Hyundai Galloper 2.5L TD 84KM
Lata produkcji: 1991-1998
Pojemność silnika: 2.5 dm³
Moc silnika: 62 kW (84 KM)
Rodzaj paliwa: [ON] diesel
Zalecany olej do silnika:
5W40 Zalecany olej do manualnej skrzyni biegów: 75W90
Pojemność układu smarowania manualnej skrzyni biegów: 2.2 - 2.7 litra
Pojemność układu smarowania automatycznej skrzyni biegów: 7.2 litra (wymiana oleju dynamiczna)
Olej w silniku należy wymienić na nowy co: 15000 kilometrów lub 12 miesięcy w zależności od tego co nastąpi w pierwszej kolejności. Zalecana kontrola stanu oleju co około 750 km. Ekspoatując auto w większości na krótkich odcinkach i w ruchu miejskim zalecamy zmniejszenie przebiegu między wymianami oleju w silniku do około 10000 km.
Jak często wymieniać olej w skrzyni manualnej? Skrzynia manualna choć wiele producentów nie przewiduje tego w instrukcji serwisowej, wymaga okresowej wymiany jej oleju. Wielu właścicieli aut nie zdaje sobie z tego sprawy, przez co zarówno jakość wybierania poszczególnych przełożeń, jak i sama trwałość przekładni ulegają pogorszeniu. Zaniedbanie jego wymiany może prowadzić do awarii skrzyni. Olej w skrzyni biegów zużywa się znacznie wolniej niż ten pracujący w silniku w związku z tym wymiany też robimy w większych odstępach czasu ale nie rzadziej niż 80-100 tysięcy kilometrów lub co 6 lat. Poziom oleju w manualnej skrzyni biegów powinno się kontrolować co około 15 tyś. km lub co 12-18 miesięcy (najlepiej to robić podczas okresowej wymiany oleju w silniku), a samą wymianę w tym przypadku zaleca się przeprowadzać co 45000 km lub co 3 lata.
Jak często wymieniać olej w skrzyni automatycznej? Skrzynia automatyczna wymaga od nas większej dbałości o jakość i stan oleju. Rozróżniamy dwie metody wymiany "statyczną" (tańsza) przy której wymieniane jest maksymalnie do 60% starego oleju i "dynamiczną" (droższa) w której wymieniany jest cały olej w skrzyni biegów. Tutaj wiekszość producentów zaleca wymianę co około 60 tysięcy kilometrów i tego powinniśmy się trzymać nie przekraczając tej granicy. Eksploatując auto w ciężkich warunkach zalecana jest częstsza wymiana nawet przy 40 tysiącach kilometrów.