Opel Astra 1,6 i F 96r + LPG - problem z chlodzeniem silnika

27 Maj 2008, 19:03

Witam,
jestem poczatkujacym w dziedzinie motoryzacyjnym wiec jesli napisze jakaś glupote to prosze o wyruzomialosc. :)

Przy normalnej jezdzie samochodem temperatura silnika na wskazniku waha sie w granicach 90-95, przy bardziej ostrej jezdzie gdy temperatura podchodzi pod 100 stopni nastepuje wrzenie i plyn podchodzi w zbiorniczku pod sam korek, przy czym w czasie normalnej jazdy jest odpowiedni poziom plytnu, te cisnienie wypycha plyn przez przeciete wezownice przy montazu LPG, jesli korek jest nie dokrecony to caly plyn wycieka spod korka. jesli chodzi o wentylator to sie nie wlacza.dopiero jesli temperatura przekroczy 100stopni to wlacza sie ale mam wrazenie ze to chyba za pozno.czym to moze byc spowodowane?
Mam tez inne pytanie. do zbiorniczka wyrównawczego tuz przy gorze dochodzi cienka rurka z chlodnicy, nie zaobserwowałem zeby kiedykolwiek tamtędy płynął plyn chlodzacy, do czego ona sluzy?
Moze macie koncepcje na rozwiazanie tego problemu?

Pozdrawiam
px300
Nowicjusz
 
Posty: 10
  • 27 Maj 2008, 20:28

    Wentylator powinien włączać sie przy temp. płynu chłodzącego 98 stopni.A skoro włącza się jak płyn już się gotuje to uszkodzony może być włącznik termiczny wentylatora.Dodam,że płyn chłodzący na bazie glikolu ma nieco wyższą temperaturę wrzenia niż woda i jest to ponad 100 stopni.
    Wężyk z góry chłodnicy służy do odpowietrzania chłodnicy właśnie podczas zagotowania się płynu(żeby ciśnienie nie rozwaliło chłodnicy) lub do odprowadzenia nadmiaru płynu z chłodnicy podczas jak płyn się gotuje.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    27 Maj 2008, 21:13

    :) dzieki za odpowiedz.
    czy ten czujnik to jest to
    [link do oferty na Allegro wygasł]
    ??
    i jescze jedno pytanie? troszke zaczelem czytac w tym temacie i natrafilem na informacje ze tez moga byc podobne problemy wynikajace z zuzycia korka zbiorniczka wyruwnujacego? poniewaz korek moze nie stwarzac nadcisnienia. czy to prawda?

    Dziekuje bardzo za odpowiedz.
    px300
    Nowicjusz
     
    Posty: 10

    28 Maj 2008, 08:30

    Nie wiem,czy to ten model i ten czujnik.Pisze tam tylko,że jest to czujnik temp. wody.A ty potrzebujesz włącznik termiczny wentylatora chłodnicy - tak się to fachowo nazywa,a ten włącznik to nic innego jak właśnie czujnik temperatury.Korek ze zbiorniczka wyrównawczego raczej nie ma nic wspólnego z niezałączaniem się wentylatora.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    28 Maj 2008, 09:58

    ok. dzieki za pomoc. wybiore sie poprostu do sklepu motoryzacyjnego.
    odezwe sie po wymianie czujnika.
    px300
    Nowicjusz
     
    Posty: 10

    31 Maj 2008, 15:09

    wymiana włącznika termicznego wentylatora pomogła :) Dzięki.
    px300
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
      Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
      Zimowa Szkoła Bezpieczeństwa
      Jazda w zimowych warunkach wymaga od kierowcy większych umiejętności, a także odpowiedniego wyposażenia samochodu w opony, które zapewnią maksymalną możliwą przyczepność. Od kilku lat toczy się dyskusja, czy warto ...