Opel Astra 1.6 F 1996

14 Gru 2013, 17:06

Witam mam problem techniczny z Opel Astra 1.6 F 1996 benzyna+gaz jest brak zasilania pompy paliwa

Sprawdzilem przekaznik ktory znajduje sie po stronie pasażera pod półka i do niego dochodzi prąd a nie wychodzi co to moze byc?

Zwarłem styki 30 i 87 na tym przekaznkiu i prąd poszedl na pompe paliwa a przekaznik nie zalancza nie wiem czy na to nie ma wplywu przelacznik (benzyna-gaz-automat)
Szalony19
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 19 09 1994
Auto: Opel Astra 1.6 F
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

14 Gru 2013, 22:14

Odpowie ktoss czy nie?? pierwszy raz sie spotkalem z taka przyczyna
Szalony19
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 19 09 1994
Auto: Opel Astra 1.6 F
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

14 Gru 2013, 22:34

widze ze tylu tu fachowców tak jakby wcale ich nie bylo:/
Szalony19
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 19 09 1994
Auto: Opel Astra 1.6 F
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

15 Gru 2013, 12:22

I co nikt nie pomoże?
Szalony19
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 19 09 1994
Auto: Opel Astra 1.6 F
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

15 Gru 2013, 13:16

Pompą paliwa steruje ECM - po włączeniu stacyjki podaje napięcie na ów przekaźnik i pompa sie załącza. Jak silnika nie uruchomisz po około 2 sek ECM wyłącza zasilanie przekaźnika. Jak uruchomisz silnik to ponownie podaje napięcie na przekaźnik. Tak więc przy załączonej stacyjce, ale nie uruchomionym silniku napięcia na cewce przekaxnika nie będzie. Nie pamiętam, czy w twoim aucie ECM na cewkę podaje plus czy masę, ale to łatwo sprawdzić miernikiem na gnieździe przekaźnika.
Oprócz tego może się okazać, że jak silnik pracuje na LPG, to pompa paliwa też nie pracuje - nie wiemy, czy masz zamontowany przekaźnik odcinający pompę paliwa podczas pracy na LPG. To wie tylko ten, co zakładał ów gaz lub później przerabiał tą instalację. No i oczywiście ewentualnie ty.
Jeżeli więc nie pracuje pompa paliwa, to albo przekaźnik/przekaźniki, albo bezpiecznik ( sprawdzałeś ? ) albo coś z układem sterowania ECM.
Przełącznik prqacy instalacji LPG nie ma na pompę żadnego wpływu.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

15 Gru 2013, 15:46

Po uruchomieniu silnika wzrastaja obroty do 2500 znimny czy cieply to i tak wzrastaja do 2500 po okolo 2 sekundach spadaja do 1000 jakie moga byc przyczyny? Na zimnym od razu przelacza na gaz
Szalony19
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 19 09 1994
Auto: Opel Astra 1.6 F
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego trzeba posiadać ubezpieczenie motocykla?
    Ubezpieczenie motocykla jest obowiązkowe podobnie jak w przypadku samochodu. Warto sprawdzić, ile kosztuje ubezpieczenie motocykla na rynku, bo oferty TU różnią się od siebie. W wyborze najkorzystniejszej polisy pomaga ...
    FIAT 500 L - auto zbudowane z myślą o rodzinie
    FIAT 500 L - stylistycznie włoska nowość nawiązuje do miejskiej, kultowej 500-setki, jest autem zbudowanym z myślą o rodzinie. Będzie go można podziwiać podczas targów MOTOR SHOW 2013 w Poznaniu. Większością wymiarów ...

16 Gru 2013, 10:11

Szalony19 napisał(a):Po uruchomieniu silnika wzrastaja obroty do 2500 znimny czy cieply to i tak wzrastaja do 2500 po okolo 2 sekundach spadaja do 1000 jakie moga byc przyczyny?

No i tak ma być - zimny silnik to i przy uruchomieniu włącza się ssanie, po czym spada i utrzymuje się w okolicach 1200-1000 obr/min. Czasami nawet jak silnik jest ciepły, to po włączeniu sprzegła, ale podczas jak auto jeszcze jedzie obroty mogą utrzymywać się na poziomie 1500. Jak auto się zatrzyma to dopiero obroty spadają do 850. Wniosek - nie jeździć samochodzem na luzie, bo to nieekonomiczne - hamować silnikiem.
Szalony19 napisał(a):Na zimnym od razu przelacza na gaz

Ponieważ masz albo uszkodzony albo pominięty czujnik temperatury płynu. Normalnie powinno być tak, że dopóki silnik nie osiągnie około 20 stopni ( w zalezności jak jest to ustawione w sterowniku LPG ) silnik nawet przy 3,5 tyś nie przełączy się na PG, bo go właśnie czujnik temp. nie puści. Sprawdz go.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

17 Gru 2013, 00:04

Szalony19 napisał(a):Zwarłem styki 30 i 87 na tym przekaznkiu i prąd poszedl na pompe paliwa a przekaznik nie zalancza nie wiem czy na to nie ma wplywu przelacznik (benzyna-gaz-automat)


A dochodzi napięcie na pin, który aktywuje ten przekaźnik??? Jak tak to zmień przekaźnik i po herbacie, jak nie to pomyślimy. Wtedy zalecam sprawdzenie błędów jako pierwsze... Odp.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993