11 Sty 2010, 16:00
Wojciechu, zawór EGR znajduje się pomiędzy kolektorem wlotowym i wylotowym - łączy je ze sobą. W moim samochodzie dostęp do tego zaworu jest (był) po podniesieniu maski, baz potrzeby skorzystania z kanału. U Ciebie może być inaczej.
Zrobisz, jak będziesz uważał, ale powiem Ci, że:
1. Te zawory raczej są bezawaryjne, a jeżeli się już popsują, są nienaprawialne.
2. Nawet z uszkodzonym zaworem bez problemu uruchomisz silnik, bez żadnego czarnego dymu.
3. Nowy taki zawór to koszt od kilkuset złotych, do kilku tysięcy, zależnie od modelu auta.
4. Wykręcenie wtrysków to jakieś max. 30 minut roboty a koszt ich badania, to 100-150zł.
5. Nowy jeden wtrysk, to około 300zł, używany 30zł.
6. 350tyś. km przebiegu może budzić wątpliwości co do jakości wtrysków. Ja w moim wozie wymieniłem wtryski w okolicach 280tyś. km
7. Jeżeli Twoje auto jest stosunkowo nowoczesne, w pierwszej kolejności podepnij się pod komputer.
Powodzenia!