Zacznij zabawę od tego czy nie zacina się linka gazu... A obroty falują na jałowym??? Dzieje się tak na ciepłym i na zimnym???
Zacznij od sprawdzenia czy nie wpada lewe powietrze do dolotu. A wydech cały? Dolot cały? Podczas działania silnika odłącz przepływomierz na 30 sekund, potem do podepnij. Potem podczas działania silnika odłącz czujnik przepustnicy na 30 sekund, potem go podłącz. Napisz wnioski.
Bardzo uważnie sprawdź czy nie spadł Ci jakiś przewód podciśnienia w silniku. Zobacz czy nic nie wisi. Ja spadł lub jest pęknięty/dziurawy to zagadka rozwiązana.
Przydałoby się wyczyścić przepustnicę. Jak długo kręci przy zapalaniu? Jak brakuje mocy możesz zrobić to samo co wyżej z czujnikiem położenia wałka rozrządu. Sprawdź dobrze, czujniki temperatury... Leci jakiś dym z rury od razu po odpaleniu? Wkręca się na wszystkie obroty? Są jakieś jeszcze dane (od czego to zależy i kiedy się to dzieje)? Ale ok. A jak z mocą? Jak spalanie?
Obczaj dokładnie map sensor, posprawdzaj...
Ale wymiana sondy to kompletna bzdura. Mechanik chyba zna tylko dwie części w samochodzie... Jest możliwa ale jest pod koniec listy rzeczy do sprawdzenia. Jest dość droga, więc najpierw zająłbym się tym na górze. Rzeczy do zrobienia za darmo, a sprawę załatwią na 95%. A jak bardzo chcesz to sprawdź sobie sondę zwykłym woltomierzem, na yt masz jak.
Pozdrawiam
![Uśmiechnięty :)]()
.