. pojechałem do warsztatu na kompa. Było zapisane wypadnie zapłonu na 3 cylindrze i jakiś komunikat o zwrotnym prądzie. Dla pewności wykręcili tam z tego cylindra świecę i była ok.
No to żeby się nie bawić w półśrodki ,kupiłem i założyłem nową cewkę zapłonową (jest rzędowa i jedna dla silnika) NGK (tania nie była).

Efekt ??
Żaden po wymianie cewki.

Objawy są i na lpg i na benzynie więc to nie wtryskiwacz lpg ani benzynowy.
Zauważyłem ,że objawy wypadania zapłonu są większe na wolnych obrotach ,kiedy mam załączone więcej rzeczy w aucie np.klimę czy dmuchawy.
Zaznaczam ,że kiedy silnik jest na obrotach ,to ciągnie normalnie aż miło. Tak więc nie wydaje mi się że coś jest z kompresją na tym cylindrze.
Zresztą...mierzenie w tym silniku kompresji ,jest bardzo trudne na 2 i 3 cylindrze ,bo od góry jest to wszystko zabudowane kolektorami.

Czy ktoś z was ma jakiś pomysł??
Komp jest teraz czysty,świece ,kable,cewka wszystko markowe i praktycznie nowe..,a silnik na wolnych z wyłączonymi radiem ,dmuchawą itp rozgrzany powyżej 40-50 stopni wypada z zapłonu co 4-5 sekund. Z włączoną np klimą ,drży praktycznie bez przerwy...

Właściwie nie mam pomysłu co mam teraz naprawiać i sprawdzać. :(
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

02 Lis 2019, 19:55

Zakładając,że silnik od strony mechanicznej jest sprawny(ciśnienie sprężania,szczelny zawór) zacząłbym od sprawdzenia czy wtryskiwacz nie ma gdzieś w przewodzie zwarcia do masy.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

03 Lis 2019, 06:27

Skasowałem ponownie błędy.. Teraz były wypadnie zapłonu na 3 cylindrze oraz lambda. Po tym wyczyszczeniu postanowiłem jeździć przez tydzień na benzynie. Chcę zobaczyć ,czy może błędu nie łapie podczas używania lpg. Jak nie złapie to wrócę do lpg i zobaczę co wtedy.
Ostatecznie sprawdzę kompresję ale będę musiał zdjąć te wszystkie kolektory z góry silnika ,bo nie ma jak dość z miernikiem.
Wtryskiwacz jest także dobrym tropem ale muszę sprawdzić czy od benzyny czy od lpg.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

20 Lis 2019, 15:05

Niestety...jestem szczuplejszy o 1800 zł. :)
Po zrobieniu prowadnic i zaworów w głowicy ,temat jak widać się zakończył.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

21 Lis 2019, 02:30

Czyli potwierdziła się opinia,że w przypadku tych aut problemy z silnikami są zazwyczaj wynikiem mechanicznego wyeksploatowania,dlatego należy zaczynać od sprawdzania szczelności zaworów.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

22 Lis 2019, 12:15

Masz rację ,tyle że aby w tym niby prostym silniku zmierzyć ciśnienie na garach ,to najpierw musiałem zwalić trochę lpg i cały kolektor dolotowy zamontowany na górze silnika i dać nowe 8 szt. uszczelnień. Dlatego najpierw wymieniałem kable,cewkę itp na ryzyko i z nadzieją ,że może to to i nie będzie trzeba za dużo rozbierać... :bored:
Jak widać , niestety problem był głębiej ,a za głowice ,to ja sam na działce brać się nie zmierzałem... :roll:
Tym niemniej silnik chodzi i przynajmniej wrzuciłem nowy rozrząd przy okazji... :ok:
dzięki Andrzej.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    15 lat sukcesów Toyoty Prius
    15 lat temu została zaprezentowana pierwsza generacja Toyoty Prius, której debiutowi towarzyszyło hasło "w samą porę na 21 wiek". Półtorej dekady później, najlepiej sprzedający się samochód hybrydowy ...