Renault Megane II 2002 1.9 DCI- wymiana silnika

03 Wrz 2017, 22:11

Witam,

Zakupilem ostatnio Renault Megane II 2002 1.9 dci. Niestety okazalo sie ze glowica do wymiany. Planuje wymienic caly silnik i pojawia sie pytanie, czy jest mozliwosc wlozyc do tego auta 1.5 dci zamiast 1.9 dci? Nie ukrywam ze chodzi o kase, bo silniki 1.9 mocno daja po kieszeni.
Dw00L
Nowicjusz
 
Posty: 18
Prawo jazdy: 17 01 1996
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Ford KA
Silnik: 1.3 70KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

03 Wrz 2017, 22:23

A 1.5 jest nietrwałe i nie polecany nikomu. Dało by się to zrobić ale wszystko masz do wymiany
Silnik i jego osprzęt
Komputer
Skrzynia
Chłodnice prawdopodobnie
Może być wiązka do przeróbki
To są dopiero koszty. Napewno taniej wyjdzie Ci zrobić remont swojego silnika. 1.9 to dobry silnik (pod warunkiem że nie ma pół miliona km)
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16542
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

03 Wrz 2017, 22:30

Witam,

Na wstępie dzięki za szybką odpowiedź.

Ma przejechane 270 tys. Boje sie robic sama glowice bo to koszt pewnie okolo 1- 1,5 tys a panewki w 1.9 to zagadka... :/ Wole dolozyc kolejny tys. i wymienic caly slupek silnika z przebiegiem do 150 tys. Co sądzisz?
Dw00L
Nowicjusz
 
Posty: 18
Prawo jazdy: 17 01 1996
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Ford KA
Silnik: 1.3 70KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

04 Wrz 2017, 08:16

Jak słupek? Przeciez to wszystko to inny osprzęt. Wszystko musiałbyś zmieniać. Przeczytaj jeszcze raz moją poprzednią wypowiedz bo chyba nie zrozumiałeś
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16542
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

04 Wrz 2017, 10:18

Mój błąd - nie doprecyzowałem. Miałem na myśli słupek od 1.9 DCI. Jest droższy (około 2 tys) dlatego pytałem o 1.5 dci bo jest dużo tańszy. Pytanie brzmi: czy warto wymieniać ten słupek od 1.9 DCI i inwestoweć te 2- 2,5 tys? Auto ma już swoje 270 tys przejechane. Z góry dzięki za pomoc.
Dw00L
Nowicjusz
 
Posty: 18
Prawo jazdy: 17 01 1996
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Ford KA
Silnik: 1.3 70KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

04 Wrz 2017, 11:45

A co się w ogle dzieje, że chcesz go remontować ? Silniki 1,9 dci nie sa złe, tylko trzeba zmieniać olej co max 10.000 km i musi byc to olej syntetyczny dobrej klasy, dodawać do oleju preparat redukujący tarcie oraz instalować większy filtr oleju (oryginalnie montowane były niskie - miały może 5 cm wysokości i słabiutko filtrowały).
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak polskie miasta wspierają elektromobilność?
    Cisza i dobra jakość powietrza – tego brakuje mieszkańcom wielu polskich miast. W odpowiedzi na ten problem coraz więcej samorządów promuje elektromobilność, ponieważ pojazdy elektryczne zapewniają transport ...

04 Wrz 2017, 12:14

Układ chłodzenia się zapowietrza i nie da sie go odpowietrzyć. Byłem u 2 mechaników i oboje mi radzą wymianę silnika bo żaden nie chce sie zabierac za remont glowicy. Jak juz bym mial remontowac glowice u innego mechanika to koszt okolo 1,5 tys a tak jak pisalem wyzej za 2- 2,5 tys mam słupek silnika używany 1.9 DCI wiec wydaje mi sie to lepszą opcją.
Dw00L
Nowicjusz
 
Posty: 18
Prawo jazdy: 17 01 1996
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Ford KA
Silnik: 1.3 70KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

04 Wrz 2017, 12:39

Za dużo roboty będzie wkładać 1.5 i dodatkowo bez efektu. Doczytaj sobie ile kosztuje chociażby regeneracja układu wtryskowego. Zrób swoj stary słupek przynajmniej bedziesz miał pewność że wszystko ok. Kupisz używany to też nie wiesz w jakim stanie bedzie.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16542
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

04 Wrz 2017, 13:28

No tak, nigdy nie wiadomo. Ale jak wymienie sama glowice za powiedzmy 1- 1,5 tys. to nie wiadomo czy panewki nie zaczna stukac niedlugo i tak czy inaczej caly silnik do wymiany. Dopiero kupilem auto i niestety nie wiem czy olej był wymieniany na czas (nawet jeśli nie to kto powie prawdę).
Dw00L
Nowicjusz
 
Posty: 18
Prawo jazdy: 17 01 1996
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Ford KA
Silnik: 1.3 70KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

04 Wrz 2017, 19:11

Przecież przy kupnie auta odrazu należy zrobić pakiet startowy czyli rozrząd filtry i płyny, dla własnego spokoju nie słuchając co mówi sprzedający.
Dw00L napisał(a):Układ chłodzenia się zapowietrza i nie da sie go odpowietrzyć.
nie ma co odrazu skreślac głowicy bo może to być tylko uszczelka. Najpierw to był proponował zrobić test na zawartość spalin w układzie chłodzenia. Jeżeli wyjdzie że są spaliny to głowica do góry i do sprawdzenia, jeżeli szczelna to czyszczenie, wymiana gumek zaworowych nowa uszczelka i zakładamy. Nie zakładaj odrazu najgorszego.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16542
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

04 Wrz 2017, 19:44

Powiem szczerze troche mnie pocieszyles. Dwoch mechanikow mowilo mi ze silnik do wymiany (ja sie nie znam wiec im uwierzylem). Teraz pytanie: udam sie do mechanika i co mam mu powiedziec do sprawdzenia? Pewnie pomysli sobie znowu ze mlody glupi i bedzie mi wciskal najgorsze scenariusze.
Dw00L
Nowicjusz
 
Posty: 18
Prawo jazdy: 17 01 1996
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Ford KA
Silnik: 1.3 70KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

04 Wrz 2017, 19:53

Proponuję Ci kupić na allegro taki tester i zrobić go samemu, wtedy będziesz miał pewność że nikt Cię nie naciąga na robotę. Taki test wykonać to chwila a będziesz wiedział na czym stoisz jego koszt to może około 50 zł niestety nie polecę Ci żadnego bo sam nie miałem okazji takiego testera stosować więc może któryś z kolegów tutaj coś poleci. Możliwe że taki tester możesz dostać także w sklepach motoryzacyjnych z częściami. Trzeba zapytać. Dopóki nie będziesz miał pewności że silnik to złom to nie myśl o wymianie (trzeba mieć nadzieję :naughty: )
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16542
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

04 Wrz 2017, 20:09

Poszukam na pewno tego testera i zrobie ten test. Z tego co wiem, to w pojemniku na plyn chlodniczy jest na sciankach i na kurku olej. Gdybym podesłał Ci filmik na pv bylbys w stanie okreslic osluchowo czy panewki nie stukaja?
Dw00L
Nowicjusz
 
Posty: 18
Prawo jazdy: 17 01 1996
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Ford KA
Silnik: 1.3 70KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

04 Wrz 2017, 20:35

Pracy silnika a tym bardziej diesla nie da się wysłuchać z filmu, nawet w realu ciężko.
Dw00L napisał(a):Z tego co wiem, to w pojemniku na plyn chlodniczy jest na sciankach i na kurku olej.
może być to spowodowane uszczelką lub pękniętą głowicą. Jak kupowałeś to sprawdziłeś czy też był tam ten olej???
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16542
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

04 Wrz 2017, 21:00

nie sprawdziłem tego niestety, troche sie pospieszylem :/ dlatego wlasnie daem go do mechanika do sprawdzenia.
Dw00L
Nowicjusz
 
Posty: 18
Prawo jazdy: 17 01 1996
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Ford KA
Silnik: 1.3 70KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004