Odłączony przepływomierz, falujące obroty duże spalanie, aut

30 Lis 2011, 16:10

Witam wszystkich. Rok temu kupiłem auto. Ford Escort 1.8 e MK7 1996 r., ale z silnikiem Mondeo 1.8 e MK3. Zauważyłem że przepływka jest odłączona, auto jeździ ale pali troche więcej i obroty są ok 2000 i spadają do 1000 i znowu za pare sek do 2000. Kiedy podłącze przepływke, auto chodzi normalnie jak jest zimne, później zaczynają falować, auto nawet gaśnie, nacisne lekko na gaz to dźwięk z tłumika podobny jest do traktora:D. Cały układ co zasysa powietrza dolotowy chyba jak sie nie myle jest z ecorta 1.8 i dziwnie buczy ale mniejsza z tym. Słychać poprzez e buczenie kiedy auto zasysa powietrze przepływka odłączona zasysa non stop, podłączona co 2 sek około i tak falują obroty. PRzepływka jest dobra bo jak dmuchne to słychać ze inaczej pracuje, sonda lambda wymieniona, silnik krokowy czy regulato biegu jałowego wyczyszczony. Co powiecie na to męcze sie z tym już dość troche, i żadnych efektów licze na pomoc!!! poZDro !
esimond
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 26 10 2009
Auto: Ford Escort, silnik mondeo 1.8

09 Gru 2011, 01:24

o ile się nie mylę twój Fordzik posiada komputer być może jak przepływomierz był odłączony to wczytało CI błędy? najlepiej by było się podpiąć i wykasować je ewentualnie zdiagnozować co go boli.
panaas
Nowicjusz
 
Posty: 32
Auto: `

21 Gru 2011, 19:51

Dzisiaj zdjąłem rure z przepustnicy bo ciekawi mnie te buczenie, i ono jest nadal.... Poza tym kiedy kolega zgasił auto z przepustnicy wydobył sie dziwny odgłos.... jakby zaciągał powietrze....
esimond
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 26 10 2009
Auto: Ford Escort, silnik mondeo 1.8

21 Gru 2011, 22:59

sprawdź czy masz rozrząd dobrze ustawiony
Janusz00
Początkujący
 
Posty: 112
Prawo jazdy: 10 03 2000
Auto: peugeot 306

29 Gru 2011, 20:17

Panowie pytanko! Zdjąłem dzisiaj węzyk z zawora odpowietrzania skrzyni korbowej, nie koło kolektora tylko dalej gdzie kończy sie ta rurka, i pytanie czy ten wężyk ma zassysać powietrze bo nie moge tego nigdzie znaleźc?? Pozdrawiam


"Życie jest za krótkie by jedźić dieslem''
esimond
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 26 10 2009
Auto: Ford Escort, silnik mondeo 1.8

29 Gru 2011, 22:44

Super sprawdzasz przepływkę :lol:

Ktoś wspomniał o podłączeniu kompa, dokładnie od tego powinno się zacząż !!! ale.... :D
1, podłącz przepływke
2, jeśli posiadasz silnik 115PS to powinieneś mieć odpowietrzenie silnika wychodzące pod kolektorem wydechowym w okolicy 4 cylindra. Od tego miejsca idzie częściowo rurka i waż wprost do kolektora ssącego. Odpal auto i zaciśnij ten wąż do oporu kombinerkami, jesli obroty wrócą do normy to daj znać odpisze Ci co dalej, a jesli nie, patrz pkt 3 :D
3, Dla lekkich kozaków :lol: , domyslam się, że przepływka podłączona, zaciśnięcie węża nic nie dało.
Silnik krokowy powinien mieć z jednej strony kropke z białego silikonu/sylikonu :mrgreen: trzeba to zdjęć aby dokopac się do śruby regulacyjnej i nie krecić !!!!
Nastepnie odpalasz auto i zdejmujesz kostkę z krokówki, nastepnie starasz się wyregulować pożadane obroty, jesli nie faluje do jak dla mnie krokowy do wymiany (osobiscie tak wyregulowanym z wypietą kostką jezdziłem kilka miesięcy) a jeśli faluje to masz nieszczelność w układzie dolotowym i podłącz do cho...y komputer :!: :wink:
Wszelkie czynności robisz na własną odpowiedzialność 8)
Ostatnio edytowany przez robbydzia, 20 Sty 2012, 14:11, edytowano w sumie 1 raz
robbydzia
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 440
Auto: citroen, chevrolet
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus notuje świetne wyniki w Chinach
    Mimo pandemii koronawirusa, która uderzyła w sprzedaż samochodów na całym globie, Lexus notuje bardzo dobre wyniki na największym rynku motoryzacyjnym świata – w Chinach. W maju japońska marka osiągnęła ...
    Wyjazd na święta lub sylwestra samochodem
    Jeśli planujesz wyjazd na święta Boże Narodzenia lub sylwestra samochodem, warto starannie zaplanować podróż. Najlepiej zacząć od zatankowania auta i uzupełnienia płynu do spryskiwaczy przynajmniej dzień wcześniej. ...

19 Sty 2012, 19:38

Dzisiaj odebrałem auto od mechanika. Przepływomierz dalej odłaczony, auto nie buczy, obroty są ok 1000 czasami spadną poniżej, ale jak odpaliłem zimny to zaczyna gasnąc, musi sie rozgrzać... co poradzicie ??
esimond
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 26 10 2009
Auto: Ford Escort, silnik mondeo 1.8

19 Sty 2012, 22:21

jak był zmieniony śilnik to w starym silniku mogłobyć inne oprogramowanie sterownika komputera i dlatego są teraz problemy jak myślicie :?:
Janusz00
Początkujący
 
Posty: 112
Prawo jazdy: 10 03 2000
Auto: peugeot 306

20 Sty 2012, 13:15

Okazało sie że silnik nie był zmieniany, jest 1.8 e escort na zimnym gaśnie, na ciepłym faluje czasami zgaśnie
esimond
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 26 10 2009
Auto: Ford Escort, silnik mondeo 1.8

20 Sty 2012, 16:38

jeżeli przepływomież jest odłaczony i śilnik lepiej pracuje to swiadczy to że jest uszkodzony ja miałem tak w mercedesie ze zaden program mi niepokazał ze jest wadliwy a jak wymieniłem to auto zaczeło jezdzić a silnik niechciał wchodzić na obroty i wszystkie problemy ustąpiły po zatym wszystkie pruby naprawy musisz sprawdzać na podłączonej przepływce bo jak jest odłączona to system ecu pracuje w systemie awaryjnym i nigdy nie dojdziesz co jest nie tak
Janusz00
Początkujący
 
Posty: 112
Prawo jazdy: 10 03 2000
Auto: peugeot 306

20 Sty 2012, 20:46

no jak podłącze przepływke to zaraz zgaśnie, tak jak sie rozgrzeje to nawet ładnie chodzi, gorzej na zimnym bo jak gdzieś skręcam to zaraz zgaśnie
esimond
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 26 10 2009
Auto: Ford Escort, silnik mondeo 1.8

20 Sty 2012, 22:19

Silniki forda 16V muszą u nas jeździć na paliwie 98 oktan wtedy nie ma z nimi problemów.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

21 Sty 2012, 15:20

Janusz00 napisał(a):jeżeli przepływomież jest odłaczony i śilnik lepiej pracuje to swiadczy to że jest uszkodzony ja miałem tak w mercedesie ze zaden program mi niepokazał ze jest wadliwy a jak wymieniłem to auto zaczeło jezdzić a silnik niechciał wchodzić na obroty i wszystkie problemy ustąpiły po zatym wszystkie pruby naprawy musisz sprawdzać na podłączonej przepływce bo jak jest odłączona to system ecu pracuje w systemie awaryjnym i nigdy nie dojdziesz co jest nie tak


Sam sobie zaprzeczasz, piszesz bzdury, że jak jest odłączony przepływomierz i silnik pracuje dobrze, to świadczy o jego usterce. Nastepnie piszesz o trybie awaryjnym, co można po tym zrozumieć :?:

Odnośnie sprawdzenia przepływomierza, to można to zrobić w każdym aucie bez problemu o ile posiada się odpowiednie urządzenie diagnostyczne. Niestety ludzie kupują fejsy, testery itp poza odczytem pamięci błędów nic nie wiedzą, a do przepływki trzeba sprawdzić parametry w trakcie pracy.

Do FORDA można podłączyć kompa (prawdopodobnie EEC2) więc już dawno...... u właściwego mechaniora. :?
Ostatnio edytowany przez robbydzia, 21 Sty 2012, 20:12, edytowano w sumie 1 raz
robbydzia
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 440
Auto: citroen, chevrolet

21 Sty 2012, 18:36

a może to nieprawda ze jak przepływomierz jest uszkodzony to silnik traci na mocy :?:
Janusz00
Początkujący
 
Posty: 112
Prawo jazdy: 10 03 2000
Auto: peugeot 306

21 Sty 2012, 20:10

pytasz czy twierdzisz przez pytanie?
robbydzia
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 440
Auto: citroen, chevrolet