Gość118203 napisał(a):C-HR
Spoko czyli już wiemy jaki model
Gość118203 napisał(a):Instrukcja mówi 0W16 i dopuszcza na 1 sezon 0W20 ale każe następnym razem lać 0W16. Idę szukać tego filtra.
Zmieniają bo wcześniej ten sam silnik miał 0W20 i dopuszczony 5W30. W silniku nic się nie zmieniło, a olej się zmienia
Generalnie jak jeździsz mało na krótkich dystansach gdzie silnik jest mocno niedogrzany to taki olej zapewni płynniejszy start tak samo przy bardzo niskich temperaturach ale w innym przypadku jak częste trasy itd. lepiej powinien sprawdzić się ten drugi. Ja bym na twoim miejscu obserwował czy tego oleju czasem nie będzie ubywało. Te silniki są tak spasowane i skonstruowane, że od wymiany do wymiany nie powinno go praktycznie nic ubyć (wiem to od osób eksploatujących samochody z takimi silnikami w Priusie i Corolli).
Gość118203 napisał(a):Może to u mnie to smród niedopalonej benzyny? Taki sam czułem w kosiarce ale tam olej już jest 2gi sezon.
Hm... ale tu taki smród też nie powinien być wyczuwalny.
Patrząc na twoje przebiegi pozwoliłbym na to żeby silnik raz na jakiś czas popracował trochę dłużej w jakiejś trasie. Na pewno to dobrze zrobi całemu układowi nie tylko samej spalinowce ale i filtr GPF się dobrze przepali bo tam u ciebie powinien on być w układzie spalinowym.
Gość118203 napisał(a):No nie sprawdzę tego filtra bo u mnie też jest od spodu. Zresztą chyba mogłem to przewidzieć że nie mógłby być od góry bo farfocli by nie wyłapywał.
Załóż że jest wymieniony i tyle. Nie ma co szukać dziury w całym
Kup sobie i wymień jeszcze filtr powietrza bo to minuta roboty
, a w serwisie chyba wymieniają po 3 latach lub po 30tkm przebiegu. Znajomy miał Corollę to pierwszy raz wymienili po dwóch latach przy 26tkm km.