REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
dzida napisał(a):głupota, ze ho ho Golf dobry, bo tylko jeden silnik ok (i to z wykluczeniem pewnej serii!)
Łokoj napisał(a):Rzeczywiście jeden silnik...1,4 albo 1,6...do tego 2.0 FSI/TFSI, 3,2 V6, 1,9 tdi.. niektórzy jeszcze pewnie polecą 1,4 TSI 122 bo te mocniejsze to już nie, tak więc faktycznie jeden silnik
maniek1986 napisał(a):Szybki ja mam tylko nadzieję, że nie kłamią z tym, że poprawili 1.4 TSI, bo mam zamiar bezawaryjnie pojeździć swoim Leonem przez ok 8 lat i 140-150 tys. km. Oczywiście ze zmianą oleju co ok 15k km. Faktem jest, że nowszy silnik w porównaniu do poprzednika taką sama ma tylko nazwę. Trzeba też przyznać, że jest to naprawdę świetny silnik w codziennym użytkowaniu - dobre osiągi i elastyczność przy spalaniu 6,4-6,5l/100 km. Jedyne co mnie najbardziej zastanawia to fakt, że podobno pasek rozrządu ma wytrzymać 250k km bez okresowej wymiany![]()
maniek1986 napisał(a):Dzida akurat dla mnie Golf 5 to najgorszy z Golfów, nawet w kwestii wykończenia wnętrza i Golf 5 < Civic 8
dzida napisał(a):Focus mk2 w kompaktach to jedna z najlepszych opcji
a to dziwne, bo wcale tego nie zarejestrowałemłysy30 napisał(a):Ma swoje wady (blacha, awaryjne pierdoły, taboretowate fotele, toporna skrzynia biegów
mike napisał(a):a to dziwne, bo wcale tego nie zarejestrowałem
Killaz napisał(a):To nie lepiej wybrać brata bliźniaka, Volvo S40?
prowadziłem również, można powiedzieć służbowo auto z większym przebiegiem (ok 200k) i mogę się jedynie zgodzić co do pracy skrzyni biegów, choć w tym egzemplarzu to była raczej kwestia sprzęgła - jeździła jakaś pani, silnik diesel chyba 1.8, no i stukał jeden przegub.łysy30 napisał(a):Pamiętaj, że takich Focusów mk2 jak Twój na rynku wtórnym praktycznie nie ma (głównie chodzi mi o śladowy przebieg i delikatne użytkowanie), zdecydowana większość Focusów to byłe flotówki z przebiegami pod 200 tys. km i więcej (takie jak mój, ponad 220 tys. km na liczniku). Byłoby dziwne, gdyby w ledwo dotartym aucie padały takie rzeczy jak bendiks, stacyjka czy alternator, a w moim Focusie m.in. to się poddało.
Blacha tak samo - tak jak Ci kiedyś pisałem zaczęła mi rdzewieć klapa bagażnika, nadkole przy łączeniu ze zderzakiem z tyłu i ostatnio zaobserwowałem jakiegoś bąbla na progu. Auto bezwypadkowe, z historią znaną mi od samego początku (moja firma go kupiła). Kiepskie zabezpieczenie antykorozyjne w tych autach to fakt.
Fotele - no cóż, dla mnie siedzisko jest zwyczajnie za krótkie i za wysoko się siedzi (może to przez te przyzwyczajenia z Hondy). Może w bogatszych wersjach wyposażenia są inne - tego nie wiem.
No i skrzynia - u mnie chodzi bardzo topornie (biegi trzeba dosłownie wbijać), w porównaniu do Golfa Taty czy nawet mojego UFO tu jest z tym dramat. No ale może to kwestia przebiegu i wyrobionych synchronizatorów.
Mimo wszystko to jednak świetne auto.
Volvo jedynie r5, reszty nie wartoKillaz napisał(a):To nie lepiej wybrać brata bliźniaka, Volvo S40?