Opel Astra 1,6 16v Gaz

09 Maj 2008, 22:21

Wiec zacznę może od początku.Mam oto wyżej wymieniony samochód.Mam go od roku ale dopiero teraz jeżdżę nim co dzień.Dziennie robie około 10-12 km w mieście i raz na miesiąc 300km w trasie.I zastanawiam sie nad instalacja gazowa.Czytałem dosyć dużo o tych i mam mętlik w głowie.Niektórzy polecają sekwencje inni zas zwykła instalacje np. firmy elpigaz.Powiem szczerze ze na temat instalacji jestem zielony tak wiec mam kilka pytań.Jezeli założę zwykła instalacje to czy sama będzie sie przełączała po osiągnięciu jakieś tam temp.?czy to zalezy od obrotów?i czy będe mogł zapalać auto na gazie?
Jezeli chodzi o sekwencje to juz cena wzrasta ale rozni sie tym od zwykłej ze sama reguluje tak?
Prosił bym o podpowiedz co by lepiej wyszło czy może inaczej co by było lepsze?

p.s czytałem kilka podobnych postów ale nie uzyskałem satysfakcjonującej odpowiedzi.

Pozdrawiam
gary1985
Nowicjusz

10 Maj 2008, 09:03

Do tego autka wystarczy ci w zupełności II generacja(czyli zwykła instalacja do silników z wtryskiem).Działa ona na różne sposoby,w zależności od sterownika i jego ustawień.Może być tak,że uruchamiasz silnik na benzynie,a na LPG przełącza się jak temperatura cieczy chłodzącej w silniku osiągnie ustawioną wartość - zazwyczaj jest to 20 stopni - i przegazujesz silnik do obrotów - tu tez w zalezności od ustawień - np. 2500obr/min.Może też być tak,że temperatura jest pomijana i przełączenie na LPG następuje tylko po przegazowaniu do określonych obrotów.Może też być tak,że silnik od razu uruchamiasz na LPG.Dobrymi instalacjami są instalacje firmy Elpigaz i Bedini.
Ale - jeżeli robisz dziennie 10-12 km i raz na miesiąc 300 w trasie,to zakładanie instalacji gazowej raczej ci się nie opłaci,ponieważ żeby zwrócił ci się koszt jej założenia,to będziesz na to czekał kilka dobrych lat.W tej sytuacji zakłądanie gazu jest raczej niekorzystne.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator