Odpala za x razem

24 Lis 2017, 13:06

lukeboss napisał(a):Kosztowna taka przyjemność?
No może być drożej niż w pierwszym przypadku. Chyba najlepiej będzie zrobić to samo co wcześniej (tu tylko może niech sprawdzi dlaczego tak się znowu stało po tak krótkim czasie i niech ci da gwarancję na to co zrobi) lub oddać do auto elektryka w celu usunięcia immo, wtedy problem na pewno nie pojawi się ponownie.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

19 Gru 2017, 15:33

Immo blokuje częściej jak jest zimno, wilgotno. I tu takie moje podejrzenie, czy może to blokować jakiś bezpiecznik, przekaźnik? Też jak przekręcam kluczyk do końca słychać charakterystyczne cykniecie. I jak zrobię to kilka razy w krótkim czasie cyk cyk i odblokowuję się. Jeżeli chodzi o ten dźwięk to jest właśnie wydają je przekaźniki? Np tak jest podczas ruchu wycieraczek.
lukeboss
Początkujący
 
Posty: 156
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Laguna 3
Silnik: 2.0 dci
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

19 Gru 2017, 15:41

lukeboss napisał(a):I tu takie moje podejrzenie, czy może to blokować jakiś bezpiecznik, przekaźnik?
One muszą dostać sygnał same z siebie nic nie zablokują.

lukeboss napisał(a):I jak zrobię to kilka razy w krótkim czasie cyk cyk i odblokowuję się.
Chodzi ci o to że przekręcasz do odpalenia i słychać takie cyknięcia, a silnik nie odpala?
Jak tak to elektromagnes w rozruszniku do regeneracji, możesz jeszcze sprawdzić i przeczyścić kable które idą do niego.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

29 Gru 2017, 15:14

Dokładnie wygląda to tak jak na filmiku (można włączyć napisy):

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Mój sposób jak zgasić immo, żeby odpalić w ogóle pojazd.
Najpierw immo miga szybciej niż zwykle powinno, wystarczy próbować odpalić, aby z migającej diody immo świecił stale. Zapłon jest zablokowany. Na tym poziomie przekręcenia kluczyka dokręcam go jakby do końca, robie to kilkanaście razy, słychać te cyknięcia. Dopiero teraz przekręcam kluczyk w dół, pozniej zwyczajnie do góry, czekam aż znikną kontrolki , immo też znika i mogę odpalić. Co to może być?
lukeboss
Początkujący
 
Posty: 156
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Laguna 3
Silnik: 2.0 dci
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

30 Gru 2017, 09:55

Patrząc na filmik słychać cykanie takie jak przekaźnik. Zastanawiam się czy w tym przypadku nie wiesza się jakiś przekaźnik od immo. Sprawdzałeś może czy jest przekaźnik od immo? Druga sprawa to problem może być też z samym kluczykiem immo wolno dogaduje się z nim, to szybkie miganie oznacza moim zdaniem brak wykrycia transpondera w kluczyku.

Przypuszczam że wystarczyło by jedno cyknięcie i później immo by było już odblokowane.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

14 Lut 2018, 09:57

Testowałem to tyle czasu dlatego nie odzywałem się.

Sprawa wygląda tak, że gdy przekręcę kluczyk, palą się kontrolki i czekając aż wszystkie kontrolki mi pogasną to ZAWSZE immo miga szybciej blokując mi odpalenie.

Wystarczy, że gdy przekręcę kluczyk w dół i odpale od razu bez czekania na kontrolki to odpala od razu.

Dlatego niedawno zadałem takie pytanie tu:
jak-odpalac-prawidlowo-przekrecanie-kluczyka-vt105072.htm

Za każdym razem kiedy przekręcając kluczyk o wszystkie poziomy w stacyjce na raz to odpala, gdy dam mu czas na kontrolki to blokuje immo i klapa.

Co to może być za usterka?
lukeboss
Początkujący
 
Posty: 156
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Laguna 3
Silnik: 2.0 dci
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

14 Lut 2018, 10:55

lukeboss napisał(a):Sprawa wygląda tak, że gdy przekręcę kluczyk, palą się kontrolki i czekając aż wszystkie kontrolki mi pogasną to ZAWSZE immo miga szybciej blokując mi odpalenie.
Z immo bywa rożnie każde może być inaczej zaprogramowane. Miałem kiedyś auto i immo rozblokowywało się przy wyłączeniu alarmu ale jak nie zdążyłem w czasie 20 sek. odpalić auta to z powrotem się blokowało i trzeba było ponownie wyłączać alarm z pilota, a do tego kluczyk nie mógł być w stacyjce bo nic byś wtedy nie zrobił. Być może u ciebie jest tak że po włożeniu do stacyjki masz bardzo mało czasu na odpalenie samochodu bo inaczej immo go zablokuje.

Czy na ten problem ma wpływ czas między otworzeniem samochodu, a włożeniem kluczyka do stacyjki? Otwierasz samochód a dopiero po 10 min. próbujesz odpalić czy wtedy immo nie jest zablokowane?

Ewidentnie masz problem z immo i tu może się okazać że jedyne rozwiązanie problemu to usunięcie tego modułu. Chyba że jest jakaś opcja programowania w nim ustawień.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

14 Lut 2018, 11:05

Kacper napisał(a): Być może u ciebie jest tak że po włożeniu do stacyjki masz bardzo mało czasu na odpalenie samochodu bo inaczej immo go zablokuje.


Jeszcze w lecie nie było takiego problemu, immo ładnie gasł razem z kontrolkami i mogłem czekać i czekać, a auto odpalało. Teraz jedynym rozwiązaniem jest olać kontrolki i odpalać jednym ruchem kluczyka. Nie wiem czy to jakiś przekaźnik, czy kluczyk, czy po prostu wyciąć to immo.
lukeboss
Początkujący
 
Posty: 156
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Laguna 3
Silnik: 2.0 dci
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

14 Lut 2018, 11:23

A masz drugi kluczyk? Mógłbyś sprawdzić czy na obu jest taki sam problem.

Tu moim zdaniem ewidentnie coś jest z samym immo tak jak by gubiło sygnał po chwili jego wykrycia.

Jak poczekasz aż kontrolki zgasną (immo zablokuje się) i cofniesz kluczyk do pozycji 0 i następnie przekręcisz włączając zapłon to auto odpali bez problemu?

Zastanawiam się czy ponowne kodowanie immo by tu czasem nie pomogło.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

16 Lut 2018, 07:44

Kacper napisał(a):Miałem kiedyś auto i immo rozblokowywało się przy wyłączeniu alarmu ale jak nie zdążyłem w czasie 20 sek. odpalić auta to z powrotem się blokowało i trzeba było ponownie wyłączać alarm z pilota, a do tego kluczyk nie mógł być w stacyjce bo nic byś wtedy nie zrobił.
ja tez miałem styczność z takim autem, bardzo denerwujące a do tego nie można bylo kluczyków w środku zostawiać bo się sam zamykał
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16692
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

13 Mar 2018, 20:33

Znalazłem jeszcze jeden sposób na pozbycie się migającej kontrolki immo, zaczerpnięty z francuskich filmików z YT użytkowników Renault. Otóż przy migającym immo wciskają i trzymają wciśnięty przycisk na pilocie kluczyka i przekręcają kluczyk o jeden poziom w dół i znowu w górę ciągle trzymając... i immo wtedy gaśnie. Zna ktoś takie czary? Z czego to wynika? Jaka wtedy zachodzi operacja?
lukeboss
Początkujący
 
Posty: 156
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Laguna 3
Silnik: 2.0 dci
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014