Opel Astra 1.8 16v - przestawił mi się rozrząd

15 Kwi 2010, 19:23

Mam problem z rozrządem, mianowicie przy odkręcaniu napinacza przestawił mi się rozrząd, chodzi mi oto iż jak mam go ustawić? wiem że te dwa wałki muszę mieć na znakach równo, i na dole lekko po skosie i tak mam, i teraz mogę pasek zakładać czy jeszcze muszę coś ustawiać? dodam że nie kręciłem wałkami ani wałem. wałki może przestawiły się o 2 lub 3 ząbki ale nie jestem pewien. z góry dzięki za odp. Pozdrawiam.
Ostatnio edytowany przez Puzon, 15 Kwi 2010, 21:42, edytowano w sumie 1 raz
Puzon
Nowicjusz
 
Posty: 12
  • 15 Kwi 2010, 19:53

    jeżeli przestawił ci sie rozrząd samo to świadczy o tym że nie posiadasz wystarczającej wiedzy na temat tego co zrobiłes przestawienie nawet o 1 ząbek może powodować złą pracę silnika i tym samym prowadzić do poważnych usterek UDAJ SIĘ DO MECHANIKA :/
    smailer
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 106
    Miejscowość: ok Kalisz

    15 Kwi 2010, 19:58

    tak wiem o tym jakie usterki mogą wystąpić, dlatego pytam na forum jak to ma być.
    Puzon
    Nowicjusz
     
    Posty: 12

    15 Kwi 2010, 20:06

    moim skromnym zdaniem w takiej sytuacji niepewności przestawiena wałków rozrządu najlepiej auto na hol i do mechanika i niech sie męczy ustawianiem zapłonu... lepiej przy tej astrze sie nie bawić bo słyszałem że te silniki (1.8 16V) nie sa tanie w naprawach :)
    smailer
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 106
    Miejscowość: ok Kalisz

    15 Kwi 2010, 20:06

    Opel Astra 1.8 16v - przestawił mi się rozrząd
    Free Image Hosting by ImageBam.com

    Po założeniu koła pasowego można dodatkowo sprawdzić ustawienie wału korbowego i calego rozrządu.WAŻNE prawidłowo napiąć napinacz.
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704

    15 Kwi 2010, 20:22

    Po założeniu paska zębatego i naciągnięciu napinacza cechy muszą się zgadzać tak jak na rysunku. Można dokręcić podkładką zastępczą i śrubą koło zębate na wale korbowym silnika. Przekręcić kilka razy silnikiem (2 razy) sprawdzając cechy i sprawdzając napięcie rolki napinającej jak na rysunku.
    smailer
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 106
    Miejscowość: ok Kalisz
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
      Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
      Fiat 500C by Gucci wyróżniony nagrodą
      Fiat 500C by Gucci otrzymał nagrodę "Najlepszy mały kabriolet roku" w konkursie "Topless in Miami" zorganizowanym w czerwcu b.r. przez Southern Automotive Media Association (SAMA) − działające w USA stowarzyszenie dziennikarzy ...

    15 Kwi 2010, 21:04

    Rozumiem panowie wszystko, to jak teraz będę wałkiem jednym i drugim okręcał to się nic nie stanie? bo pasek zdjołem i jak zdjołem to mi się wałki po przestawiały. to wystarczy że ustawie na znaki tak jak na rysunku i pasek mogę zakładać tak?
    Puzon
    Nowicjusz
     
    Posty: 12

    16 Kwi 2010, 17:31

    ustawiasz koła (górne cechy muszą się zgadzać) i ustawiasz koło wału korbowego (cecha na dole) zakładasz pasek dokręcasz koło wału korbowego i kręcisz nim 2 obroty silnika i patrzysz czy cechy dalej się zgadzają jeżeli tak to nie ma problemu
    wsiadając do samochodu włącz silnik i nie zapomnij włączyć myślenia ...
    smailer
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 106
    Miejscowość: ok Kalisz

    16 Kwi 2010, 22:37

    Wszystko jest git! właśnie skończyłem na prawe i chodzi aż miło. Dzięki za wszystkie odp. Pozdrawiam.
    Puzon
    Nowicjusz
     
    Posty: 12