Octavia III vs Octavia III RS

04 Paź 2021, 10:52

Dzień dobry. Mam dylemat czy wybrać Octavia III 1.4 140KM czy Octavia III RS 2.0 220 KM. Czy wersja RS jest dużo droższa w utrzymaniu od zwykłej Octavii?
Budżet to max 50 tys zł. Interesuje mnie auto tylko przedliftowe 2012-2016. Raczej będę auto sprowadzał z Holandii.

Miesięcznie robię ok. 1300 km. Codziennie do pracy po 30 km w jedną stronę po drodze wojewódzkiej.
Będę przesiadał się z Volvo s60 I gen w dieslu
sebastiian8
Nowicjusz
 
Posty: 21
Zdjęcia: 0

04 Paź 2021, 15:24

RS owszem ale w dieslu a nie w benzynie, nie wiem skąd ten pomysł na benzynę? Przecież kupę kasy będziesz przeznaczał na paliwo, taki 2,0 RS w benzynie to z 10/100 łyka.
Popatrzałbym też na braci z rodziny czyli Leona FR czy Golfa GTD
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

04 Paź 2021, 16:14

demirbiras napisał(a):taki 2,0 RS w benzynie to z 10/100 łyka.

1.4 t-jet łyka 10/11l w cyklu mieszanym, więc to nie tak dużo jak na 2.0

Poza tym nie każdy chce diesla
Gość114260
 

04 Paź 2021, 18:26

No autor pyta o koszty utrzymania, dla mnie paliwo to koszt nr 1, dlatego o tym pisałem szczególnie że tutaj mamy przesiadkę z Volvo w dieslu
a co do t-jeta to skoro w cyklu mieszanym spali 10-11 to takie 2,0 turbo współczesne z 15...
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

04 Paź 2021, 23:03

sebastiian8 napisał(a):Czy wersja RS jest dużo droższa w utrzymaniu od zwykłej Octavii?

Wracając do pytania, to nie, nie będzie dużo droższa. Różnice to m. in większe tarcze hamulcowe, wielowahacz z tyłu zamiast belki.
Gość114260
 

05 Paź 2021, 09:15

demirbiras

Tylko, że koszty paliwa można sobie w pewien sposób przekalkulować przed zakupem, a pozostałe koszty utrzymania/serwisu nie są już tak oczywiste. Ceny części niby w internecie można sprawdzić, ale nigdy nie wiadomo, co kiedy się popsuje lub zużyje.
Ja bym właśnie patrzał na koszty pod względem spalania na ostatnim końcu listy.
Tom88T
Początkujący
 
Posty: 238
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: 508
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Renault 19 – historia modelu
    Ponad ćwierć wieku temu, we wrześniu 1988 roku Renault zaprezentowało kompaktowy model 19. Do 1995 roku był on sprzedawany także w polskich salonach. To jeden z najważniejszych modeli firmy Renault w ciągu ostatnich kilkudziesięciu ...
    Renault 5 L i TL
    Renault 5 weszło do sprzedaży w 1972 roku. Wprowadzono na rynek jednocześnie dwie wersje: "L" z silnikiem o pojemności 782 cm3, a następnie 845 cm3 oraz wersję "TL" napędzaną silnikiem 956 cm3, zapewniającym większą uniwersalność ...

05 Paź 2021, 13:08

Tom88T, no nie wiem czy jesteś w stanie przekalkulować ile 1 litr paliwa będzie kosztował za poł roku np...
albo ile realnie auto będzie palić jak np na drodze wojewódzkiej będa rozkopy i jazda i ruszanie i tak w kółko.
Dla mnie różnica w tarczy hamulcowej czy akumulatorze raz na 3-4 lata to jest żadna wobec paliwa tankowanego non-stop pewnie 2x w miesiącu pełen bak, gdzie za chwilę pona 6 zł będzie kosztował litr.

No ale to jest czyjaś indywidualna sprawa.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

06 Paź 2021, 09:49

Aktualnie na sam ON na dojazdy wydaje miesięcznie ok. 400-450 zł. Poza tym mam już dość diesla... Rano odpalasz- warczy jak zły, jedziesz w trasie to samo... Zygać się już chce przez ten dźwięk. Jeszcze wiecznie coś się psuje... W ciągu pół roku wsadziłem w auto ponad 4 tys zł i to bez paliwa... Także mam uraz do diesla... I jeszcze te całe 130 KM...
Myślałem jeszcze o Mazda 3 2.0 120/165 KM 20013r
Opel Astra K 1.4T 150 KM 20015 r
Audi A3 1.4 TFSI 140 KM 2013r.
sebastiian8
Nowicjusz
 
Posty: 21
Zdjęcia: 0

06 Paź 2021, 11:09

To jak chcesz benzynę to ok, ale patrząc po typach chyba pozostań przy Octavii RS 2,0/220, bo wolnossąca Mazda czy Audi A3 140 koni raczej szału nie będa robić wobec tego co masz teraz.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

06 Paź 2021, 11:11

Diesel nie ale takie a3 z tfsi, które ma praktycznie ten sam osprzęt co diesel a do tego spali więcej i to droższego paliwa już tak? Jak chcesz tanio serwisować to kup prostego, wolnossącego benzyniaka tylko licz się z tym, że jazda będzie o wiele mniej przyjemna niż dieslem
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2596
Przebieg/rok: >50tys. km

06 Paź 2021, 11:37

Aż tak głośno ten diesel u Ciebie chodzi że się w trasie jechać nie da? Przy dużych prędkościach to bardziej przełożenie skrzyni robi różnicę. W benzynie przy wysokich obrotach też będzie głośno. Do tego wyciszenie wnętrza i opony.

No i nowoczesne turbo benzyny też potrafią pociągnąć po kieszeni, a palą znacznie więcej.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007