Olej znika a auto nie dymi

08 Paź 2020, 17:58

Witam, niecały miesiąc temu zakupiłem samochód mitsubishi lancer 1.6 98 km 194 tysięcy 2004 r. . Samochód podczas oględzin w czasie zakupu miał stan oleju pomiędzy min a max, teraz gdy zrobiłem nim nieco ponad 700 km, z głupoty sprawdziłem olej i okazało się, że jest na minimum, choć żadna kontrolka się nie zaświeciła. Dodam, że silnik pracuje równo, zapala od razu, nie dymi i raczej nie jest jakoś osłabiony, na pierwszy rzut oka nie widać wycieków przy rozrządzie itp. Jeśli to ma jakieś znaczenie, to auto było użytkowane przez poprzedniego właściciela w mieście, dlatego jest trochę skorodowany pod maską, z tego, co mówił „olej nie był ostatnim czasie wymieniany" krótko mówiąc jest zaniedbany..

Dodam, że dostrzegłem lekko zawilgoconą pokrywę zaworów od oleju.

Jutro zamierzam wymienić świece i co najważniejsze olej na valvoline 5w40 maxlife zapiszę przebieg, podłożę karton pod samochód i dowiem się, czy są jakieś wycieki no i ile dokładnie bierze tego oleju.


Dowiedziałem się, że do wymiany mogą być:

- Uszczelka pokrywy zaworów

- Uszczelniacze trzonka zaworu
lub
- Pierścienie tłokowe — oby nie

Co Wy byście zrobili w pierwszej kolejności na moim miejscu, da się jakoś sprawdzić, które do wymiany czy może jeszcze coś innego? Z góry dziękuje za pomoc, kolejny raz się do Was zwracam, bo przy problemie z łożyskiem nie zawiedliście.
Quadro
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Konin
Prawo jazdy: 02 11 2002
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Mitsubishi Lancer
Silnik: 1.6 98KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

09 Paź 2020, 08:08

Mógłbyś sprawdzić sobie kompresję i zobaczyć co wyjdzie. Ja będzie słabo to można jeszcze zrobić próbę olejową. Wtedy będzie coś więcej wiadomo. Jak okaże się że pierścienie to tu możesz próbować użyć np. antykoks - preparatu do uwalniania pierścieni czasem pomaga ja są zapieczone. Jak masz zaniedbany silnik i i wymieniasz olej to warto pomyśleć nad płukanką do silnika.

Generalnie niektóre silniki potrafią przepalać olej i nawet nie widać tego po rurze wydechowej. Musisz obserwować co się będzie działo po wymianie oleju i ile go będzie ubywało. Czynności które wymieniłem warto zrobić przed jego wymianą.

Quadro napisał(a):- Uszczelka pokrywy zaworów
Tu by było widać wycieki.

Quadro napisał(a):- Uszczelniacze trzonka zaworu
lub
- Pierścienie tłokowe — oby nie
Tu wyjdzie jeżeli to będzie jedna z tych rzeczy podczas sprawdzenia kompresji z ewentualną próbą olejową.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10191
Zdjęcia: 35

09 Paź 2020, 09:15

Jak odkręcisz świece, to zobaczysz jaki będzie kolor elektrod. To może wiele powiedzieć. Nie trzeba nawet sprawdzać kompresji czy robić prób olejowych, bo jak będą czarne, a dodatkowo z nalotem podobnym do sadzy, to pewne będzie, że spala olej. A jak będą jasno szare, to znaczy, że oleju nie spala. Świece wiele mówią o kondycji silnika nie raz :)
Trzeba też wykluczyć wyciek zewnętrzny. Wytrzyj dokładnie tą pokrywę zaworów i sprawdzaj nawet codziennie czy pojawiają się nowe wycieki. Po przyjechaniu z trasy, od razu podłóż pod silnik karton - olej może wyciekać z różnych miejsc, czasami niewidocznych podczas zaglądania pod maskę.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

09 Paź 2020, 21:32

Dzięki za szybką odpowiedź chłopaki. Kompresję i próbę olejową chyba sobie odpuszczę, bo wątpię, że z wiedzą, jaką posiadam i domowych warunkach to ogarnę, a płacić tylko za test mi się nie uśmiecha. Do tych ceramizerów, antykoksów itp. też dość sceptycznie podchodzę, bo raczej na pewno, jeśli mam duże ubytki to takie specyfiki na wiele się nie zdadzą.

Na razie pozostaje wymiana tego oleju, karton, obserwacja no i oczywiście sprawdzę te świece :naughty: , tak jak mówi Albercik, jeśli się okaże, że faktycznie są zasmolone to.. Chyba wymienię na jakiś silnik od anglika albo coś w ten deseń ze szrotu.. Autko mnie trochę utopiło, bo kupiłem za 4600 z myślą, że wolnossący 1.6 co się może dziać — do tego pokładłem nowe opony, zrobiłem podwozie, filtry, płyny itp. za kolejne 3k a tu niespodzianka :/

Ogólnie orientujecie się, ile w ogóle może kosztować, taki remont pierścieni, bo słyszałem, że zrobienie samych pierścieni to rozwiązanie na 60 góra 70 kkm, czyli jakoś kosmicznie drogo być nie powinno, chyba że się mylę?

Teraz mam zagwozdkę co byście zrobili. Remontowali go, wsadzili inny silnik czy po prostu dolewali i wypchnęli gdzieś za rok :shock: . Dodam, że podwozie nie jest w najlepszym stanie ;P
Quadro
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Konin
Prawo jazdy: 02 11 2002
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Mitsubishi Lancer
Silnik: 1.6 98KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

10 Paź 2020, 09:03

Wymiana pierścieni może się bardzo łatwo przerodzić w remoncik silnika. A ceny są różne, w zależności głównie od mechaników - jak się cenią i jakie mają rabaty w danych hurtowniach i jakie części montują ( marka ).
Póki co, to sprawdź na spokojnie te świece, wyczyść zabrudzone miejsca z tego oleju, dolej go tak, żebyś wiedział ile go jest dokładnie i jeździj obserwując co się dalej dzieje. Po przyjechaniu do domu podłóż od razu pod auto karton, to będziesz wiedział czy cieknie na zewnątrz, czy faktycznie trafia do komory spalania.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

11 Paź 2020, 15:19

Dzięki zrobię tak jak piszesz, na dniach wstawię zdjęcia świec
Quadro
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Konin
Prawo jazdy: 02 11 2002
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Mitsubishi Lancer
Silnik: 1.6 98KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jazda po mokrej nawierzchni - poślizg pod kontrolą
    Jazda po mokrej nawierzchni wymaga od kierowców więcej ostrożności i umiejętności. Jednym z największych niebezpieczeństw w takich okolicznościach jest akwaplanacja, czyli poślizg wodny. Co sprzyja akwaplanacji? Zły ...

21 Paź 2020, 10:13

Witam, odświeżam temat, bo miałem dzisiaj troszkę czasu i co nieco udało się zauważyć.. No więc chciałem wymienić te świece i okazało się, że po zdjęciu przewodu w jednym z cylindrów w tym gnieździe czy jakoś tak znajduje się trochę oleju nie nagaru, tylko takiego płynnego czarnego (silnik był rozgrzany). Co to może oznaczać?

Po odpaleniu autko nie kopci a po odpuszczeniu i gwałtownym dodaniu gazu w czasie jazdy zadymi trochę na biało.

Podłożyłem karton no i od ostatniej wymiany po przejechaniu kilkunastu kilometrów na razie oleju zauważalnie nie ubyło.

W piątek zmienię w końcu te świece, chciałem dzisiaj, ale akurat do nich nie mam klucza..
Quadro
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Konin
Prawo jazdy: 02 11 2002
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Mitsubishi Lancer
Silnik: 1.6 98KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

23 Paź 2020, 19:40

Od ostatniego przetarcia gniazda jednej ze świec nie zebrało się już zbytnio oleju, ale i tak wymienię tę uszczelki i od razu na pastę, bo coś tam się jednak pocą te gniazda.

W poniedziałek/wtorek podlecę na analizę spalin tak z czystej ciekawości (może coś wykaże), a pod koniec tygodnia oddam go do mechanika na wymiany łożyska, rozrządu itp. i teraz moje pytanie, żeby nie zakładać kolejnego tematu.. Kupiłem płyn do chłodnicy i olej do skrzyni biegów powinienem wymienić przy 195 k przebiegu czy jeszcze trochę polatać? (te płyny chyba nie były wymieniane od nowości).

Aa no i wymieniłem świece, porównałem z tymi -> http://www.gnttype.org/techarea/engine/plugs.html i spodziewałem się czegoś gorszego.. O tak wyglądają:

https://ibb.co/k6Bgg07

https://ibb.co/Xzx1xbs

https://ibb.co/yB67dJN

https://ibb.co/m9Pq5Xh

https://ibb.co/nsfr2mp
Quadro
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Konin
Prawo jazdy: 02 11 2002
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Mitsubishi Lancer
Silnik: 1.6 98KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004