Omega, A4, Passat

Które auto wybrałbyś dla siebie??

Opel Omega B 2.0 i 16V 136KM
6
46%
Volkswagen Passat V 1.8 20V 125KM
4
31%
Audi A4 B5 1,8T
3
23%
Razem głosów : 13

19 Kwi 2009, 10:54

Witam.
Zastanawiam się nad kupnem auta i biorę po uwagę takie opcje:

:arrow: Opel Omega B 2.0 i 16V 136KM

:arrow: Volkswagen Passat V 1.8 20V 125KM

:arrow: Audi A4 B5 1,8T

Wszystkie w wersji sedan, z sekwencyjnym gazem.

:idea: Proszę o opinie na temat awaryjności tych silników i na temat komfortu jazdy tymi samochodami (przyczepność etc.)
metodoz
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 28
Miejscowość: śląsk

19 Kwi 2009, 12:23

kazdy super wygodny, moim zdaniem Omega w wygodzie lepsza od Passata. Ale silnik paliwozerny, do tego podatnosc na korozje.

Bralbym A4 z powodu 1.8T :) i nie gazuj :(((

Te auta sa duze, sa bardzo przyczepne do jezdni. Omega ma za slaby silnik to swojej masy i gabarytow. Passat ma moim zdaniem takie minimum (VW jest lzejsze i mniej od Opla), natomiast Audi ma rewelacyjna jednostke - silnik nie za duzy, ale za to kopniaka ma. Do Opla znajdziesz wszystko taniej, niz do VW i Audi. Jednak sadze ze naprawy bylyby lacznie o podobnych kosztach. W Oplu troche czesciej, ale za to taniej ^^
CruelRaze
Nowicjusz
 
Posty: 18

19 Kwi 2009, 12:29

w A4 boje się trochę systemu wielowachaczowego, a omega wchodzi jeszcze w grę 2,5 170KM
metodoz
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 28
Miejscowość: śląsk

19 Kwi 2009, 13:15

wziolbym omege bo napęd na tylną oś, bo czesci tanie, silnik swietnie znosi instalacje gazową no i jakbys mial te 170KM pod prawa noga..... :) tylko trzeba dbac o blachy.jak auto garazowane to raz na kilka lat wymiana nadkoli i to powinno byc wszystko (ojciec miał tak w astrze I )
matttias1234
Zaawansowany
 
Posty: 711
Miejscowość: Dolnyśląsk

19 Kwi 2009, 13:45

Wziąłbym a4. Wysoki komfort jazdy, dobra kultura pracy silnika, niska awaryjność i pełen ocynk. Wielowachaczowe zawieszenie ma także passat, więc skoro się tego obawiasz to wybierz omegę. Aktualnie nawet jak już padnie to zawieszenie koszt nie jest tak wysoki jak 3-4 lata temu. Silnik 1.8t na niższych obrotach jest bardzo oszczędny, a jak chcesz troszke depnac to wyzsze spalanie wynagrodza ci swietne osiagi ;)
Marzenie - Zobaczyć w swoim garażu :
BMW M3
Audi RS6
Dodge Charger 1967r.
siara94
Początkujący
 
Posty: 66
Miejscowość: Łódź

19 Kwi 2009, 16:47

Ja wybrałbym Omegę,kolega ma i dobrze się autu przyglądnąłem ,solidna konstrukcja,musisz wiedzieć jedno nawet silniki z elektronicznym wtryskiem można z powodzeniem zagazować.Wysoka jakość wykonania,komfort jazdy.Ten silnik 2.0 jest mało problematyczny .Samochód z tym nisko zawieszonym dziobem musi się podobać,solidnie wygląda.Duże spalanie paliwa to fakt bo samochód jest ciężki ale OPLE kupuje się do gazu.Naturalnie konkurenci też są dobrzy ale ja zaznaczam,też!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8598
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus RX L 450h - test spalania
    Ten bogato wyposażony, luksusowy SUV imponuje niskim zużyciem paliwa. Zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę, że testom poddano największego SUV-a w gamie japońskiej marki na europejskim rynku – do tego w dłuższej i wyższej ...

19 Kwi 2009, 18:32

siara94 napisał(a):Wziąłbym a4. Wysoki komfort jazdy, dobra kultura pracy silnika, niska awaryjność i pełen ocynk. Wielowachaczowe zawieszenie ma także passat, więc skoro się tego obawiasz to wybierz omegę. Aktualnie nawet jak już padnie to zawieszenie koszt nie jest tak wysoki jak 3-4 lata temu. Silnik 1.8t na niższych obrotach jest bardzo oszczędny, a jak chcesz troszke depnac to wyzsze spalanie wynagrodza ci swietne osiagi ;)

Brat ma A3 1.8T i z tym, że ekonomiczny jak sie nie depta to kit...
Przy naprawde bardzo ale to bardzo delikatnej jezdzie w cyklu mieszanym minimum to 9l, jak krecisz wysoko to pod 15:), w trasie jak zapniesz te 100km/h na 6 biegu to pali tak koło 8l.

Zresztą wystarczy poczytac na pewnym forum "chip tuningowym" 1.9TDI i 1.8T i szczerze nie widziałem tam nikogo kto by zszedł 1.8T ponizej 8L w jakimkolwiek cyklu.

Więc ja bym raczej był za silnikiem 1.9TDI niz 1.8T jesli zalezy Ci na taniej jezdzie, bo srednio to 1.9TDI spali 2 razy mnie paliwa i nie trzeba się będzie męczyc w jazde 70km/h na ostatnim biegu w miescie.
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Miejscowość: Kraków

19 Kwi 2009, 22:33

Witam moim zdaniem powinienes szukac opla,wielki w srodku,baaaardzo wygodny ,idealny do LPG,tanie czesci.Jedyny minus to blacha.Niestety przy wielowachaczowym zawieszeniu koszt naprawy to od 2500-3000 zeby bylo dobrze zrobione i troche wytrzymalo jazde na polskich autostradach. :lol:
zzbych1
Nowicjusz
 
Posty: 15
Miejscowość: włocławek

20 Kwi 2009, 08:01

A ja wcisnę 5 groszy za Passatem.Będzie nieco tańszy w utrzymaniu od A4 gwarantując podobną niezawodnośc i komfort jazdy. Niestety Omega jest bardziej finezyjna w budowie i podatniejsza na korozję. Szkoda,bo sam mam opla...i serce nakazuje optowac za Omegą. :)
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

20 Kwi 2009, 17:04

Zbych jeszcze kilka lat temu niemożliwym było bym do mojego wielowahaczowego zawieszenia mógl kupić tylko tulejki wymienne :shock: Jeden wahaczyk kosztuje od 80 -120 zł a przychodzi ich 4 plus główny i plus łącznik stabilizatora!Ostatnio kupiłem tylko tulejki FAGA ,wybiłem stare wsadzilem nowe ,jedna kosztowała 16 zł,czyli 32 zł jeden wahaczyk,kupując do swojego Opla pytaj czy jest taka możliwość wymiany tylko tulejek.Naturalnie tylko drążek reakcyjny trzeba kupić cały gdyż jest tam gałka.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8598
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

20 Kwi 2009, 19:41

Dlaczego jak passat to tylko 1.8 125KM?Przeciez mozesz kupic takiego passka z 1.8T.Obojetnie ktory samochód wybierzesz Audi czy VW ja bym był za 1.8T albo 1.9TDI 110KM jak bedziesz chcial to zalozysz sobie chip taki do +20KM i bedziesz miał rakiete :D
Omege moze i kupisz taniej ale z Rudą nie wygrasz a w konkurencki masz ocynk na calym samochodzie,oczywiscie jesli nie byl bity hehe
passek b5
Początkujący
 
Posty: 136

20 Kwi 2009, 19:46

Ja nie wiem ale na Omedze kolegi rudej nie widzę w ogóle a wcale jej nie konserwuje.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8598
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

20 Kwi 2009, 19:57

na jednym nie bedzie sladu rdzy a na drugim nadkola do roboty
passek b5
Początkujący
 
Posty: 136