Problem z silnikiem 1.6 AKL

15 Gru 2013, 16:20

Witam Wszystkich,

Od niedawna jestem posiadaczem octavii. Po przejechaniu ok 1000 km zauważyłem znaczny ubytek oleju 1 l. Silnik nie cieknie, nie kopci, nie ma falowania obrotów. Udałem się do mechanika diagnoza była taka, że uszczelniacze zaworów trzeba wymienić. Przebieg auta 180tyś. Po wymianie uszczelniaczy oraz uszczelki pod głowicą.Wymiana świec bo przerywało zapłon. Przejechałem 20 km, silnik się przegrzał, niski poziom oleju, kropelka oleju na końcu bagnetu. Duże ilości oleju w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodniczego. Mechanik zabrał auto do siebie, wracał nim 20km; dolałem 0.5l oleju przed powrotem. Okazało się że pękła śruba mocowania głowicy. Zakręcił stare śruby. Po ponownej wymianie uszczelki, wypadanie zapłonu, falujące obroty, duże zużycie oleju, wysokie ciśnienie na cylindrach 16. Wstępna diagnoza problemy z komputerem. Po odwiedzeniu kilku mechaników i diagnostyce komputerem, wyszło że trzeba wymienić pierścienie.
Remont generalny wykonany, wymienione pierścienie, panewki itd.

Moje pytanie jest następujące:

Czy po przejechanie kilkudziesięciu kilometrów na niskim stanie oleju, mogło doprowadzić do zapieczenia pierścieni i uszkodzenia panewek? Kontrolka oleju nie świeciła, było go mało kropla na końcu bagnetu, szarpało silnikiem, nie palił na wszystkie tłoki.

Czy jest możliwe sprawdzenie na kompie kiedy silnik był przegrzany(przebieg, data)?

Czy pierwsza diagnoza mechanika była zła; trzeba było od razu robić górę i dół silnika?

Mechanik twierdzi, że pierścienie były zapieczone przed pierwszą naprawą, ale oczywiście ich w tedy nie oglądał.

Proszę o odpowiedź.
marcinQ28
Nowicjusz
 
Posty: 3
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: octavia I
Silnik: 1,6 AKL
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

15 Gru 2013, 19:06

W tym silniku wirnik pompy wodnej jest plastikowy i się uszkadza przez co silnik się przegrzewa.
Przy marnej jakości oleju łatwo wtedy zapiec pierścienie i uszkodzić panewki.
Ważny jest stan filtra powietrza, przy dużym podciśnieniu silnik przez odmę będzie ciągnął olej.
Po rozebraniu silnika po denku tłoka już widać czy bierze olej i skąd. Na górze gładzi jest nagar, przy słabym oleju jest twardy Jak ktoś czyścił te nagary to wie o co chodzi i wystarczy rzut oka i już wiadomo jak który cylinder pracował.
Silnik jak ma 16 atm to trzeba już lać lepszą benzynę 98 oktan.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

15 Gru 2013, 19:14

Olej jaki stosuje to mobil 10w40, taki lał poprzedni właściciel auta, taki też został zalany. Czyli muszę pompę wody wymienić i przy okazji pasek; wymiana była ponoć rok temu. Pytałem znajomego co pracuje w serwisie vw, prawidłowe ciśnienie dla tego silnika to 14.
Leje benzynę 95.
Filtr powietrza jest świeży, odma czyszczona. Pojawił się majonez pod korkiem wlewu oleju.
marcinQ28
Nowicjusz
 
Posty: 3
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: octavia I
Silnik: 1,6 AKL
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

15 Gru 2013, 19:46

Olej się dostał do płynu chłodniczego, wszystko płukane było wodą, ale zbiornik wyrównawczy ma podwójne ściany. Trochę oleju zostało, niby ma się samo wypłukać?
Rozrząd, pompa i napinacz, założone stare. Czy wymieniać? Zrobiłem tym autem dopiero 100km, wybieram się na autostradę, ale mam obawy.
marcinQ28
Nowicjusz
 
Posty: 3
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: octavia I
Silnik: 1,6 AKL
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Ekologiczne taksówki elektryczne Nissan LEAF w Zurychu
    Po Amsterdamie, Nowym Jorku, Tokio, Meksyku i Sao Paulo także Zurych będzie dysponował flotą stuprocentowo elektrycznych taksówek Nissan LEAF oferujących przewozy w największym mieście Szwajcarii. Elektryczne taksówki ...