Odpinanie i przypinanie akumulatora przez laika

20 Lut 2015, 00:35

Cześć

Mam mały problem odnośnie akumulatora. Jest rozładowany i muszę go odpiąć. :D

Oglądałem już trochę filmików i czytałem informacje na ten temat ale mam pewne wątpliwości.

1. Czy odłączamy akumulator od minusa do plusa a przyłączamy od plusa do minusa?

2. Jak poznać gdzie jest plus a gdzie minus? Na filmiku widziałem tak mi się przynajmniej wydaje ,że minus był po lewej a plus po prawej. Czytałem tez, że te kołki są różnych rozmiarów i po tym można poznać? Czy to prawda? (proszę o jakieś wskazówki)

3. Żeby naładować akumulator potrzebny mi prostownik. W takim razie, który mam wybrać??? Czytałem, że są jakieś prostowniki, które ładują akumulator taki, który nie jest do końca rozładowany tzn. poniżej wartości 10 czy jakoś tak. Mój jest rozładowany bardzo mocno. Więc ,który mam wybrać prostownik?

4. Narzędzia. Co powinienem ze sobą wziąć albo raczej kupić? Nie posiadam żadnych narzędzi na daną chwilę. Chodzi mi mniej więcej czy śruby którymi przykręcony jest akumulator mają standardowy uniwersalny rozmiar we wszystkich autach? I np. kupie klucz o takim rozmiarze itd i będzie on uniwersalny? Np. klucz płaski nr..../ klucz nasadowy nr ileś tam.

5.Czy odpinać przewody muszę przez jakąś szmatkę aby nie pokopał mnie prąd albo nie powstało jakieś zwarcie?

Proszę o pomoc ponieważ totalny laik ze mnie jeśli chodzi o samochody tzw. świeży kierowca a w internecie wszystko jest opisana tak pobieżnie, gdyż pewnie dla wielu to zbyt banalna kwestia aby ją poruszać.
think
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 03 02 2013
Auto: auto
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Lut 2015, 09:07

think napisał(a):1. Czy odłączamy akumulator od minusa do plusa a przyłączamy od plusa do minusa?
Tak jak napisałes...
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

20 Lut 2015, 13:24

1. Informacje na ten temat znajdziesz na naszym forum. Szukać daleko nie musisz, wystarczy się rozejrzeć...A warto się rozejrzeć pop forum, bo te informacje są akurat bardzo ważne.
2. Są różne akumulatory i jedne mają plus z prawej, a drugie z lewej. Na każdym aku jest napisane. A to, po której stronie ma być plus, to zależy od samochodu. Zanim kupisz nowy aku, to sprawdz, po której stronie jest plus w twoim. Bo jak kupisz po innej stronie niż powinien bć, to podczas montażu może się okazać, że przewody są za krótkie.
3. O prostownikach też jest na forum. Wystarczy poszukać.
4.Otwórz maskę, zajrzyj do środka i zobaczysz jaki klucz jest ci potrzebny do klem, a jaki do mocowania aku. To nie jest trudne, a w różnych samochodach różne są mocowania i klemy.
5. Nic cię nie kopnie, możesz chwytać gołymi rękami - tam jest tylko nieco ponad 12V.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jaki silnik wybrać w Toyota Yaris I?
    Po tym jak trafił na rynek był samochodem chętnie wybieranym przez kierowców ze względu na ponad przeciętną niezawodność. Zastąpił on wcześniej produkowany model Starlet. Yaris pierwszej generacji był produkowany w ...
    Lexus RX L - 7-miejscowy SUV klasy premium
    Model RX dwie dekady temu zainicjował zupełnie nowy segment luksusowych SUV-ów i od tej pory jest jednym z najpopularniejszych modeli Lexusa na całym świecie. Jego najnowsza generacja w odmianie L jest o 11 cm dłuższa ...