Opel Astra F 1.4 16V gaśnie i dziwne kody

26 Lis 2009, 18:34

Witam, Opel Astra F 1.4 16V 1996r
problem jest taki ze samochód gaśnie gdy się dojeżdża do skrzyżowania. W czasie jazdy gdy jadę 60km i wrzucę luz to również gaśnie. Nie ważne czy jest na LPG czy na benzynie, czy ciepły czy zimny.
Wyczytałem ze to może silnik krokowy, i jestem umówiony z mechanikiem i zerknie fachowym okiem, ale sam spróbowałem odczytać kody usterek i wyskoczyło
16 oraz drugi(?) 4 + 10 błysków.
Nie wiem czy to oznacza nr 16 (to czujnik spalania stukowego) a ten drugi to 50? tylko ze takiego kodu nie znajduje.

albo to może oznacza 1650 bo na dole strony w Excelu znajdują się inne kody? I wtedy to Lampka kontrolna układu. Tylko co to?

Jakieś pomysły? z góry dzięki
tomgryg
Nowicjusz

Miejscowość: Mikółów
  • 26 Lis 2009, 18:55

Jeżeli nie masz wolnych obrotow to na 90% silniczek krokowy.Nie jest łatwo go zdemontować.Przykręcony jest 2 śrubkami na torx 20.Przy montażu zakładam nowe srubki M4 z łbem sześciokątnym.
    andrzej_124
    Stały forumowicz

26 Lis 2009, 19:05

A taki kod nie pojawił się?
    31 - Czujnik indukcyjny - brak sygnału o prędkości obrotowej (tylko przy włączonym zapłonie)
    I na początku miałeś kod nr. 12?
    artj
    Początkujący

Miejscowość: Polska

26 Lis 2009, 20:01

Właśnie wszędzie pisało ze powinien być kod 12, a ja go nie miałem, nie wiem czemu.
    A kod tylko taki jak podałem, może później powtórzę test.

Co do wolnych obrotów, gdy odpalam silnik to śmiało mogę gazować do 4k obrotów i on sam spada na bieg jałowy. Gdy dojeżdżam do skrzyżowania i cudem nie zgaśnie, to również mogę sobie gazować i nie gaśnie, ale jak redukuję i już widzę ze zgaśnie, to mogę sobie dodawać gazu ale to i tak nie pomoże, no chyba ze wrzucę bieg i ruszę.
    tomgryg
    Nowicjusz

26 Lis 2009, 20:50

Kod 12 zawsze jest bo to jest testowy i dopiero po nim pojawiają się kolejne