W zimie dokładne oczyszczenie auta ze śniegu i lodu ma ogromne znaczenie. Jazda samochodem przypominającym igloo lub z zaparowanymi szybami jest niebezpieczna, a w dodatku grozi mandatem.
Po intensywnych opadach śniegu na drodze można zobaczyć auta, które zdecydowanie wymagają odśnieżenia. W zimowych warunkach dojazd do celu często zajmuje więcej czasu niż zwykle, dlatego kierowcy starają się oszczędzić cenne minuty, rezygnując z dokładnego oczyszczenia samochodu ze śniegu czy lodu. Przejrzystość szyb jest bardzo ważna dla naszego bezpieczeństwa. Bez tego trudno w porę dostrzec znak drogowy czy pojawiającą się nagle przeszkodę, a przecież szczególnie w zimie, gdy jezdnia może być wyjątkowo śliska, potrzebujemy z wyprzedzeniem wiedzieć, że konieczne będzie np. hamowanie.
Dlatego niezbędnym wyposażeniem samochodu w tym okresie jest skrobaczka do szyb i szczotka do usuwania śniegu. Przydać może się również specjalny płyn do odmrażania i czyszczenia szyb, zwłaszcza jeśli nasze auto nie jest garażowane. Szyby powinny być czyste także od środka – nie można dopuścić do ich zaparowania. Używajmy wycieraczek, dmuchawy i ogrzewania szyb na tyle intensywnie, na ile jest to konieczne.
Czyste szyby to jednak nie wszystko. Pamiętajmy o tym, że przed wyruszeniem w drogę należy oczyścić całe auto. Śnieg spadający z naszego dachu może ograniczyć widoczność innym kierowcom. Niedopuszczalna jest też sytuacja, w której niewidoczne stają się reflektory albo tablica rejestracyjna samochodu.
Na przygotowanie samochodu do jazdy musimy zaplanować odpowiednią ilość czasu. Wielu kierowców stara się przyspieszyć ten proces, odśnieżając auto z uruchomionym silnikiem, jest to jednak niezgodne z przepisami. Za trwający ponad minutę postój z włączonym silnikiem grozi nam mandat.
Odśnieżanie i odladzanie samochodu to ważne czynności, zwłaszcza w okresie zimowym, aby zapewnić bezpieczeństwo i prawidłowe funkcjonowanie pojazdu.
Tu kilka wskazówek dotyczących tego, jak to prawidłowo wykonać:
Zacznijmy od odśnieżania. Tu warto rozpocząć od dachu. Usunąć śnieg z dachu pojazdu i następnie schodzić niżej zmiatając go miękką szczotką. Trzeba odśnieżyć boki, maskę, klapę bagażnika, a także tył pojazdu, ważne są też obszary wokół zewnętrznych lusterek. Trzeba zwrócić uwagę na przednie i tylne lampy czy są widoczne i nie zasłania ich warstwa śniegu, bądź lodu.
Jak już odśnieżymy auto to przechodzimy do odladzania a to trudniejszy proces. Bardzo często jak mamy sporo śniegu na samochodzie odladzanie nie będzie potrzebne ale jeżeli już zaistnieje taka potrzeba to warto mieć skrobaczkę do szyb ale z jakiegoś miękkiego materiału np. takiej twardszej gumy lub np. płyn do rozmrażania (on może sobie nie poradzić w bardzo niskich temperaturach). Lód lub szron usuwamy z szyb ostrożnie i z wyczuciem uważając aby ich nie porysować.
Do odladzania nigdy nie stosujemy ciepłej wody lub innych tego typu płynów bo może to doprowadzić do pęknięcia szyby w wyniku różnicy temperatur.
Jeśli zamki są zamrożone, warto tu użyć odpowiedniego środka do odladzania zamków. W żadnym przypadku nie próbujemy siłowo obracać klucza w zamku, ponieważ może to spowodować uszkodzenia.
Aby zapobiegać zamarzaniu warto unikać pozostawiania pojazdu z mokrym śniegiem wokół zamków, drzwi i okien, aby uniknąć zamarzania. Przykładowo kończymy jazdę i mamy trochę zaśnieżony samochód, a śnieg już przestał padać to warto go zgarnąć szczotką z samochodu i tych newralgicznych miejsc.
Redakcja napisał(a):specjalny płyn do odmrażania i czyszczenia szyb, zwłaszcza jeśli nasze auto nie jest garażowane.
Hmmm, a czym się różni ten specjalny płyn od tego nie specjalnego? I gdzie można kupić taki specjalny płyn?
Redakcja napisał(a):Szyby powinny być czyste także od środka – nie można dopuścić do ich zaparowania. Używajmy wycieraczek, dmuchawy i ogrzewania szyb na tyle intensywnie, na ile jest to konieczne.
Hmmm No to powiem szczerze, że jeszcze nie spotkałem kierowcy, któremu szyba nie zaparowała...Ba, nawet przeciwnie - szyba zaparowała po włączeniu dmuchawy....
blocke napisał(a):Zacznijmy od odśnieżania. Tu warto rozpocząć od dachu
A ja ( jak i zapewne wielu innych ) muszę zaczynać od przedniej szyby, bo śnieg z tej szyby muszę w większości odgarnąć na dach i boki, bo konstrukcja podszybia jest taka, że nie można odśnieżyć szyby przedniej zrzucając śnieg na maskę albo na bok ( dolna część podszybia ). Więc nie pisz, że trzeba zaczynać od dachu.
blocke napisał(a):warto mieć skrobaczkę do szyb ale z jakiegoś miękkiego materiału np. takiej twardszej gumy
Oooo, nie wiedziałem że są takie skrobaczki, które mają na tyle twardą gumę, że zeskrobię nią lód z szyby. Jak możesz to zapodaj jakąś stronę internetową, gdzie mogę kupić taką skrobaczkę. Będę wdzięczny.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
Podatek od środków transportu – co warto wiedzieć? Posiadanie pojazdu wiąże się zarówno z kosztami jego utrzymania, jak i istotnymi obowiązkami podatkowymi. Niektóre środki transportu wymagają uregulowania specjalnego podatku, który może być istotnym ...
[S] TT 8N 1,8T / 328Ci e46 / CLK 200K w208 / C70 I 2,4T Podstawowe kryteria zestawienia: - auto z nadwoziem coupe - benzynowy silnik o mocy ok. 200KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 2000 roku Wytypowane modele do zestawienia: - Audi TT 8N 1,8T - 225KM - BMW ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.