Odmrażanie szyb od wewnątrz?

06 Lut 2020, 17:03

Auto parkuje poza garażem i czasem na następny dzień mam od wewnątrz zamrożoną parę na szybach (czasem jest to ewidentnie już lód, a czasem coś pomiędzy lodem a parą). Od wewnątrz nic nie widać za bardzo, więc nie da się nigdzie jechać. Pochłaniacze wilgoci niezbyt pomagają.

Nie szukam rozwiązania problemu (ewidentnie mam problem z nadmiarem wilgoci), bo został co najwyżej tydzień ujemnych temperatur i mam nadzieje, że będę mógł się tym zająć dopiero na przyszłą zimę.

Moje pytanie: czy jest jakiś skuteczny sposób aby to od wewnątrz szybko rozmrozić i móc jechać? Jak poprawnie ustawić nawiew? Wysoka czy niska temperatura? Rozumiem, że obieg wewnętrzny musi być wyłączony i wszystkie szyby domknięte (czy może uchylić szybę?)

Skrobanie szyb od wewnątrz nie jest najprzyjemniejsze i też nie do końca skuteczne.

Po prostu na ten tydzień szukam jakiegoś skutecznego/szybkiego rozwiązania. Dzięki

Dodam, że gdy od wewnątrz jest stan zamrożenia nazwijmy to "pomiędzy mocnym lodem a parą", to wtedy przecieranie szmatką tego lodu przypomina rozprowadzanie białego brudu po szybie, z miejsca na miejsce.
wxr
Początkujący
 
Posty: 61

06 Lut 2020, 18:20

Witam, miałem podobny problem w jednym samochodzie ale tylko pojawiało się to przy określonych wahaniach temperatury problemu z wilgocią nie było bo szukałem i nie znalazłem (przypuszczam że problemem była klapa zewnętrznego/wewnętrznego obiegu która jakiś czas po wyłączeniu samochodu około 15min sama się zamykała). Zmiana filtra kabinowego nie pomagała.
Co pomogło? Próbowałem rożnych rzeczy i pomagało zasłonięcie kratek nawiewu na przednią szybę na noc. Wystarczyło coś na nie położyć zasłaniając je. Druga sprawa i to było lepsze rozwiązanie pomagała zmiana ustawienia nawiewu na kierowcę i pasażera zamiast na szybę przed wyłączeniem samochodu, wtedy szyba też nie zachodziła tak szronem.
Najlepszym jednak rozwiązaniem była mata antyszronowa którą zakładałem od środka na szybę (taka sama jak przeciwsłoneczna). Zapewniało to dobrą cyrkulację powietrza w samochodzie bo nic nie zasłaniałem a szyba nie była oszroniona czy zaparowana.

Warto jednak sprawdzić czy nie masz mokro gdzieś pod deską co mogło by powodować taki problem lub jak masz klimę czy przy filtrze kabinowym nie ma jakiś liści i zanieczyszczeń które mogły by utrzymywać wilgoć.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

09 Lut 2020, 18:22

Dzięki. Szczerze to potrzebowałbym praktycznych wskazówek kiedy tak właściwie ogólnie używać (lub nie używać) trybów:
- ECON (wyłącza klimę w sensie sprężarkę?)
- obiegu zamkniętego
- AUTO

Dla mnie to czarna magia, nikt mi jeszcze tego nie wytłumaczył, za bardzo nie rozróżniam kiedy którego używac.
wxr
Początkujący
 
Posty: 61

10 Lut 2020, 20:48

Obiegu zamkniętego w samochodzie używam tylko gdy nie chcę wdychać powietrza z zewnątrz (zakurzenie na drodze, kopcące auto przede mną).
Skupiłbym się raczej na problemie z wilgocią - sprawdź filtr kabinowy w samochodzie czy nie jest wilgotny.
Ja ostatnio miałem taki problem i przyczyną było odkształcenie uszczelki przedniej szyby na dole (przy masce). Tamtędy dostawała się wilgoć do samochodu i przednia szyba zamarzała od wewnątrz.
Upewnij się też czy nie masz wilgoci pod dywanikami.
jacekw
Obserwowany
 
Posty: 1
Miejscowość: Rzeszów

11 Lut 2020, 13:38

@wxr jakie masz auto?
wxr napisał(a):- ECON (wyłącza klimę w sensie sprężarkę?)
Audi tak miało, lepiej ustawić aby cały czas była aktywna
wxr napisał(a):- obiegu zamkniętego
Tu tak jak opisał poprzednik
wxr napisał(a):- AUTO
Włączone cały czas reguluje zadaną temperaturę na klimatroniku i utrzymuje jej poziom.

Możesz zrobić jeszcze taki test. Przed wyłączeniem samochodu w dni kiedy spodziewasz się że będzie lekki przymrozek i szyby mogą zajść szronem ustaw ogrzewanie na maksa na dwie trzy minuty przed wyłączeniem silnika. Takie działanie powinno dokładnie osuszyć kanały wentylacyjne.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!