Odnowiona oferta nowoczesnych silników Dacii

13 Mar 2014, 14:34

Tempo rozbudowy i odnawiania oferty silnikowej jest świadectwem zdolności Dacii do konstruowania ofert odpowiadających potrzebom klientów.

Nowoczesne i oszczędne jednostki napędowe
TCe 90
Oszczędny silnik TCe 90 jest oferowany w modelach Logan, Logan MCV, Sandero i Sandero Stepway. Jednostka ta pozwala połączyć przyjemność prowadzenia z niskim zużyciem paliwa i emisji CO2, co obniża koszty użytkowania auta. Dzięki turbosprężarce o bardzo małym momencie bezwładności oraz układowi zmiennych faz rozrządu zaworów ssących, ten benzynowy, 3-cylindrowy silnik o pojemności 898 cm3 rozwija moc 66 kW (90 KM) przy 5 250 obr./min. To dynamiczna, szybko reagująca i elastyczna jednostka dzięki sięgającemu 135 Nm momentowi obrotowemu, dostępnemu od najniższych obrotów (90% już przy 1 650 obr./min). Zasięg auta z tym silnikiem jest o blisko 30% większy od zasięgu jego poprzednika 1.6 MPI 90.

TCe 115
Dostępny w modelach Dokker, Dokker Van i Lodgy, silnik TCe 115 (zależnie od rynku,
w Polsce w modelu Lodgy) jest pierwszą benzynową jednostką Grupy Renault
z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Ze względu na niewielką dzięki aluminiowemu kadłubowi masę jest montowany w lżejszych modelach marki. Stanowi
to ponadto gwarancję znacznej dynamiki i przyjemności prowadzenia. Z niewielkiej pojemności skokowej (1,2 l) rozwija on moc 115 KM, a jego osiągi są porównywalne z osiągami silnika
o pojemności 1,6 l.

Duży moment obrotowy – 190 Nm – w 90% dostępny już od 1 500 obr./min, a w pełnej wartości w zakresie od 2 000 do 4 000 obr./min, gwarantujący doskonałe przyspieszenia. Silnik TCe 115 cechuje się niskim zużyciem paliwa i poziomem emisji CO2.

TCe 125
Zastosowany po raz pierwszy w Nowej Dacii Duster, silnik TCe 125 stanowi połączenie mocy i elastyczności. Dzięki mocy 125 KM i dużemu momentowi obrotowemu (205 Nm przy 2 000 obr./min), ta turbodoładowana jednostka zapewnia doskonałe przyspieszenia przy ruszaniu
z miejsca i na kolejnych biegach nawet przy niskich obrotach. Niezwykle wydajny silnik
TCe 125 jest również bardzo ekonomiczny dzięki obniżonym kosztom użytkowania, jakie zapewnia niewielkie zużycie paliwa i bezobsługowy łańcuch rozrządu "for life". W połączeniu
z 6-przełożeniową skrzynią biegów, montowaną w Nowym Dusterze, zapewnia dobrą dynamikę jazdy przy równoczesnym obniżeniu zużycia paliwa i emisji CO2.

Nowa generacja silników 1.5 dCi – jeszcze bardziej ekonomiczne, o jeszcze wyższych osiągach
Już obecnie powszechnie doceniany za swoją niezawodność, wysokie osiągi i niskie zużycie paliwa, silnik 1.5 dCi, bestseller Grupy Renault, został dodatkowo zoptymalizowany. Nowa generacja tego silnika wyposażona została w układ wtryskowy i układ doładowania o większej wydajności, co pozwoliło zwiększyć moment obrotowy o 20 Nm. Wprowadzone zmiany zapewniają większą przyjemność prowadzenia auta i obniżenie emisji CO2. Silnik 1.5 dCi jest zależnie od modelu dostępny w wersjach 75 i 90 KM oraz w wersjach 90 i 110 KM w Lodgy
i w Nowej Dacii Duster
.

Najbardziej kompletna na rynku oferta wersji LPG
Z uwagi na cenę wynoszącą poniżej 1 euro/litr, Dacia nadal promuje LPG jako ekonomiczną alternatywę w stosunku do innych rodzajów paliw. W zależności od kraju sprzedaży, wszystkie modele z gamy Dacii (z wyjątkiem Sandero Stepway) mogą być oferowane w wersji zasilanej gazem. Nowe Dacie Logan, Logan MCV i Sandero są dostępne z silnikiem 1.2 16 V 75 LPG. Dacia Duster 4x2 jest dostępna z silnikiem dwupaliwowym benzyna/LPG 1.6 16 V 105 LPG. Natomiast dwupaliwowy silnik benzyna/LPG 1.6 MPI 84 LPG jest dostępny w modelach Lodgy i Dokker.

źródło: Renault
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3812
Zdjęcia: 13116
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wodorowa ciężarówka Toyoty na ulicach Los Angeles
    Mieszkańcy Los Angeles i Long Beach będą mieli niedługo okazję oswoić się z widokiem zaskakująco cichej ciężarówki. 23 października rozpocznie się długofalowy test prototypowego samochodu ciężarowego Toyoty napędzanego ...
    Opony zimowe są zbyt miękkie na lato
    Jeśli serwis oponiarski doradził, żeby dojechać zimowe opony latem – bo i tak już się kończą – to zmień go na bardziej profesjonalny. Zmień też koniecznie opony – najpóźniej przed wyjazdem wakacyjnym. ...