Toyota Camry - sonda nie pracuje prawidłowo

15 Paź 2020, 14:19

Dzien dobry szukam pomocy w rozwiąniu dość dziwnej usterki w moim aucie bo nikt jak narazie nie znalazł problemu .Albo jest to cos skomplikowanego albo totalna pierdoołka chodz zakladam to drugie jak znam życie .A wiec do rzeczy problem z pierwsza sonda przed katalizatorem nie chodzi w swoim zakresie stoi w miejscu .Sugestia mechaników ktorzy robili diagnostykę zalożyć sonde sonde ,tylko ze juz czwarta sonde zakladam orginalna i na każdej to samo wiec jestem juz pewny ze to nie sonda bo 5 sond nie może sie mylić. Dodam że na uszkodzonej seryjnej sondzie błąd pojawia sie czyli komputer wykrywa jej uszkodzenie .Natomiast jak zakladam nowa błedy znikaja czyli ja widzi ale auto zachowuje sie tak samo jak na uszkodzonej nie ma mocy i duzo pali lecz pracuje równo . Prosze o pomoc co moze na to wpływac bo pol samochodu przetrzępane i nie ma sie do czego przyczepic ?
Kazik35
Nowicjusz
 
Posty: 5

15 Paź 2020, 14:45

Jaki to dokładnie jest błąd ten który pojawiał się przy tej sondzie? Druga sprawa to to czy nie ma zapisanych innych błędów?

Masz tam tylko jedną sondę czy dwie? Jaki to silnik i który rok tej Camry?

Kazik35 napisał(a):Natomiast jak zakladam nowa błedy znikaja czyli ja widzi ale auto zachowuje sie tak samo jak na uszkodzonej nie ma mocy i duzo pali lecz pracuje równo
Co było jeszcze sprawdzane?
- świece?
- przepływomierz?
- filtr powietrza?
- cewki zapłonowe?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10093
Zdjęcia: 35

15 Paź 2020, 15:54

Rok samochodu 2006 silnik 2.4 2az-fe benzyna .Mam tam dwie sondy przed i za katalizatorem druga chodzi poprawnie ładnie oscyluje a pierwsza stoi w miejscu kazda zakladana w innym przedziale .Bląd na seryjnej to blad grzalki P0031 spalona grzalka a samochod zachowuje sie tak samo jak na nowej sprawnej mało tego na uszkodzonej jedzie lepiej .Bo na nowej chodzi silnik tak samo ale jak dodaje za duzo gazu to go muli a jak odpuszczam to zaczyna jechac i w momęcie odpuszczania zmienia bieg czyli go zalewa .Błedów nie ma zadnych był wielokrotnie podpinany pod profesjonalne sprzęty i jedynie jaki bład był od silnika to blad grzałki .Wsadzałem też sonde z innego modelu toyoty dla sprawdzenia i błedy wyskakiwały silnik sie dławił samochod nie jechał i obroty fałowaly a sonda po 5min jazdy była czarna wiec wyglada na to że widzi te sondy .Sprawdzone bylo praktycznie wszystko przepływke podmieniałem i czyścilem i jest sprawna ,nowe świece filtry ,filtr paliwa nowy,ciśnienie paliwa sprawdzali w normie katalizatory mówili ze okej . Cewki odpinałem po kolei i wygladaja na sprawne lecz auto telepie strasznie zwlaszcza na gorącym jak obroty spadają .Samochód pali od strzała wkreca sie na obroty normalnie na postoju nie faluje lecz przy rozpędzaniu trzeba powoli wciskać gaz żeby rozpędzić .Wszystkie kostki piny od czujników sprawdzone .Dodam że inaczej jezdzi gdy jest chłodno a inaczej jak ciepło.Zima jak jest zimny nie ma kompletnie mocy aż do zagrzania a latem traci moc jak sie zagrzeje .Temperature pokazuje na gorącym 90-93C czyli okej a na zimnym taka sama praktycznie jak otoczenia .Co może wpływać na to że ta sonda stoi .Już nawet jak zakładam sonde nie musze podlaczać komputera po czuje że auto nie jedzie i to nie jest to co być powinno .Jak na moje odczucie auto ma 30% spadku mocy
Kazik35
Nowicjusz
 
Posty: 5

15 Paź 2020, 16:22

Z tego co pamietam u ostatniego mechanika który specjalizuje sie w japońcach kazał wymienić sonde i pokazał ze dochodzi tylko do poły a powinna oscylować 0,2-08v a ta seryjna stoi w miejscu .Bo byłem u niego na tej seryjnej uszkodzonej i potem po założeniu nowej .
Kazik35
Nowicjusz
 
Posty: 5

16 Paź 2020, 11:56

A czy ktoś sprawdzał wtyczki przewody do tej sondy? Sprawdzane było napięcie zasilania sondy?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

16 Paź 2020, 15:32

Z tego co pamietam sprawdzalem na poczatku problemow z ta sonda i na wtyczce wszystko bylo okej ale sprawdze jeszcze dokladnie dla swietego spokoju .Wiem ze grzalka sondy ma opor niecale 3.5oma a jesli dobrze mysle to na wtyczce powinno byc 5v ???? Jesli sie myle prosze o wskazówki.Dwa czarne przewody to grzalka a dwa kolejne sygnal ,czyli odpinam sonde i na zaplonie na dwoch pinach grzalki od instalacji wpinam multimetr i ma pokazywac 12v ??
Kazik35
Nowicjusz
 
Posty: 5
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Volvo wprowadza zmiany w modelach S80, V70 i XC70
    Nowe elementy karoserii i wnętrza, zmiany mechaniczne, redukcja zużycia paliwa to tylko niektóre ze zmian, jakie nastąpiły w modelach S80, V70 i XC70. Dodatkowo znajdzie się w nich system sterowania pojazdem Sensus ...

22 Paź 2020, 15:19

I co ma ktos jakies pomysly co moze odpowiadac za to ze ta pierwsza sonda nie chce dzialac w swoim zakresie bo od tego sprawdzania to juz tylko wtyczki sie rozsypuja w rekach i szkody sie robi.
Kazik35
Nowicjusz
 
Posty: 5