Opel Astra 1.4 16V- problemy z uruchomieniem silnika

14 Lis 2007, 20:19

Witam prosze internautów o pomoc.
Mam olbrzymi problemy z uruchomieniem zimnego silnika (po nocy). kiedy juz mi sie to uda, wymecze rozrusznik lub ktos mnie popchnie, to za kolejnym razem nie ma juz problemu i silnik normalnie odpala. nie ma problemow z moca ani ze spalaniem, po uruchomieniu silnik nie gaśnie. ale dzis bylo juz go ciezko nawet z popuchu uruchomic :cry: Świece byly wymieniane na wiosne(juz byl na nie czas), a w zeszlym tygodniu wyminilem przewody zapłonowe(myslalem ze to moze ich wina). do tej pory nie bylo najmniejszych problemow, zaczely sie dopiero w zeszlym tygodniu. nie wiem co sie dzieje. bede wdzieczny za wszelkie porady
~rafal
rafalkal
Nowicjusz
 
Posty: 10
  • 14 Lis 2007, 23:07

    Z tym zapalaniem na popych,to niezbyt rozsądny pomysł...
    Sprawdz ustawienie zapłonu i regulator ciśnienia paliwa.
    Aha,zanim spróbujesz uruchomić silnik ponownie,sprawdz lepiej ustawienie rozrządu.
    Ostatnio edytowany przez MotoAlbercik, 14 Lis 2007, 23:11, edytowano w sumie 1 raz
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    14 Lis 2007, 23:10

    domyslam sie ale nie mam innego wyjscia
    ~rafal
    rafalkal
    Nowicjusz
     
    Posty: 10

    14 Lis 2007, 23:11

    ale czy zle ustawiony zaplon moze wplywac na to ze silnik nie chce ruszyc skoro kiedy juz raz odpale wszystko dziala bez najmniejszych problemow
    ~rafal
    rafalkal
    Nowicjusz
     
    Posty: 10

    14 Lis 2007, 23:12

    Może i tak się zdarzyć.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    14 Lis 2007, 23:14

    a jezeli nie to co wymieniles to masz jeszcze jakies dodatkowe pomysly
    ja myslalem ze to moze byc wina cewki zaplonowej, albo czegos z elektryka, a co powiesz na temat ukladu zasilania paliwem
    ~rafal
    rafalkal
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Nowy silnik LPG w nowym Renault Clio i nowym Capturze
      Nowa jednostka ma zdecydowanie lepsze osiągi, a jednocześnie znacznie niższe zużycie paliwa i emisję CO2. Jest zasilana benzyną oraz gazem LPG i wykorzystuje sprawdzone rozwiązania fabryczne, jest łatwa w obsłudze, przystępna ...
      Największy rozpraszacz kierowcy? Jazda na zderzaku
      Co najbardziej rozprasza kierowców podczas jazdy? Brytyjscy kierowcy twierdzą, że jest to widoczny we wstecznym lusterku samochód, który jedzie zbyt blisko nich. Jazda na zderzaku to problem również ...

    14 Lis 2007, 23:18

    piszesz mi o tym zebym sprawdzil ustawienia rozrzadu, czy mozna to zrobic bez przygotowania mechanicznego nie uzywajac specjalnych narzedzi
    ~rafal
    rafalkal
    Nowicjusz
     
    Posty: 10

    15 Lis 2007, 00:03

    Co do rozrządu - trzeba zdjąć pokrywę rozrządu i sprawdzić.Mógł przeskjoczyć pasek o jeden ząbek i już bedzie inny kat wyprzedzenia zapłonu.
    Co do cewki - raczej nie,bo albo iskra byłaby słaba albo by jej nie było wogóle.A wtedy miałbyś problem z uruchomieniem silnika wogóle.Sprawdz jeszcze dla pewności świece zapłonowe,czy nie są czasem zaolejone.
    Co do układu zasilania - to na myśl przychodzi mi narazie tylko regulator ciśnienia,poniewaz to on utrzymuje po wyłączeniu silnika ciśnienie w układzie.A jak on nie trzyma,to cisnienie po jakimś czasie spadnie i jest ciężko uruchomić silnik.Natomiast jak już go uruchomisz,to ciśnienie się zrobi i jak uruchamiasz go ponownie po krótkim czasie,to jest ono jeszcze na tyle wysokie,by dało się uruchomic silnik.
    Pompke paliwa i filtr bym podejrzewał w sytuacji,jakbyś miał problemy z praca silnika na wyzszych obrotach i pod obciążenie(np. podjazd pod górkę).
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    15 Lis 2007, 10:30

    pasek rozrzadu byl niedawno wymieniany, no ale juz sie umowilem z mechanikiem na poniedzialek bo teraz na razie nie ma czasu w weekend musze zrobic 300 km mam nadzieje ze to jeszcze wytrzyma. czy radzisz zeby juz raczej nie jezdzic...
    dziekuje za informacje pozdrawiam
    ~rafal
    rafalkal
    Nowicjusz
     
    Posty: 10

    15 Lis 2007, 11:07

    8) Lepiej będzie, gdy tę jedną jazdę sobie odpuścisz. Remont silnika, to nie jest już taka tania impreza.
    fordon
     

    21 Lis 2007, 17:17

    bylem z tym u mechanika przewrocil mi do gory nogami caly samochod i wyszlo ze to jednak pompa paliwowa wlasnie ja odebralem, zobacze jak sie jutro rano bedzie sprawowadz. mam nadz ze juz bedzie wszystko ok.
    dziekuje wszystkom za pomoc i informacje
    ~rafal
    rafalkal
    Nowicjusz
     
    Posty: 10