Zaglądałeś do instrukcji? Tam powinieneś mieć dokładne parametry określające specyfikację oleju jaki zaleca producent do tego silnika o oznaczeniu G4FA.
Arek54 napisał(a):czy po prostu może być pierwszy z brzegu 5w30 ?
W ten sposób nie można bo może się okazać że nie trafisz w odpowiednie parametry, a wtedy szkoda silnika.
Tu masz tabelki z instrukcji:
[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
W przypadku twojego silnika mamy "API Service SJ, SL or above,ILSAC GF-3 or above" czyli nie jest on jakoś mocno wymagający więc dobrze by tu było poszukać takiego oleju który zapewni najlepszą ochronę pod względem smarowania. Trzeba pamiętać że normy GF-3 posiadają jeszcze bardziej zaostrzone parametry dotyczące długoterminowych skutków wpływu oleju na system emisji spalin pojazdu, zmniejszenia zużycia paliwa, lotności, odkładania się osadów i lepkości.
Z Shella który zaleca producent można pomyśleć nad np. Shell Helix Ultra 5W-30. Powinien się sprawdzić przy wymianach co 10tkm i do tego cena jest całkiem przystępna.
Acer66 napisał(a):Czy to jest Hyundai I30 PDE 1.4 100 KM (G4LC) ?
To nie ten silnik bo to jest wersja Kappa z tym oznaczeniem która wyszła znacznie później tu masz info
porownanie-silnikow-1-4-gamma-g4fa-i-1-4-kappa-g4lc-hyundai-kia-vt124500.htm