Octavia III vs Octavia III RS

04 Paź 2021, 09:52

Dzień dobry. Mam dylemat czy wybrać Octavia III 1.4 140KM czy Octavia III RS 2.0 220 KM. Czy wersja RS jest dużo droższa w utrzymaniu od zwykłej Octavii?
Budżet to max 50 tys zł. Interesuje mnie auto tylko przedliftowe 2012-2016. Raczej będę auto sprowadzał z Holandii.

Miesięcznie robię ok. 1300 km. Codziennie do pracy po 30 km w jedną stronę po drodze wojewódzkiej.
Będę przesiadał się z Volvo s60 I gen w dieslu
sebastiian8
Nowicjusz
 
Posty: 21
Zdjęcia: 0

04 Paź 2021, 14:24

RS owszem ale w dieslu a nie w benzynie, nie wiem skąd ten pomysł na benzynę? Przecież kupę kasy będziesz przeznaczał na paliwo, taki 2,0 RS w benzynie to z 10/100 łyka.
Popatrzałbym też na braci z rodziny czyli Leona FR czy Golfa GTD
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

04 Paź 2021, 15:14

demirbiras napisał(a):taki 2,0 RS w benzynie to z 10/100 łyka.

1.4 t-jet łyka 10/11l w cyklu mieszanym, więc to nie tak dużo jak na 2.0

Poza tym nie każdy chce diesla
Gość114260
 

04 Paź 2021, 17:26

No autor pyta o koszty utrzymania, dla mnie paliwo to koszt nr 1, dlatego o tym pisałem szczególnie że tutaj mamy przesiadkę z Volvo w dieslu
a co do t-jeta to skoro w cyklu mieszanym spali 10-11 to takie 2,0 turbo współczesne z 15...
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

04 Paź 2021, 22:03

sebastiian8 napisał(a):Czy wersja RS jest dużo droższa w utrzymaniu od zwykłej Octavii?

Wracając do pytania, to nie, nie będzie dużo droższa. Różnice to m. in większe tarcze hamulcowe, wielowahacz z tyłu zamiast belki.
Gość114260
 

05 Paź 2021, 08:15

demirbiras

Tylko, że koszty paliwa można sobie w pewien sposób przekalkulować przed zakupem, a pozostałe koszty utrzymania/serwisu nie są już tak oczywiste. Ceny części niby w internecie można sprawdzić, ale nigdy nie wiadomo, co kiedy się popsuje lub zużyje.
Ja bym właśnie patrzał na koszty pod względem spalania na ostatnim końcu listy.
Tom88T
Początkujący
 
Posty: 238
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: 508
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
    Koncepcyjny Nissan Resonance
    Śmiała wizja Nissana dotycząca przyszłości crossoverów staje się rzeczywistością za sprawą europejskiego debiutu innowacyjnego samochodu koncepcyjnego Resonance. Model Resonance, który został stworzony przez ...

05 Paź 2021, 12:08

Tom88T, no nie wiem czy jesteś w stanie przekalkulować ile 1 litr paliwa będzie kosztował za poł roku np...
albo ile realnie auto będzie palić jak np na drodze wojewódzkiej będa rozkopy i jazda i ruszanie i tak w kółko.
Dla mnie różnica w tarczy hamulcowej czy akumulatorze raz na 3-4 lata to jest żadna wobec paliwa tankowanego non-stop pewnie 2x w miesiącu pełen bak, gdzie za chwilę pona 6 zł będzie kosztował litr.

No ale to jest czyjaś indywidualna sprawa.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

06 Paź 2021, 08:49

Aktualnie na sam ON na dojazdy wydaje miesięcznie ok. 400-450 zł. Poza tym mam już dość diesla... Rano odpalasz- warczy jak zły, jedziesz w trasie to samo... Zygać się już chce przez ten dźwięk. Jeszcze wiecznie coś się psuje... W ciągu pół roku wsadziłem w auto ponad 4 tys zł i to bez paliwa... Także mam uraz do diesla... I jeszcze te całe 130 KM...
Myślałem jeszcze o Mazda 3 2.0 120/165 KM 20013r
Opel Astra K 1.4T 150 KM 20015 r
Audi A3 1.4 TFSI 140 KM 2013r.
sebastiian8
Nowicjusz
 
Posty: 21
Zdjęcia: 0

06 Paź 2021, 10:09

To jak chcesz benzynę to ok, ale patrząc po typach chyba pozostań przy Octavii RS 2,0/220, bo wolnossąca Mazda czy Audi A3 140 koni raczej szału nie będa robić wobec tego co masz teraz.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

06 Paź 2021, 10:11

Diesel nie ale takie a3 z tfsi, które ma praktycznie ten sam osprzęt co diesel a do tego spali więcej i to droższego paliwa już tak? Jak chcesz tanio serwisować to kup prostego, wolnossącego benzyniaka tylko licz się z tym, że jazda będzie o wiele mniej przyjemna niż dieslem
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2815
Przebieg/rok: >50tys. km

06 Paź 2021, 10:37

Aż tak głośno ten diesel u Ciebie chodzi że się w trasie jechać nie da? Przy dużych prędkościach to bardziej przełożenie skrzyni robi różnicę. W benzynie przy wysokich obrotach też będzie głośno. Do tego wyciszenie wnętrza i opony.

No i nowoczesne turbo benzyny też potrafią pociągnąć po kieszeni, a palą znacznie więcej.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007