"Odrdzewianie" progu od środka

16 Sie 2018, 14:48

Hej.
Kupiłam rok temu w październiku samochód, wyglądał jak salonowy. Fiat Seicento, bez żadnej skazy. Pan, który mi go sprzedał okazał się typowym Januszem i po niecałym roku z samochodem zaczęły dziać się cuda.

Na tylnych nadkolach wyszła rdza (która była zamalowana lakierem, nie było jej widać nawet, zrobił to tak dobrze). Pod silnikiem to samo.
Całe auto było pokryte konserwacją, która dosłownie przykryła rdzę i teraz ta rdza wychodzi.
Kupiłam preparaty do konserwacji, żeby popoprawiać co nieco no i właśnie przyszedł ten dzień, gdzie chciałam się brać za nadkola do szlifowania i musiałam zdjąć ten boczny podłokietnik z tyłu.

Prawie dostałam zawału!!!
Lewy próg w środku aż świeci pomarańczowym.
Ten Janusz zakonserwował go z zewnątrz "jako nowy", w środku natomiast całą rdzę zostawił i nie wiem co mam z tym zrobić. Nie ma dziur, jest po prostu mega nalot rdzy. I purchle ale ich o dziwo jeszcze nie jest dużo.

Auto docelowo ma pojeździć jeszcze 1,5roku i pójdzie na złom albo nie wiem. Ręki tam nie wsadzę, zbyt wąsko i nie dosięgnę nawet do końca progu. Nie mam pieniędzy na wymianę progu. Muszę to jakoś zabezpieczyć chociaż na ten 1-1,5roku. Teraz pytanie, czym.
Koniecznie sprayem, żeby dostać do samego przodu. Muszę wykombinować jakąś rurkę do spraya na metr, coby tam dosięgnąć.

Teraz pytanie.
Poleca ktoś jakiś spray na rdzę, której nawet nie dam rady wyczyścić?
Pomóżcie :cry:
det
Nowicjusz
 
Posty: 18
Miejscowość: Żywiec
Prawo jazdy: 21 08 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Fiat Seicento
Silnik: 1.1 MPI
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

16 Sie 2018, 15:01

Nie masz jakiegoś kumpla z kompresorem? na spraye nie watro wydawać kasy bo są tylko do maskowania problemu i działają na Twoją psychę że jest dobrze, mogę Ci opisać proces ''zabezpieczenia'' ale musisz skombinować kompresor. Może być nawet traktor tam też masz sprężone powietrze
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16735
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

16 Sie 2018, 15:18

Może ktoś w rodzinie będzie miał kompresor, możesz napisać mi co mogę z tym zrobić? Z góry dziękuję.

W załączniku zdjęcie z zewnątrz oraz wewnątrz.
det
Nowicjusz
 
Posty: 18
Miejscowość: Żywiec
Prawo jazdy: 21 08 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Fiat Seicento
Silnik: 1.1 MPI
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

16 Sie 2018, 15:45

Jest taki srodek jak POLRUST jest to jeden z tańszych środków które stosuje się na korozje, jest dość rzadki więc łatwo go aplikować (250 ml to chyba najmniejsza puszka. Po zastosowaniu tego preparatu proponuje wpuścić w progi środek do profili zamkniętych np z firmy boll czy jakąś inna budżetówkę (litr wystarczy spokojnie). Aplikujesz to za pomocą takiego oto pistoletu https://www.google.com/search?q=pistole ... h3QhH1LtEM:

Rurka niestety nie jest za długa ale można sobie zrobić swoją tylko końcówki z tej zastosować.

Aplikacja przebiega w ten sposób:
rurkę wkładasz jak najdalej możesz
wpuszczasz środek powoli wyciągając rurkę

Podkreślam że operacja ta nie ma za zadanie usunąć problem a tylko zapobiec szybkiemu rozprzestrzeniania się rdzy. Rdza nie będzie się rozprestrzeniać tak szybko jak odetniemy jej powietrze i takie zadanie ma zastosowanie tych 2 preparatów
koszt wszystkich materiałów włącznie z pistoletem ok 100 zł
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16735
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

16 Sie 2018, 15:51

Czy litr to przelicznik na oba progi czy jeden? Prawy próg jest zdrowy aż miło, tylko lewy jest w takim stanie, jaki widać.

A jeszcze mnie naszła taka głupia myśl, mam podjazd pod kątem sporym. Jakby tam puścił auto przodem i od tyłu polał, żeby spłynęło na dół?
det
Nowicjusz
 
Posty: 18
Miejscowość: Żywiec
Prawo jazdy: 21 08 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Fiat Seicento
Silnik: 1.1 MPI
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

16 Sie 2018, 16:31

Litr wystarczy Ci na całe auto, spokojnie sobie możesz pozabezpieczać też inne miejsca, maskę, klapę, drzwi i jeszcze zostanie.
det napisał(a):A jeszcze mnie naszła taka głupia myśl, mam podjazd pod kątem sporym. Jakby tam puścił auto przodem i od tyłu polał, żeby spłynęło na dół?
ale to nie chodzi o to żeby na dno tylko nalać, to musis się rozproszyć po całym profilum po wszystkich ściankach, ta rurka ma na końcu taką metalową tulejkę, jest ona podziurawiona dookoła i dzieki niej możemy rozproszyć środek po całym profilu.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16735
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak wybrać akumulator dla samochodu?
    Nic nie trwa wiecznie, zwłaszcza żywot akumulatora samochodowego. Jego zużywanie się w wyniku eksploatacji to naturalny proces. Przychodzi moment, kiedy trzeba dokonać wyboru i wymienić bezużyteczny akumulator na nowy. Na ...

16 Sie 2018, 20:08

Dzięki, to ostatnie pytanie.
Mam jeszcze butlę z CO2 {z akwarium}.
Może tym zrobię ciśnienie do pistoletu? :D
det
Nowicjusz
 
Posty: 18
Miejscowość: Żywiec
Prawo jazdy: 21 08 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Fiat Seicento
Silnik: 1.1 MPI
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

16 Sie 2018, 20:30

Nie mam pojęcia, nigdy nie robiłem takich eksperymentów. Nie masz czym to poprostu podjedz do lakiernika i za tą samą kasę co kupisz materiały i sprzęt to on Ci ogarnie
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16735
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

28 Sie 2018, 13:53

Kao napisał(a):Jest taki srodek jak POLRUST
Ja jeszcze stosowałem Cortanin F który również jest bardzo rzadki (jak woda) i nie jest drogi ale moim zdaniem swoje zadanie wykonuje bardzo dobrze.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

28 Sie 2018, 15:30

Jeśli mogę zapytać, co na to potem dawałeś i czy nadmiar cortanina odbierałeś? Czy zostawiałeś? :)

Jeszcze nie zabrałam się za ten próg.
det
Nowicjusz
 
Posty: 18
Miejscowość: Żywiec
Prawo jazdy: 21 08 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Fiat Seicento
Silnik: 1.1 MPI
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

28 Sie 2018, 16:21

Dawałem go do progu przez mały otwór z dyszą która pod ciśnieniem rozpylała środek żeby dobrze pokryć całe wnętrze. Używałem kompresora do tego nadmiar sobie wyciekł przez małe otworki wentylacyjne. Po całej operacji progi schły około dwa dni w lato było 28 stopni na dworze. Następnie do wnętrza wpuściłem środek do konserwacji profili na bazie wosku.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

28 Sie 2018, 17:09

I jak efekty? Ile to już wytrzymało u Ciebie?
det
Nowicjusz
 
Posty: 18
Miejscowość: Żywiec
Prawo jazdy: 21 08 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Fiat Seicento
Silnik: 1.1 MPI
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

28 Sie 2018, 17:37

Cortanin to śmietnik nie warto. Przetestowalem chyba juz wszystkie te budżetówki i według mnie polrust działa najlepiej
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16735
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

28 Sie 2018, 18:18

det napisał(a):I jak efekty? Ile to już wytrzymało u Ciebie?
Po dwóch latach samochód poszedł do sprzedania ale nic złego nie było widać i wyglądało na to że jest ok. Zresztą do środka progu nie było jak zajrzeć na tyle na ile mi się udało to byłem zadowolony.

Kao napisał(a):Cortanin to śmietnik nie warto
Myślisz? Ja robiłem z ciekawości test na kawałku zardzewiałej blachy i ładnie przetworzył tą rdzę ale być może ten polrust jest faktycznie lepszy ty masz częściej do czynienia z takimi sytuacjami w których takie środki można sprawdzić.
On jest też taki rzadki?

@Kao, a co myślisz o APP R-Stop? Ja o tym słyszałem że jest jednym z najlepszych ale znowu jego konsystencja nie pozwala na taką penetrację bo nie jest taki rzadki.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

28 Sie 2018, 20:14

R-stop faktycznie jest jednym z lepszych środków na polskim rynku, no moze jest trochę gęstrzy od cortanina ale nie jakoś znacząco, też spokojnie mozna aplikować natryskiem. Kiedyś nawet gość na YT robił test r-Stop vs Cortanin na tak samo przygotowanych blaszkach, po aplikacji srodkow zabezpieczone podkładem epoksydowe, codziennie opryskiwal blaszki wodą i woda z solą na przemian na cortaninie zaraz zaczęły puchnąć bąble które pękały a na r-stop jeszcze sporo czasu nic się nie pojawiało no ale tez wkoncu cos tam zaczęło wychodzić.

Pol-rust to inna technologia bo jest na bazie wodnej, po aplikacji rdza zaczyna przybierać różne kolory z dominującym niebieskim aż tworzy sie czarna twarda powłoka, oczywiscie nie jest to jakiś super środek ale bardzo wydajny przy śmiesznie niskiej cenie. Wszystko zalezy od zakresu pracy, nie do wszystkiego jest jeden preparat
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16735
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4