Odkręcenie nakrętki wału korbowego BMW E34

02 Wrz 2017, 23:10

Witam wszystkich. Mój problem związany jest z odkręceniem nakrętki wału korbowego w BMW e34 535i silnik M30B35. Czytałem różne instrukcje typu sam naprawiam itd. ale nigdzie nie znalazłem informacji jak zablokować wał. szukałem jakiegoś otworu do blokowania ale nie ma niczego takiego. Jedynie otwór przy kole zamachowym ma możliwość włożenia nasadki chyba 26 mm i zablokowania tego koła ale nasadka opiera się wtedy o aluminiową obudowę koła zamachowego i boję się, że się ta obudowa uszkodzi. Przez przypadek trafiłem na stronę amerykańskiego sklepu ze specjalistycznymi narzędziami i znalazłem taką blokadę piasty wału:
Zdjęcie

Zrobiłem coś podobnego ze stalowego płaskownika i przykręciłem do piasty wału i z pomocą 2 metrowej rury próbowałem ruszyć tą nakrętkę ale pokrętło 1/2 cala strzeliło jak zapałka. Potem podgrzałem nakrętkę i następna próba i to samo. Mogę spróbować użyć większego klucza tzn. pokrętła 3/4 cala ale boję się, że zerwie się klin na wale bo piasta blokowana jest na wale przez ten właśnie klin tylko, że on jest bardzo cienki na jakieś 3 mm i wchodzi na rowek w piaście:
Zdjęcie

Wiem, że najlepszym rozwiązaniem byłby mocny klucz pneumatyczny ale niestety nie mam go i nie mogę podjechać do kogoś kto go ma bo żeby dostać się do tej nakrętki musiałem wyjąć chłodnicę i ogólnie cały przód rozebrać więc jazda wykluczona. Dodam, że mam skrzynię automatyczną więc odpada pomysł z 5 biegiem i wciskaniem hamulca. Proszę o jakieś propozycje rozwiązania tego problemu bo mi skończyły się już pomysły.
Marcin535a
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 07 08 1987
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: BMW E34 535i
Silnik: M30B35 3430 cm3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1989

03 Wrz 2017, 09:48

Bierz 3/4 i odkręcisz. Doczytać tylko dokładnie czy tam lewego gwintu nie ma przypadkiem
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

03 Wrz 2017, 16:42

Dzięki za odpowiedź.
Jest szansa, że urwie się klin na wale jak zablokuję piastę? Koła zamachowego przez ten otwór w misce nie chcę bo jest aluminiowa i się może połamać. Wydaje mi się, że piasta jest tak dociśnięta do wału, że na ten klin nie ma dużego nacisku. Znalazłem jeszcze coś takiego:
Zdjęcie

Nie zaszkodzi walenie w taki klucz wałowi?
Marcin535a
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 07 08 1987
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: BMW E34 535i
Silnik: M30B35 3430 cm3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1989

03 Wrz 2017, 17:10

Moim zdaniem nie powinien ale zawsze trzeba taką opcję brać pod uwagę. I tak na klucz musisz założyć solidną rurę. Napewno będzie lepiej jak jeden będzie cisnął a drugi stukał, będzie to działało na zasadzie młota udarowego
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

04 Wrz 2017, 15:15

Dzięki za odpowiedzi. Sprawa załatwiona. Na przyszłość dla tych którzy będą mieli podobny problem z taką nakrętką podpowiem, że ściągamy koła pasowe, blokujemy piastę poprzez przykręcenie do niej płaskownika stalowego ale grubego (ja zastosowałem 2 skręcone razem śrubami i dały łącznie 120 mm grubości, a szerokie na 5 cm) trzema śrubami o twardości 8.8 bo takie 5.8 się urywają. Odkręcamy normalnie w lewo nasadką 36" i pokrętłem typu "L" 3/4" bo takie na 1/2" pęknie nawet jak się będzie grzało tą nakrętkę i w nią waliło młotkiem, na to długa mocna rura ja użyłem 2 metrowej i poskutkowało. Nic się nie uszkodziło w ten sposób. Nie trzeba nic grzać ani stukać. Podstawa to mocne pokrętło, rura i blokada.
Marcin535a
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 07 08 1987
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: BMW E34 535i
Silnik: M30B35 3430 cm3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1989

04 Wrz 2017, 17:30

Marcin535a napisał(a):Podstawa to mocne pokrętło, rura i blokada.
zawsze tak było :ok: . Dobrze że się udało
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Systemy zautomatyzowanej jazdy - bezpieczeństwo na drogach
    Kiedy myślimy o samochodach przyszłości, w pierwszej kolejności przychodzą nam na myśl koncepty o śmiałych liniach czy napędzie wodorowym. Tak naprawdę jednak najbliższą, ważną zmianą w motoryzacji będzie masowe pojawienie ...
    Kia Rio 1,4 DOHC CVVT o mocy 109 KM
    Pod maską koreańskiego mieszczucha znalazł się silnik benzynowy o pojemności 1,4 litra generujący moc 109 KM. Wyposażony w manualną skrzynię biegów która oferuje sześć przełożeń. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h ...