Opinia na temat przebiegu - Skoda Octavia III FL

24 Wrz 2021, 10:35

Cześć, trafiłem na ofertę https://auto-wimar.pl/uzywane/?id=6089557533, ale dużo osób radzi mi bym poszukał czegoś innego, w podobnej kwocie, ale z dużo niższym przebiegiem, by nie mieć zbyt szybko problemów.

Bardzo proszę o Waszą opinię czy faktycznie ten przebieg jest taki problematyczny...doradca przyznał uczciwie, że auto było częścią floty w firmie.
Kuly
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: Nie mam

24 Wrz 2021, 10:52

Nie będę pisał o tym konkretnym ogłoszeniu, tylko o przebiegu. Dopóki ludzie w Polsce nie przestaną fiksować się na przebiegu, to nie skończy się biznes z kręceniem liczników. Większość aut sprowadzonych ma liczniki przekręcone co najmniej o połowę. Czy 193 tys. km to duży przebieg? Wg mnie po prostu wygląda na uczciwy. Dużo zależy od kierowcy, czy umie jeździć autem, nie katuje go i od tego, czy samochód był regularnie serwisowany, czy nie jeździł na oleju long life (co niestety jest coraz częstsze). Sam wykupiłem z firmy Fiestę, którą znam od 1 km, ma teraz 293 tys. km i nadal ma oryginalną turbinę i sprzęgło, nie bierze oleju, nawet ma fabryczne przednie amortyzatory, a jeździ w 99% po polskich drogach. Czysto teoretycznie, to nie miało prawa się wydarzyć :mrgreen: A jak jadę na badanie techniczne, to diagności nie chcą wierzyć w przebieg auta i mówią, że auta z połowę mniejszym przebiegiem wyglądają dużo gorzej :roll: I teraz można się zastanowić, czy ja aż tak wybitnie dbam o samochód, czy te inne mają skręcone liczniki, lub po prostu w ogóle się o nie nie dba.
Ja się nie boję samochodów z dużym przebiegiem, jeśli jestem w stanie zweryfikować ich przeszłość. Wolę duży przebieg i dobry stan, niż odwrotnie. Choć przy dzisiejszej modzie na downsizing duże przebiegi mogą się robić coraz bardziej ryzykowne.
solti
Początkujący
 
Posty: 76
Prawo jazdy: 17 12 1997
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Ford Fiesta, BMW E46
Silnik: diesel + benzyna
Skrzynia biegów: Manualna

24 Wrz 2021, 10:53

Odpuściłbym. 200k w 4 lata. Olej pewnie wymieniany co 30 tys.
Silnik w każdej chwili może wymagać kosztownych napraw.
hoderi145
Aktywny
 
Posty: 309
Auto: Audi Q3 Sportback
Silnik: 1.5tsi 150km
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna

24 Wrz 2021, 11:16

Auto po flotowe więc raczej nikt o nie za bardzo nie dbał i cena nie jest jakoś mocno atrakcyjna. Myślę że w tym budżecie znajdziesz Taką Skodę z niższym przebiegiem. Oczywiście pojechać zobaczyć możesz ale często auta używane przez ASO są droższe od takiego samego które trafisz od np. pierwszego właściciela któremu skończył się leasing i je sprzedaje.

50tyś. km w rok to już sporo jak na benzynę, skrzynia chyba w manualu bo nie ma info o automacie. Jak nie potrzebujesz FV to wybór tych samochodów jest spory w takim budżecie.

solti napisał(a):Sam wykupiłem z firmy Fiestę, którą znam od 1 km
To zupełnie co innego jak znasz takie auto od samego początku. Tu autor tematu nie zna tego samochodu od początku.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9996
Zdjęcia: 35

24 Wrz 2021, 11:57

Rokiko napisał(a):Auto po flotowe więc raczej nikt o nie za bardzo nie dbał


Ale mnie takie teksty rozwalają? Miałeś kiedyś w ogóle firmowy samochód? Teoria rodem sprzed 20 lat i firmowych aut pokroju seicento van.
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2596
Przebieg/rok: >50tys. km

24 Wrz 2021, 12:04

franccc napisał(a):Ale mnie takie teksty rozwalają? Miałeś kiedyś w ogóle firmowy samochód? Teoria rodem sprzed 20 lat i firmowych aut pokroju seicento van.

Myślę, że z autami flotowymi, jak z każdymi innymi. Jak ktoś dba o swoje, to i o firmowe będzie dbać. A jak ktoś nie szanuje samochodów, to żadnego nie będzie szanować. Znam zarówno mega zadbane auta służbowe, jak i całkowicie zajeżdżone. Po prostu nie można generalizować, ale też nie ma się co uprzedzać.
solti
Początkujący
 
Posty: 76
Prawo jazdy: 17 12 1997
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Ford Fiesta, BMW E46
Silnik: diesel + benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Systemowe rozwiązania przyszłości Webasto
    Niemiecka firma Webasto, znana Polakom przede wszystkim z produkcji urządzeń ogrzewania postojowego, montowanych w samochodach osobowych i ciężarówkach, działa również w wielu innych dziedzinach motoryzacji. ...
    BMW Vision EfficientDynamics 2009
    BMW Vision EfficientDynamics łączy w sobie futurystyczny, aerodynamiczny design nadwozia z wysoką wydajnością paliwową i ekologiczną. We wnętrzu konceptu po raz pierwszy zastosowano technikę warstwową. Dzięki wykorzystaniu ...

24 Wrz 2021, 12:34

franccc napisał(a):Ale mnie takie teksty rozwalają? Miałeś kiedyś w ogóle firmowy samochód?
a co tak nie jest? są zaniedbane floty i tyle... nikt nie będzie wydawał kasy i tracił czasu żeby dbać o czyjeś auto? Oczywiście pomijam tu temat odkurzania no chyba że dla was to jest właśnie dbalstwo :wink:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16515
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

24 Wrz 2021, 12:53

solti napisał(a):Myślę, że z autami flotowymi, jak z każdymi innymi. Jak ktoś dba o swoje, to i o firmowe będzie dbać
Znasz takich ludzi? Ostatnio rozmawiałem ze znajomym ma własne auto ale i jeździ służbowym. O jedno i drugie dba inaczej.

franccc napisał(a):Ale mnie takie teksty rozwalają? Miałeś kiedyś w ogóle firmowy samochód?
Miałem, widzę też u znajomych jak to funkcjonuje. Nikt z flotowym autem nie obchodzi się tak jak z własnym które np. ma w leasingu.

Auta flotowe takie o które ktoś dbał to rzadkość no chyba że taka osoba będzie miała możliwość wykupu takiego samochodu ale teraz takich opcji już jest mniej niż kiedyś było.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9996
Zdjęcia: 35

24 Wrz 2021, 13:34

Kao napisał(a):nikt nie będzie wydawał kasy i tracił czasu żeby dbać o czyjeś auto?


Tak jak mówiłem, pojęcia nie macie o współczesnym funkcjonowaniu flot. Auto ma jeździć i zarabiać a żeby to robić ma być w pełni sprawne i w każdej chwili gotowe do kilkusetkilometrowej trasy. Tym bardziej, że np. octavia to nie samochód dla jakiegoś przedstawiciela coca coli, który ma do ogarnięcia 25 miejscówek każdego dnia. Jeśli ktoś dostaje auto na te 3 lata, w którym spędzi masę czasu to w jego interesie nie jest zgruzowanie go w pół roku i dalsza jaza rupieciem. Tym bardziej, że to nie użytkownik płaci faktury za serwis
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2596
Przebieg/rok: >50tys. km

24 Wrz 2021, 13:45

Rokiko napisał(a):Znasz takich ludzi? Ostatnio rozmawiałem ze znajomym ma własne auto ale i jeździ służbowym. O jedno i drugie dba inaczej.

Znam! Możesz w to nie wierzyć, ale całkiem spora część moich znajomych ma zadbane auta służbowe. Właściwie wszyscy znajomi, którzy dbają o prywatne auta, dbają też o służbowe.
franccc napisał(a):Jeśli ktoś dostaje auto na te 3 lata, w którym spędzi masę czasu to w jego interesie nie jest zgruzowanie go w pół roku i dalsza jaza rupieciem. Tym bardziej, że to nie użytkownik płaci faktury za serwis

Dokładnie tak! Auta, o których mówię, robią po 50-80 tys. km rocznie i są drugim domem dla ich użytkowników. Są też wykorzystywane do prywatnych podróży, często z rodziną i zupełnie nie dziwi mnie, że ich użytkownicy chcą mieć pewność, że bezpiecznie i bezawaryjnie dojadą do celu i wrócą. Za serwis płaci właściciel (nie oni), więc tym bardziej zależy im, żeby wszystkie, nawet najmniejsze usterki zostały usunięte.
Tyle tylko, że auta, o których mówię, to nie są samochody przedstawicieli handlowych. Są to też samochody, które 80% przebiegów robią na długich trasach.
solti
Początkujący
 
Posty: 76
Prawo jazdy: 17 12 1997
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Ford Fiesta, BMW E46
Silnik: diesel + benzyna
Skrzynia biegów: Manualna

24 Wrz 2021, 14:09

franccc napisał(a):Tym bardziej, że to nie użytkownik płaci faktury za serwis
No właśnie i najczęściej tu chodzi o jak najtańszy serwis :) Często i oleje są gorszej jakości bo przecież jak taniej tak można to dlaczego nie. Serwisy z reguły są bardzo okrojone dla flot.
franccc napisał(a):Jeśli ktoś dostaje auto na te 3 lata, w którym spędzi masę czasu to w jego interesie nie jest zgruzowanie go w pół roku i dalsza jaza rupieciem
Nie przywiązuje wagi większej do tego auta bo i tak dostanie nowe po trzech latach. Pierwszy rok jeździ ostrożniej bo to nowe, w drugim już mu tak nie zależy a w trzecim czeka na nowe auto i obecne ma daleko w poważaniu bo i tak jak coś się stanie to firma zapłaci za serwis.

Tak się składa że mam znajomego zarządzającego sporą flotą i wiem jak to mniej więcej wygląda.

Widziałem nie jedno auto poflotowe i jak to nie był samochód kogoś kto jeździ głównie praca dom czyli stanowiska wyższe to były to głównie samochody pozostawiające wiele do życzenia mimo serwisowania do końca.

Nikt mnie nie przekona do tego że auto poflotowe są super zadbane. Oczywiście może się zdarzyć taki egzemplarz ale są to naprawdę duże wyjątki.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9996
Zdjęcia: 35

24 Wrz 2021, 14:30

Taaaaa, bo jak auto jest prywatne to wszyscy właściciele dbają.... :roll:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

24 Wrz 2021, 14:35

Dziękuję wszystkim za wniesione opinie. Są bardzo pomocne :)
Kuly
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: Nie mam

24 Wrz 2021, 14:41

Rokiko napisał(a):No właśnie i najczęściej tu chodzi o jak najtańszy serwis Często i oleje są gorszej jakości bo przecież jak taniej tak można to dlaczego nie. Serwisy z reguły są bardzo okrojone dla flot.


Oczywiście. Powszechnie wiadomo, że jedziesz na serwis do aso a tam ci montują filtrona i leją najtańszego castrola 10w40.
Nie wypowiadaj się na temat o jakim nie masz pojęcia.

Wiadomo, że istnieją jeszcze januszeksy, gdzie "zarządzanie flotą" polega na cieciu kosztów ale to już wyjątki. Do tego nie sprzedają aut po 3 latach tylko tłuką do oporu a później hurtem do Gruzji
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2596
Przebieg/rok: >50tys. km

24 Wrz 2021, 15:22

franccc napisał(a):Oczywiście. Powszechnie wiadomo, że jedziesz na serwis do aso a tam ci montują filtrona i leją najtańszego castrola 10w40.
Nie wypowiadaj się na temat o jakim nie masz pojęcia
Przepraszam ale rzeczywistość jest tak ze firmy oszczędzają również na serwisie. Nie mówię o oleju półsyntetycznym ale o syntetyku który będzie tańszy.

Myślisz, że jak flota i serwisowane to będzie super bo przecież w ASO zrobią to co należy... No niestety tak nie jest. Oglądałem nie raz auto poflotowe i serwisowane do końca i co... było czasem sporo rzeczy do zrobienia na już i co z tego że miało do końca serwisy. Pewne rzeczy są tylko sugerowane jako wymiana, a właściciel wyraża na to zgodę bądź nie bo musi za to ponieść dodatkowe koszty.

Jak by było tak jak piszesz to ludzie szukali by samochodów tylko poflotowych, a jakoś tak nie jest...
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9996
Zdjęcia: 35