Opel astra, Golf 5 czy Passat B6 . Który ?

27 Wrz 2016, 11:17

Cześć :) Chciałabym kupić samochód, rozglądam się za Astrą 3 w wersji 3-drzwiowej , Passat B6 oraz Golf 5. Diesel. Roczniki 2005-2007.Co sądzicie o tych samochodach ? Pozdrawiam
joannabed95
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 07 01 2014
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1,4 90 Km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

27 Wrz 2016, 11:26

Jeśli robisz rocznie 12 tys. km to diesel nie jest dla Ciebie - oszczędności na paliwie mogą zostać szybko zniweczone przez pierwszą lepszą naprawę turbiny, wtrysków czy dwumasy. Poszukaj jakiejś benzynki. No i zasadnicze pytanie - jaki masz budżet?
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

27 Wrz 2016, 11:47

Robiłam ok 12 tyś. tylko swoim samochodem, na dłuższe trasy brałam inne bo z benzyną dość drogo wychodzi. Łącznie będzie ok 35 tyś rocznie...
Budżet do 25 tyś. :)
Byłam wczoraj na komisie to facet powiedział że peugeot jest teraz bardzo dobry.. ale jakoś nie jestem przekonana..
joannabed95
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 07 01 2014
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1,4 90 Km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

27 Wrz 2016, 11:51

Golf i Passat to badziewie.
Dobre diesle znajdziesz w:
Ford Focus/Citroen c4/Peugeot 308/Volvo s40,c30
Opel Astra H
Fiat Bravo
Z większych:
Mondeo/c5
Opel Vectra/Saab 9-3
Renault Laguna 2.0 dci
Honda Accord
AR 159
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14201
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

27 Wrz 2016, 12:00

mike napisał(a):Golf i Passat to badziewie.


Na całe szczęście tylko dla naczelnego hatera VW tego forum :ok: , fakt to jest badziwie natomiast Laguna czy AR..to będą ideały salonowe i tylko lać paliwo :roll:
1,9 tdi oprócz BXE nie jest niczym gorszym niż w królowej lawet 2.0 dci

A tak w ogóle to Passat i Golf to inne segmenty, inna płyta, wielkość aut itd..najpierw jaki segment a potem wybór auta.
Ostatnio edytowany przez Łokoj, 27 Wrz 2016, 12:03, edytowano w sumie 1 raz
Łokoj
Początkujący
 
Posty: 124
Prawo jazdy: 17 10 2005
Przebieg/rok: 27tys. km
Auto: Skoda Fabia
Silnik: 1,4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

27 Wrz 2016, 12:02

Golf V to badziewie? :o
mike, grzeszysz...
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bezpieczne tankowanie LPG - jak to zrobić krok po kroku
    Autogaz zdobywa w ostatnich latach coraz większą popularność w Europie, co potwierdzają wyniki rejestracji publikowane w poszczególnych krajach. Kierowcy dostrzegają wiele zalet LPG w odniesieniu do zasilania swoich ...
    Tuning Show 2009 - Kraków / relacja
    Zwiedzający podczas 7.Tuning Show w Krakowie mogli zobaczyć mi. in. samochód rajdowy Janusza Kuliga, Ford Focus WRC, którym wywalczał tytuły mistrza Polski w latach 2000-2001. Ponadto był tylno napędowy Ford ...

27 Wrz 2016, 12:13

Astra H w dieslu jaki silnik ?
joannabed95
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 07 01 2014
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1,4 90 Km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

27 Wrz 2016, 12:16

Passat w kombi, Golf i Astra Hatchback
joannabed95
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 07 01 2014
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1,4 90 Km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

27 Wrz 2016, 12:45

Laguna królowa lawet?Dwójka do 2005 to tak miała różne bolączki,ale po lifcie już są solidniejsze.
velcapone
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 323
Zdjęcia: 104
Auto: Subaru Legacy
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna

27 Wrz 2016, 12:54

Astrę H znajdziesz spokojnie do 20 tys. najlepiej 1,9cdti - silnik Fiata.
Ten sam silnik znajdziesz we Fiacie Bravo, który wg mnie jest lepszym wyborem niż Astra 3 i Golf 5.
Ale przemyśl też czy na pewno kompakt będzie wystarczający przy Twoich przebiegach, czy może lepiej poszukać większego, wygodniejszego auta (25 tys. zł to dolny budżet na szukanie np Laguny III 2.0 dci)
Yankee
Aktywny
 
Posty: 402
Prawo jazdy: 01 12 2005
Przebieg/rok: 19tys. km
Auto: Skoda Octavia
Silnik: 1.8 TSI 180KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

27 Wrz 2016, 13:57

Czytałam troche o silikach w astrze i znalazłam taki opis : W turbodieslach 1.7 CDTi oraz 1.9 CDTi wymiana paska zębatego jest szczególnie droga. W tych dwóch silnikach trzeba też liczyć się z awariami turbosprężarki i dwumasowego koła zamachowego.  Wiec opinie są różnie :/
joannabed95
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 07 01 2014
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1,4 90 Km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

27 Wrz 2016, 14:10

Opis powinien brzmieć:
W każdym istniejącym silniku wymiana paska zębatego jest szczególnie droga. (To zdanie w ogóle nie jest prawdą, pasek kosztuje zwykle w granicach 100zł. Jednak wymieniając cały rozrząd trzeba liczyć się z kwotą ok. 600-700zl z robocizną. Rozrząd posiada każdy samochód xD) W każdym, współczesnym silniku diesla (coraz cześciej również w benzynowym) trzeba też liczyć się z awariami turbosprężarki i dwumasowego koła zamachowego, które są częściami eksploatacyjnymi i po prostu się zużywają. Częstość tych wymian można jednak znacznie zminimalizować stosując się do podstawowych zasad eksploatacji silnika wysokoprężnego np. chłodzenia turbosprężarki po jeździe
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

27 Wrz 2016, 15:06

No co jak co, ale Golfy to bardzo solidne i wytrzymałe auta i to każda generacja. Wystarczy szerokim łukiem omijać niektóre wersje silnikowe. Golf 5 > Astra 3 jeżeli chodzi o jakoś wykonania, szczególnie po latach użytkowania, tzn. skrzypienie plastików itp. W golfie godny polecenia jest 1.9 TDI, ale może okazać się trochę zbyt słaby. Plus za bardzo tanie naprawy tego silnika. Jeśli odpowiada Ci Golf to poleciłbym jeszcze Leona 2 z tym silnikiem, najlepiej w nieźle wyposażonej wersji Style. Unikać należy BXE, które produkowane były chyba w 2007r. Całkowicie odpuściłbym Hondę, mimo iż raczej wytrzymały silnik i osprzęt to jak już się coś zepsuje to koszty naprawy będą olbrzymie w porównaniu z europejską konkurencją.
maniek1986
Aktywny
 
Posty: 386
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 28 11 2004
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: VW Golf 6, SEAT Leon 3 FR
Silnik: 1.4, 1.4 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015

27 Wrz 2016, 16:09

maniek1986 napisał(a):Golfy to bardzo solidne i wytrzymałe auta i to każda generacja. Wystarczy szerokim łukiem omijać niektóre wersje silnikowe

to jest czy nie jest? Opis sugeruje, że trzeba omijać prawie wszystkie wersje w V ;)

maniek1986 napisał(a):Całkowicie odpuściłbym Hondę, mimo iż raczej wytrzymały silnik i osprzęt to jak już się coś zepsuje to koszty naprawy będą olbrzymie w porównaniu z europejską konkurencją.

głupota, ze ho ho ;) Golf dobry, bo tylko jeden silnik ok (i to z wykluczeniem pewnej serii!), a Honda zła, bo pewnie części drogie jak to w japońcu... Proszę Cie - nie ulegaj durnym stereotypom.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

27 Wrz 2016, 16:33

Dzida chodzi mi o ogólną jakość wykonania ( wnętrze, wytrzymałość zawieszenia i innych podzespołów). W Golfie 5 godne polecenia są silniki 1.4 (zamuł) i 1.6 (idealny pod gaz) jak i 1.9 TDI, może i trochę słaby, ale idealny pod chiptuning. A jeżeli chodzi o koszty utrzymaniu diesla VW a Hondy to np. wymiana kompletenego sprzęgła z dumasą w 1.9 VW to ok 1800 zł z robocizną na częściach wysokiej jakości. Do 2.2 CDTI Hondy samej dwumasy za to nie kupisz a co dopiero pozostałe elementy i robocizna. Pozostałe elementy osprzętu silnika też sporo droższe. Dlatego dla mnie Passat B6 > Accord 7. Tak szczerze mówiąc to w Golfie/Pasacie taniej by się wymieniło sprzęło, pompowtryski i ten już owiany złą sławą łańcuch rozrządu niż w Hondzie sprzęgło i wtryski :)
maniek1986
Aktywny
 
Posty: 386
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 28 11 2004
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: VW Golf 6, SEAT Leon 3 FR
Silnik: 1.4, 1.4 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015