Opel astra f I wahacz i jakies stuki

11 Lut 2011, 00:09

witam mam problem cos suka na dziurach przy wachaczu koles powiedzial ze mam wymienic wachacze chyba chce zarobic ja wole sam to zrobic i wymienic tylko gumy, sworzen,i tuleje pytanie dam rade zrobic to w garazu sam i ile to zajmie???? tez pytanko lepiej wymienic wachacze kompletne czy tylko podzespoly i czy mam ktos jakies zdiecia jak i co???? dzieki
adas080988
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 60
Miejscowość: Chorzów
  • 11 Lut 2011, 00:14

    adas080988 napisał(a):cos suka na dziurach przy wachaczu

    A jesteś pewny co Ci faktycznie stuka.... :?: :?:
    Ja na Twoim miejscu najpierw sprawdził bym czy to nie sa do wymiany łączniki drązka stabilizatora przedniego oraz tulejki tegoz drazka... :?: :?:
    Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
    Nie odpowiadam na PW.
    Migi60
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6188
    Miejscowość: Polska
    Prawo jazdy: 10 07 1979
    Auto: OPEL CORSA
    Silnik: 60KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014

    11 Lut 2011, 07:53

    tak bylem na diagnostyce powiedzial ze gumy w wachaczu sa bardzo zuzyte i do wymiany i najlepiej wymienic dwie strony same wahacze sa ok a mechanik gada ze wachacze do wymiany robic mu sie nie chce i wsadziil by nowe kompletne a tak sam nie wiem czy wymieniac na nowe czy tylko gumy
    adas080988
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 60
    Miejscowość: Chorzów

    11 Lut 2011, 11:55

    Mechanik chce wymienić całe wahacze bo ma mniej roboty, demontaż/montaż, a nie wymiana tulei i sworznia- który w oryginale jest nitowany a nie skręcany.
    Problemem w domowych warunkach będzie osadzenie nowych tulei. Najlepsza do tego jest prasa ale jak lubisz wyzwania to możesz wcisnąć je za pomocą imadła.
    Co do kosztów to jednakowo wychodzi kupić dobre tuleje i sworzeń czy cały wahacz tylko ze będzie on zamiennikiem i nie wiem ile może wytrzymać, ale skoro nawet dają rok gwarancji to powinien trochę pojeździć.
    arciasty
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1012
    Miejscowość: koluszki

    11 Lut 2011, 15:50

    a moge prosic o jakis poradnik wymiany wahaczy krok po kroku najlepiej pdf. bo kupilem wachacze ale nie wiem jak sie zabrac do tego!!!!
    adas080988
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 60
    Miejscowość: Chorzów

    11 Lut 2011, 16:38

    adas080988 napisał(a):bo kupilem wachacze ale nie wiem jak sie zabrac do tego!!!!

    Krotko krok po kroku:
    1/ Demontaz koła
    2/ Rozłącz końcówkę drązka od amorka..
    3/ Odłącz łącznik stabilizatora od wahacza
    4/ Odkręc nakrętkę z sruby sworznia dolnego i rozłącz go z zwrotnicą
    5/ Odkręc 2 śruby które trzymaja wahacz i masz wszystko na wierzchu
    6/ Proste prawda.... :?: :?: Pod warunkiem ze wszystko sie kręci i nie trzeba uzywać palnika lub boscha.... :!: :!: :wink:
    Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
    Nie odpowiadam na PW.
    Migi60
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6188
    Miejscowość: Polska
    Prawo jazdy: 10 07 1979
    Auto: OPEL CORSA
    Silnik: 60KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
      Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
      Wyposażenie i BMW ConnectedDrive w BMW ActiveHybrid 3
      Wysokiej jakości wyposażenie standardowe, z dwustrefową automatyczną klimatyzacją działającą także przy wyłączonym silniku oraz opcjonalnym systemem nawigacyjnym Professional. Liczne, ekskluzywne systemy wspomagania kierowcy ...

    11 Lut 2011, 23:17

    a czy po wymianie wahaczy trzeba ustawic zbiezność w autku czy bez zmian????
    adas080988
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 60
    Miejscowość: Chorzów

    11 Lut 2011, 23:29

    adas080988 napisał(a):a czy po wymianie wahaczy trzeba ustawic zbiezność

    Tak...Jestem pewny ze ulegnie zmianie.Jak chcesz zeby Ci ustawili za pierwszym razem to musisz uruchomic regulacje zbiezności/śruba która łączy końcówke drązka z drazkiem kierowniczym tzw."rzymska"musi sie obracać.Lubią się zapiekac-znam ten temat/bo inaczej moga kazac Ci zrobic to co opisałem ....
    Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
    Nie odpowiadam na PW.
    Migi60
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6188
    Miejscowość: Polska
    Prawo jazdy: 10 07 1979
    Auto: OPEL CORSA
    Silnik: 60KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014

    12 Lut 2011, 00:06

    ale nie wymieniam koncówek drązków kierowniczychh tylko same wahacze
    adas080988
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 60
    Miejscowość: Chorzów

    12 Lut 2011, 00:38

    adas080988 napisał(a):ale nie wymieniam koncówek drązków kierowniczychh tylko same wahacze

    Przeciez dobrze widze co masz zamiar robic czy ewentualnie bedziesz robił... :cool:
    Wierz mi bo wiem co Ci napisałem gdyz temat ten cwiczę na codzień...Wymiana takich elementów jak sworznie wahacza,tuleje powoduje zmianę zbieznosci,geometrii i warto ja pózniej po naprawie sprawdzic..Oplata za ustawienie zbieznosci jest z pewnoscia mniejsza jak wymiana opon...Nie jestes rodzynkiem który tak mysli-nie ruszalem końcowki drązka a więc zbiezność ok.Nic bardziej mylącego..
    Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
    Nie odpowiadam na PW.
    Migi60
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6188
    Miejscowość: Polska
    Prawo jazdy: 10 07 1979
    Auto: OPEL CORSA
    Silnik: 60KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014