Oddanie auta komuś z rodziny - strona prawna

07 Lut 2010, 11:14

Witam.

Mój problem : rodzice chcą oddać mnie i narzeczonemu autko, którego obecnym właścicielem jest mama. Chcemy być razem właścicielem/współwłaścicielami.
Ja jestem w tych sprawach zielona.
Gdzieś czytałam, że w przypadku dania auta jako darowizny nie opłaca się podatku.
Czy wiecie coś na ten temat ? Jak najlepiej to rozwiązać ?

Drugie pytanie : Mój facet dopiero prawo jazdy otrzyma na początku marca(lat 23). Mamie OC kończy się w lutym. Istnieje coś takiego jak jakieś "przedłużenie" OC z dopłatą? Mama ma zniżki więc taniej zapłacimy, ale jak potem dalej w momencie zarejestrowania samochodu na nas to będzie wyglądać ? Przepraszam jeśli pytanie wyda się głupie :)

Wszystkim dziękuję za pomoc :)
myszka_zabrze
Nowicjusz

Miejscowość: Polska

07 Lut 2010, 14:32

Jeżeli to jest Twój narzeczony to proponowałbym poczekać z przekazaniem samochodu po ślubie. Bowiem teraz Twój narzeczony jest dla Twojej mamy kompletnie obcą osobą z prawnego punktu widzenia.
Nie płaci się podatku w przypadku gdy należysz do grupy 0 (czyli najbliższa rodzina: rodzice, dzieci, dziadkowie, wnuki, rodzeństwo). Jeżeli samochód jest wart więcej niż 9637 zł to musisz o fakcie darowizny powiadomić Urząd skarbowy, ale tylko powiadomić, bez czekania na żadne zgody, decyzje i bez opłat. Po prostu US chce wiedzieć.

Zatem mama może przekazać Tobie auto, ale Twój chłopak już się nie łapie. Innym wyjściem jest zrobienie tylko Ciebie współwłaścicielem, tak aby auto było na mamę i na Ciebie. Mama zagwarantuje Ci maksymalne zniżki i przedłuży OC.

Po prostu na razie Twój narzeczony pasuje tutaj jak kij do d... :lol:
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika

07 Lut 2010, 15:25

Problem w tym, że moja mama nie chce być współwłaścicielem z uwagi na możliwość straty zniżek po jakiejś kolizji z naszej winy :) Chyba spiszemy umowę kupna/sprzedaży i pójdziemy zapłacić podatek do US. Ile wynosi taki podatek ?
myszka_zabrze
Nowicjusz