Opel Astra F 1.4 16V gaśnie i dziwne kody

26 Lis 2009, 18:34

Witam, Opel Astra F 1.4 16V 1996r
problem jest taki ze samochód gaśnie gdy się dojeżdża do skrzyżowania. W czasie jazdy gdy jadę 60km i wrzucę luz to również gaśnie. Nie ważne czy jest na LPG czy na benzynie, czy ciepły czy zimny.
Wyczytałem ze to może silnik krokowy, i jestem umówiony z mechanikiem i zerknie fachowym okiem, ale sam spróbowałem odczytać kody usterek i wyskoczyło
16 oraz drugi(?) 4 + 10 błysków.
Nie wiem czy to oznacza nr 16 (to czujnik spalania stukowego) a ten drugi to 50? tylko ze takiego kodu nie znajduje.


albo to może oznacza 1650 bo na dole strony w Excelu znajdują się inne kody? I wtedy to Lampka kontrolna układu. Tylko co to?

Jakieś pomysły? z góry dzięki
tomgryg
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Mikółów
  • 26 Lis 2009, 18:55

    Jeżeli nie masz wolnych obrotow to na 90% silniczek krokowy.Nie jest łatwo go zdemontować.Przykręcony jest 2 śrubkami na torx 20.Przy montażu zakładam nowe srubki M4 z łbem sześciokątnym.
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704

    26 Lis 2009, 19:05

    A taki kod nie pojawił się?
    31 - Czujnik indukcyjny - brak sygnału o prędkości obrotowej (tylko przy włączonym zapłonie)
    I na początku miałeś kod nr. 12?
    artj
    Początkujący
     
    Posty: 164
    Miejscowość: Polska

    26 Lis 2009, 20:01

    Właśnie wszędzie pisało ze powinien być kod 12, a ja go nie miałem, nie wiem czemu.
    A kod tylko taki jak podałem, może później powtórzę test.

    Co do wolnych obrotów, gdy odpalam silnik to śmiało mogę gazować do 4k obrotów i on sam spada na bieg jałowy. Gdy dojeżdżam do skrzyżowania i cudem nie zgaśnie, to również mogę sobie gazować i nie gaśnie, ale jak redukuję i już widzę ze zgaśnie, to mogę sobie dodawać gazu ale to i tak nie pomoże, no chyba ze wrzucę bieg i ruszę.
    tomgryg
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Miejscowość: Mikółów

    26 Lis 2009, 20:50

    Kod 12 zawsze jest bo to jest testowy i dopiero po nim pojawiają się kolejne
    a kod 31 również zawsze się pojawia ze względu na to że silnik nie pracuje, i nie ma odczytu z tego czujnika
    A przepływomierz wypinałeś, odpal auto i podczas pracy na BP wypnij wtyczke z przepływomierza, jeżeli nie zagaśnie to coś z nim nie tak
    Wygląda ja by powietrze było wpychane na siłe podczas jazdy, częste podczas jazdy na LPG, wtedy niektórzy gazownicy wyciągają rure od dolotu powietrza do filtra, lub częściowo zaklejają rure taśmom nawet izolacyjną :lol:, Oczywiście jest to źle ustawiony LPG
    artj
    Początkujący
     
    Posty: 164
    Miejscowość: Polska

    27 Lis 2009, 13:10

    Zrobiłem dziś dokładnie sprawdzanie. 10 błysków oznacza 0. I nie ma kodów testowego 12. Kody są w postaci 4 cyfrowych.

    Kody wraz z błędami:
    1640 Usterka układu sterowania zapłonem z czterema cewkami - stopień końcowy
    0505 Usterka w układzie regulacji obrotów biegu jałowego
    0335 Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego „A"
    0105 Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP
    0500 Czujnik prędkości własnej pojazdu
    0130 Regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy ? l


    Trochę się tego nazbierało. Podałem w kolejności wyświetlania się, więc co jest zepsute? Może kilka rzeczy?
    tomgryg
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Miejscowość: Mikółów
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Co to znaczy być uprzejmym na drodze?
      Po pierwsze być kierowcą przewidywalnym, a nie chaotycznym i pełnym emocji. Po drugie przestrzegać przepisów ruchu drogowego. Po trzecie kierować się zasadą współpracy, ostatecznie intencją wszystkich jest bezpieczne ...

    27 Lis 2009, 21:00

    Zacznij od silniczka krokowego może się zacinać.Sprawdź czy do kolektora ssącego nie dostaje się fałszywe powietrze.MAP sensor się nie psuje,gorzej z sondą.Teraz znowu zaczęły problemy z jakością paliwa.Tankuj tylko na znanych stacjach.Wymień świece i przewody wysokiego napięcia.Błędy się skasują jak odłączysz klemę.Potem sprawdź,ktore błędy powrociły.
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704

    27 Lis 2009, 21:32

    A czy więcej pali od tego czasu co masz problem? jeżeli tak to sonda również do wymiany.
    Posprawdzaj wszystkie przewody szczególnie masowe czy mają dobre styki bo również któryś może być poluzowany i przez to wszystko wariuje
    artj
    Początkujący
     
    Posty: 164
    Miejscowość: Polska

    09 Gru 2009, 14:40

    A więc auto naprawione i wymieniony czujnik ciśnienia MAP, oraz linka do licznika i "jakiś ślimak co jest przy lince".

    To tak jakby komuś się informacja przydała.
    tomgryg
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Miejscowość: Mikółów