Odszkodowanie bezgotówkowe a koszty naprawy wyższe od wartości pojazdu

19 Sty 2018, 21:39

Cześć.
Jestem nowy w tematach ubezpieczenia i mam pytanie. Załóżmy, że jestem poszkodowany i wybieram formę odszkodowania bezgotówkowo. W internecie wyczytałem, że korzystając z tej formy odszkodowania nie muszę martwić się o kwestie finansowe, bo te omawiane są pomiędzy warsztatem, w którym naprawiany jest mój samochód a firmą ubezpieczeniową. Jednak nurtuje mnie pytanie, czy aby na pewno tak jest. Bo co jeśli koszty naprawy samochodu przekroczą jego wartość sprzed kolizji? Czy mimo to firma ubezpieczeniowa zapłaci za naprawę?

I mam jeszcze drugie pytanie. Co jeśli wybrałbym formę gotówkową, a rzeczoznawca ustaliłby, że koszt naprawy jest wyższy od wartości pojazdu? Co wtedy?
pazday
Początkujący

19 Sty 2018, 21:53

Naprawiac bez gotowkowo mozesz naprawiac zawsze do okreslonej wartosci pojazdu przez ubezpieczyciela. Wstawiasz auto do warsztatu bierzesz auto zastepcze bo Ci sie nalezy, podpisujesz stosowne dokumenty i czekasz na naprawe auta (jezeli oczywiscie naprawa nie przekroczy wartosci pojazdu). Jezeli koszt naprawy przekracza wartosc pojazdu a chcemy koniecznie naprawic to auto mozna ratowac sie czesciami zamiennymi i uzywanymi wtedy koszta naprawy sie zmniejszaja.
Przy wiekszych szkodach nie warto brac opcji gotowkowej
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

20 Sty 2018, 00:44

Nie rozumiem dlaczego przy większych szkodach nie opłaca się brać opcji gotówkowej? :) Nie chodziło Ci raczej o bezgotówkową? Czy źle rozumiem?

No i co się dzieje, jeśli koszta naprawy są większe niż wartość samochodu, a nie chcemy stosować zamienników ani używanych części, tylko oryginały?
pazday
Początkujący

20 Sty 2018, 14:51