Opel Astra G zacinanie sie pedału gazu

25 Lis 2016, 15:27

Witam. :)
Mam taki problem,ze zacina mi się gaz. Przy odpalaniu kiedy samochód jest zimny nie ma problemu,ale wystarczy ze przejadę kilka km ,zgaszę silnik i za jakiś czas kiedy odpalam pedał gazu jest sztywny,gdy go mocno wcisnę wraca na swoje miejsce tyle ze jest luźny,nie czuć żadnego oporu,jakby w ogóle nie było linki gazu,a silnik wyje na wysokich obrotach. Wszystko się normuje gdy odczekam po odpaleniu silnika jakieś 2 minuty i dopiero wtedy ruszam.Mechanik powiedział ze linka gazu chodzi bez zarzutu i ze to pewnie coś z przepustnicą,ale chce jeszcze poznać waszą opinie :)
Konrad2601
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: Opel Astra G
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

26 Lis 2016, 17:52

Sam sobie sprawdź jak pracuje linka.
Maska do góry lokalizuj linkę i poruszaj ją do końca i z powrotem. Jak chodzi faktycznie bez oporów to okej. Ale popatrz czy wraca na początkowe miejsce (chodzi o to czy jest cały czas napięta i nie ma jakiegoś luzu).

Zdemontuj przepustnice. Weź pendzelek +pudełeczko czy coś zalej troche do niego benzyny ekstrakcyjnej i wyczyść ją na zero. Po czyszczenie po ruszaj nawet palcem tą przepustnicą sprawdź również czy chodzi i się przycina. Jak będzie się przycinać napuść jej mocowania kilkukrotnie i wytrzyj do sucha.

Po czyszczeniu należy zrobić adaptacje przepustnicy.
karakan123
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 03 02 1995
Auto: fabia
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

27 Lis 2016, 13:16

Dokłądnie - sprawę można ogarnąć samemu - problem jest albo w samej lince, albo w mechaniźmie przepustnicy. Wystarczy zdemontować linkę z przepustnicy i poruszać jednym i drugim. I wszystko będzie jasne co trzeba naprawić
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

24 Sty 2017, 06:45

Witam. Mam ten sam problem i dalej nie wiem co jest przyczyną, czy komuś udało się poradzić z tą usterka ?
Dodam jeszcze, że w zeszłym roku wymieniłem silniczek krokowy ale to nie pomogło.
Asg75
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 05 03 2004
Auto: Astra G

24 Sty 2017, 13:48

Asg75 napisał(a):Dodam jeszcze, że w zeszłym roku wymieniłem silniczek krokowy ale to nie pomogło
...bo silniczek krokowy jest od wolnych obrotów i jak zacina ci się linka lub przepustnica to on nic do tego nie ma.

Czy sprawdziłeś w jakim stanie jest przepustnica? Nie ma w niej nagaru, czysta jest w środku?
Linka pracuje lekko w całym zakresie? Można to sprawdzić jak odepniesz ją od przepustnicy. Sam pedał tez należało by sprawdzić czy działa poprawnie i nie przycina się.

Trzeba zacząć od najprostszych rzeczy.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

24 Sty 2017, 16:05

Przepustnica była wyciągana w zeszłym roku w celu wymiany krokowca. Przepustnica w środku była w bardzo dobrym stanie, żadnego nagaru itp. Od razu została sprawdzona linka, która jak się okazało była też w bardzo dobrym stanie (dodatkowo została nasmarowana).

Nadmienię jedną bardzo ważną kwestie - problem występuje tylko w okresie zimowym, gdy jest zimno na polu. Jak robi się cieplej wczesną wiosną problem ustaje i tak do czasu niskich temperatur.
Dodatkowo problem powstaje tylko po ponownym uruchomieniu silnika, gdy silnik jest trochę nagrzany.
Jak jest zimny (nawet przy -20st.) odpala bez problemu i można jeździć, po zgaszeniu i chęci odpalenia po 10-20min pedał gazu staje się bardzo twardy a próbując go wcisnąć zatrzymuje się na wciśniętej pozycji i automatycznie silnik zaczyna wyć. Sposób na ten problem jest taki jak pisał autor tematu, odczekać kilka minut. U mnie po odczekaniu można jechać ale nie mogę zbyt mocno wcisnąć gazu bo zaczyna się ponownie blokować, chodź już łatwiej można wymusić pracę pedału gazu.
Asg75
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 05 03 2004
Auto: Astra G
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego trzeba posiadać ubezpieczenie motocykla?
    Ubezpieczenie motocykla jest obowiązkowe podobnie jak w przypadku samochodu. Warto sprawdzić, ile kosztuje ubezpieczenie motocykla na rynku, bo oferty TU różnią się od siebie. W wyborze najkorzystniejszej polisy pomaga ...
    Jak zbudować profesjonalny samochód driftingowy?
    Przedprodukcyjna Toyota GR Supra z silnikiem 2JZ, kompaktowa Corolla Hatchback czy bulwarowy roadster Opel GT - liberalne regulaminy techniczne w świecie driftu sprawiają, że inżynierowie mogą stworzyć naprawdę niesamowite ...

24 Sty 2017, 16:41

Asg75 napisał(a):po zgaszeniu i chęci odpalenia po 10-20min pedał gazu staje się bardzo twardy a próbując go wcisnąć zatrzymuje się na wciśniętej pozycji i automatycznie silnik zaczyna wyć.
I tu w takim momencie należało by sprawdzić czy to wina linki czy przepustnicy, a może samego pedału.

Czy jak pedał gazu staje się twardy to po odpięciu linki od przepustnicy będzie wiadomo czy przyczyny szukać w przepustnicy, lince czy pedale. Problem najlepiej namierzyć wtedy kiedy występuje.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

04 Lut 2017, 17:16

No to może po prostu cos tam przymarza, powiedz to mechanikowi że od temp. jest to zalezne.
thinktwice
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 20
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 03 03 2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Mazda CX-7

12 Mar 2017, 18:48

Mam taki sam problem. Uprzedzając pytania - linka ani przepustnica nie zamarza bo dziś było około 5stopni (linka wymieniona). Przepustnica czysta, sprawdzona ponadto wymieniona wraz z monowtryskiem - efektu brak. Krokowiec przy okazji też wymieniony. Sprawdzone podciśnienia i wszystkie uszczelki.

U mnie jest tak, że podczas występowania objawów można powiedzieć, że przycina się przepustnica - gdyż linka gazu jest w tym momencie luźna. Ale tak jak pisałem wcześniej przepustnicę wraz z monowtryskiem wymieniłem na inną z silnika w którym wszystko działało - więc problemem nie jest tu przepustnica.
Dodam jeszcze, że jak ręcznie pociągnę przepustnicę do obrotów jałowych to samochód będzie jeździł normalnie i bez żadnych problemów - do następnego zacięcia.
ducch
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 24 01 2007
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Octavia III RS
Silnik: 2.0 TDI 184PS
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Rok produkcji: 2013

12 Mar 2017, 22:57

No to problem musisz mieć w samym pedale gazu i to on musi się przycinać. Może warto go rozebrać i zerknąć jak wygląda.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

14 Mar 2017, 10:06

@Kacper tak jak napisałem wcześniej - linka podczas "przycięcia" jest luźna. Mogę ją nawet zdjąć a samochód dalej jest na wysokich obrotach.
ducch
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 24 01 2007
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Octavia III RS
Silnik: 2.0 TDI 184PS
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Rok produkcji: 2013

16 Mar 2017, 20:33

Jaki masz silnik w tej Astrze G?
Ta druga przepustnica przycina się w takiej samej pozycji przy takich samych obrotach?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

10 Mar 2018, 16:29

Witam. Chciałem dodać, że udało mi się rozwiązać ten problem. Otóż przyczyną zacinania się jest oś z motylem w przepustnicy. Ta ośka przycinała się tylko przy dużej różnicy temperatur -/+ (kurczenie, rozszerzanie się metalu). Objawy całkowicie ustąpiły po wymianie przepustnicy. Pozdrawiam
Asg75
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 05 03 2004
Auto: Astra G

10 Mar 2018, 17:57

Cudnie, plus dla Ciebie, że odezwałeś się po takim czasie i podałeś przyczynę problemu. :)
gber44