Opel Astra 2 . 2.0 Diesel sedan rok 1999 , 82Km

25 Lis 2010, 16:34

Witam:) Mam dość poważny problem z moim samochodem. Jest to Opel Astra 2 . 2.0 Diesel sedan rok 1999 , 82Km. Pewnego dnia zaczął STRASZNIE kopcić na niebiesko. Dzieje się tak tylko gdy silnik jest zimny. Ponadto strasznie "zżera" olej. Mniej więcej 0,5L na 300km. Poza tym brak innych objawów. Nie braknie mu mocy(lecz jest strasznie głośny). Opinie są różne. W salonie "specjaliści" mówią że to pompa wtryskowa. Inni że może nieszczelność turbiny. Wiem że ciężko to zdiagnozować na odległość , lecz może ktoś ma jakiś pomysł? Z góry bardzo dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam:)
Ostatnio edytowany przez Piotrs17, 27 Lis 2010, 17:04, edytowano w sumie 1 raz
Piotrs17
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Kalisz/Wrocław

27 Lis 2010, 17:02

"Samochody osobowe
Samochody - opinie użytkowników, opisy, ciekawostki... [nie dotyczy problemów technicznych]" - tak brzmi opis działu w którym zamieściłeś swój temat
Prosze zapoznać się z tematyką działów na forum i pisać tematy we właściwych działach.
Przeniesiono.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

27 Lis 2010, 20:23

Jeszcze możliwe że zatkany jest filtr powietrza.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

01 Gru 2010, 11:15

Filtr powietrza sprawdzony. Od wczoraj jest nowy objaw.... włączył się Check Engine i auto ma praktycznie zerowe przypspieszenie.. Moze to tez byc turbina? Juz nie mam pomysłów:(
Piotrs17
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Kalisz/Wrocław

01 Gru 2010, 14:10

Odkręć rurę od turbiny ,czy intercoolera a najlepiej dolotową do kolektora ssącego i zobacz czy nie ma w nim oleju, jak będzie kapał np z intercoolera to 100% turbina puszcza olej który wraz z powietrzem spala się w silniku i stąd bardzo kopci na niebiesko.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

01 Gru 2010, 14:31

Dziękuje za odpowiedź:) Niebawem sprawdze. To puszczanie oleju przez turbine (jesli takowe bedzie ) do kolektora moze być przyczyną zapalenia się "check engine"? I co w takim wyadku robic?
Piotrs17
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Kalisz/Wrocław
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Verso (2009–2018)
    Ten model wypełnił lukę po dobrze przyjętej przez rynek Corolli Verso. Produkowana w latach 2009–2018 w tureckich zakładach Toyoty w Bursie, stylistycznie nawiązywała do poprzedniczki – Corolli Verso, ale również ...

01 Gru 2010, 15:09

Jak będzie turbina kaput to zacznij od niej o dopiero pózniej martw się o zawór Egr, i inne wynalazki opla ale najprędzej podłączenie pod kompa.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

01 Gru 2010, 20:29

Jutro zamontuje nową turbinę oraz kolektor. Napisze co i jak. Pozdrawiam:)

[ Dodano: 1 Grudzień 2010, 20:30 ]
Przepraszam za 2 wiadomości obok siebie ale mam jeszcze 1 pytanie. Czy warto jeszcze wymienić jakiś element przy okazji wymiany turbo i kolektora? Z gory dziekuje:)
Piotrs17
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Kalisz/Wrocław

01 Gru 2010, 23:52

Nowy kolektor? a co masz pęknięty?.
Po parunastu kilometrach można pokusić się o wymianę oleju a jeżeli była niedawno to przyśpieszyć jego wymianę, bo turbina po regeneracji sprawdzana jest przez parę minut więc będzie jeszcze się docierać.
I wyczyść dobrze cały dolot (przewody cooler,) z resztek oleju.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

02 Gru 2010, 12:15

Nie mam intercoolera. Kupiłem Turbo wraz z kolektorem wylotowym. Na rurze do kolektora ssącego jest olej..
Piotrs17
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Kalisz/Wrocław

02 Gru 2010, 12:20

To ile możesz postaraj się go pousuwać i przeczyścić.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

02 Gru 2010, 14:38

Czekam za tą turbiną... No mam w planie czyszczenie kolektorów ssacego i dolotowego. Moze jeszcze wymiana uszczelek w silniku...Szukam jakiejś fotorelacji bądź opisu jak wyczyścić egr... Bo i to chyba nie zawadzi.

[ Dodano: 5 Grudzień 2010, 16:19 ]
No hej. Turbina i kolektor założone. Jutro jade na wykasowanie błędów i w trase. Oby było ok:)

[ Dodano: 8 Grudzień 2010, 15:06 ]
Witam:) Po zrobieniu 200 km żaden błąd nie wyskoczył. Autko przyspiesza poprawnie. Jednak wciąż b.mocno dymi na biało.... Juz nie mam pomysłów..
Piotrs17
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Kalisz/Wrocław