Opel Astra 92.r Czyżby rozrusznik?

07 Mar 2010, 21:23

Witam posiadam opla astrę 92r. 1.4 B+ LPG
Jak co wieczór udałem się na mały "lansik" żeby trochę podładować akumulator. Po przejechaniu około 20Km, wjechałem na uliczkę , gdzie co parę metrów były garby zwalniające , przy 3 garbie wcisnąłem sprzęgło i samochód zgasł. Hm... pomyślałem "koniec LPG" lecz gdy próbowałem odpalić na benzynie rozrusznik wydawał bardzo dziwny dźwięk jakby się ślizgał syczał, odczekałem chwilę przełączyłem na LPG i dalej próbowałem , w końcu odpalił ;) dojechałem do garażu zgasiłem go i co się stało? dla ciekawości chciałem odpalić , ku mojemu zdumieniu na LPG i benzynie palił dosłownie na dotyk łapał od razu, lecz obrotomierz wskazywał hmm na oko 300-400.. i tak bulgotał dodawałem gazu i wchodził ładnie w obroty lecz gdy puściłem gaz nadal to samo :/

Pomóżcie... może ktoś zna takie objawy z góry dzięki..
Infernus_90
Początkujący
 
Posty: 65
Miejscowość: Wawa
  • 08 Mar 2010, 14:00

    Hej! Możesz mieć podobny problem jak u mnie! Zobacz na mój post w instalacjach gazowych - Grzesiek45 Otrzymałem dużo informacji lecz jeszcze do niczego nie doszedłem. W środę jadę do gazownika i zobaczymy. Ja dla pewności na twoim miejscu podjechałbym sobie sprawdzić akumulator i ładowanie alternatora powinien zrobić to bezpłatnie. Powinien sprawdzić jakie jest ładowanie przy najmniejszym poborze energii a potem jak załączysz światła, dmuchawę na full i grzanie szyby, czyli przy największym poborze, bo nawet jak kupisz nowy akumulator a będziesz miał kiepskie ładowanie to po 3 rozładowaniach może już być kiepski. Twój aktualny chyba taki jest sądząc po codziennym ładowaniu. Akumulator trzeba ładować do końca, aż wskaźnik na prostowniku pokaże zerowy pobór prądu. Inaczej akumulator stopniowo traci życie. Przy starym akumulatorze lampka w bagażniku potrafiła go rozładować w 3 godziny, a rozrusznik też wydawał dziwne odgłosy. Po naładowaniu odpalał na rys ale wystarczyło kilka odpaleń w tygodniu i było po akumulatorze. Akumulator zajechał się bo miałem słabe ładowanie. jak to sprawdzisz to szukaj przyczyn dalej.
    grzesiek45
    Nowicjusz
     
    Posty: 5
    Miejscowość: Małopolska

    08 Mar 2010, 14:45

    Mam słaby aku. ale alternator dobrze ładuje :) więc , to napewno nie jest to. a co ma akumulator do tego , że mi chodzi na 200-300 obrotach ?
    Infernus_90
    Początkujący
     
    Posty: 65
    Miejscowość: Wawa

    08 Mar 2010, 15:15

    Mi gasnął byle gdzie bo nie miałem ładowania, a akumulator na wykończeniu, potem rozrusznik tylko bulgotał. Skoro masz dobre ładowanie to rzeczywiście nie powinien gasnąć z tego powodu. Szukałbym wiec przyczyny gdzie indziej. Należy zacząć od najprostszych rzeczy. Na pewno nie filtr paliwa bo na gazie też Ci spadają obroty. Wymień filtr powietrza, kable zapłonowe jeśli masz stare i ewentualnie świece.

    [ Dodano: Pon Mar 08, 2010 15:18 ]
    Jeśli to nie pomoże to możesz mieć zabrudzony silniczek krokowy i EGR. To również może być przyczyną spadku obrotów.

    [ Dodano: Pon Mar 08, 2010 15:36 ]
    W każdym razie na pewno to nie rozrusznik, ponieważ tylko na czas rozruchu wirnik rozrusznika zostaje sprzęgnięty z kołem zamachowym silnika za pomocą przekładni zębatej.
    Prędkość rozruchowa silnika to ok 40-100 obr/min, po odpaleniu zaraz się rozłancza.
    grzesiek45
    Nowicjusz
     
    Posty: 5
    Miejscowość: Małopolska

    08 Mar 2010, 16:59

    Chwilka bo ja tu czegoś nie rozumiem...odpalasz silnik i chodzi Ci na bardzo niskich obrotach tak? No ok, ale co ma do tego rozrusznik? grzesiek45 Ci bardzo dobrze mówi, przeczyść silnik krokowy bo to on najczęściej w Oplach odpowiada za problemy z obrotami na biegu jałowym. A ten cały EGR to najlepiej wywal :roll: Ekologom się już w dupach poprzewracało żeby cofać spaliny do silnika...najlepiej by były jakby jeszcze wydech połączyć z wnętrzem samochodu :shock: Kierowca by nawdychał trochę spalin, więc zaraz zmniejszyło by się zanieczyszczenie środowiska naturalnego! :grin:
    Kenji
    Początkujący
     
    Posty: 73
    Miejscowość: Łódzkie

    08 Mar 2010, 17:03

    z tym egr to trochę kolego przesadziłeś żeby wywalać :grin: ale wyczyścić go można bo często to właśnie przez nie ople miały problemy z wolnymi obrotami, a co do silniczka krokowego to najlepiej wymienić jeżeli już nic nie pomoże bo takie czyszczenie to z reguły pomaga chwilowo
    lukaszkomza
    Początkujący
     
    Posty: 122
    Miejscowość: Więcbork
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Raport: Fakty i Mity rynku samochodów używanych
      Rynek samochodów używanych w Polsce od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem. W 2024 roku zanotował znaczące ożywienie, osiągając najwyższy poziom aktywności od 2021 i wzrost o 31% w porównaniu do 2023. Wybór ...