Opel Astra h 2009 wymiana akumulatora na nowy brak świateł mijania

26 Wrz 2023, 20:26

Mam niemałą zagwostkę. Kupiłam akumulator bo już nawet ładowanie nie pomagało i zamontowali mi ten nowy ciut większy niż stary i coś poszło nie tak bo nie świecą mi światła mijania , a postojowe i długie mam . Z tyłu też mam. Zrobiłam adaptację i nic .... Od razu mówię że nie mam do tych świateł bezpieczników steruje nimi komputer. Po podłączeniu pod komputer wyskoczyło
B2575 obwód lewego światła mijania
Wysokie napięcie otwarty obwód - stale
drugi B2699 Prawe światło mijania obwód przerwany -stale
Pytanie moje co szukać i gdzie szukać? help
baśka83
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 10 05 2008
Auto: Opel Astra h , Opel Vectra C
Silnik: A;1,6/ V;1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

26 Wrz 2023, 20:37

Żarówki dobre ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4903
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

26 Wrz 2023, 20:39

no niby patrzyli i dobre.
baśka83
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 10 05 2008
Auto: Opel Astra h , Opel Vectra C
Silnik: A;1,6/ V;1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

27 Wrz 2023, 09:14

Sprawdź tą procedurę opisaną w workshop manuals dla vauxhall.

Testowanie systemu
1. Zapłon WYŁĄCZONY, od urządzenia złącza wiązki przewodów niedziałającego reflektora zewnętrznego:
• Reflektor E13L – lewy
• Reflektor E13R – prawy
2. Odłączenie bieguna awaryjnego C1.
3. Sprawdź, czy kabel między zaciskami 1 jest podłączony do wiązki przewodów masowego reflektora i masą, która jest wyposażona w moc większą niż 5 Ω.
⇒ Jeśli wartość jest większa od podanej, sprawdzana przez obwód podłączony do łącza/wysokiego zasięgu.
4. Podłącz ponownie do gniazda C1.
5. Wyjmij odpowiedni bezpiecznik poniżej:
• Reflektor Lewy F25UA
• Prawy reflektor F24UA
6. Zamontować przewód zwierający z bezpiecznikiem 10 A pomiędzy stykiem wyjściowym odpowiedniego bezpiecznika a B+. Sprawdź, czy świeci się właściwy reflektor.
⇒ Jeśli reflektor nie zapala się, sprawdź, czy w przewodzie sygnałowym nie ma zwarcia do masy lub przerwy/wysokiej transmisji. Jeśli dostępne są testy alternatywne, odpowiednio zespół reflektora lub żarówkę.
7. Jeśli test wszystkich obwodów normalnie, uzupełnienie modułu poziomowania reflektorów K28.

Tu załącznik z procedurą w PDF

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10105
Zdjęcia: 35

27 Wrz 2023, 09:26

A nie było przy tych błędach dalszej części? Np. B2575 02 albo 04 albo 01? Aczkolwiek u ciebie będzue 01, bo chyba przy tej końcówce błędy oba reflektory będą wyłączone. A to z kolei oznaczałoby zwarcie do masy obwodu sterującego. Zacznij od żarówek/palników, żeby mieć pewność 100% że są dobre, bo wystarczy uszkodzona jedna. Potem do sprawdzenia przetwornica i dalej złącza i przewody. Nie wykluczone, że uszkodzony został BSM...Jak masz zwykłe żarówki ( H1/H7 ) to tak samo do sprawdzenia instalacja.
Najlepiej zacząć od sprawdzenia na pierwszym złączu za BSM czy z BSM w ogóle wychodzi napięcie sterujące, jak się rozłączy to pierwsze złącze. Jak będzie, to szukamy w stronę świateł. Jak nadal nie będzie, to szukamy w stronę BSM.
Ogólnie to robota czasochłonna i raczej dla elektryka.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

27 Wrz 2023, 10:54

Rokiko napisał(a):................5. Wyjmij odpowiedni bezpiecznik poniżej:
• Reflektor Lewy F25UA
• Prawy reflektor F24UA.............
To w Astrze J . Astra H nie posiada typowych bezpieczników na światła . Żarówki są podłączone bezpośrednio do UEC (skrzynka w komorze silnika )
MotoAlbercik napisał(a):Jak masz zwykłe żarówki ( H1/H7 )
I tutaj słuszna uwaga . Brak w temacie bliższych informacji. Dodałbym jeszcze zapytanie - czy w aucie jest funkcja świateł automatycznych z czujnikiem oświetlenia zewnętrznego ? Jeśli jest to czy używana , jak używana to czy UEC jest /był zaprogramowany na tryb skandynawski ? I jeszcze przypominam sobie że tutaj wymianę żarówki należy dokonywać na wyłączonym zapłonie i wyłączonych światłach . Kiedyś testowałem to na żarówce postojowej . Żarówka się spaliła . UEC stwierdzjł jej przepalenie czyli obwód otwarty i dla bezpieczeństwa odciął jej zasilanie . Zapamiętał .Zazwyczaj wymianę żarówki robimy na włączonych światłach aby po wyjęciu starej i włożeniu nowej widzieć czy się zapali . Ale tutaj to nie przejdzie . UEC pamięta i nie poda napięcia . Zapomni o błędzie jeśli żarówkę wymienimy na wyłączonych światłach .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4903
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Elektryfikacja według Toyoty
    Toyota pracuje nad zelektryfikowanymi samochodami od 25 lat. Pierwszym efektem tych prac była hybrydowa Toyota Prius, która trafiła do seryjnej produkcji 22 lata temu. Japończycy zajmowali się samochodami elektrycznymi, ...

27 Wrz 2023, 11:00

bonifacy napisał(a):Zazwyczaj wymianę żarówki robimy na włączonych światłach aby po wyjęciu starej i włożeniu nowej widzieć czy się zapali


Co? W życiu tak nie robiłem i nie widziałem by ktoś robił :mrgreen:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

27 Wrz 2023, 11:04

galakty napisał(a):Co? W życiu tak nie robiłem i nie widziałem by ktoś robił
Ja też wymieniam i dopiero włączam żeby sprawdzić czy działa i ewentualnie dopiero umieszczam żarówkę na swoim miejscu ale to już zależy od konstrukcji samej lampy i dostępu do żarówki bo jak jest prosto to zmieniam wkładam na miejsce i sprawdzam czy działa.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10105
Zdjęcia: 35

27 Wrz 2023, 11:42

galakty napisał(a):bonifacy napisał(a):
Zazwyczaj wymianę żarówki robimy na włączonych światłach aby po wyjęciu starej i włożeniu nowej widzieć czy się zapali
Dobra żle napisałem . Miało być inaczej a wyszło tak jak wyszło . Powinno być - gdybyśmy wymieniali żarówkę na włączonych światłach....... :mrgreen: A robią tak . Potem trzeba wyjaśniać że w astrze H czy zafirze B to nie przejdzie .
http://astra-3.pl/forum/viewtopic.php?f=5&t=2793 Tutaj chociaż się przyznał :mrgreen:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4903
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

03 Paź 2023, 11:49

Dzięki wszystkim za zainteresowanie się moją sprawą
Po tygodniu szukania i sprawdzania jeden elektryk uparł się na te żarówki i w nich jednak tkwił problem. Nie widać że są spalone drucik nigdzie nie jest przerwany , nie wiedzą co się podziało ... żarówki wymienione i znów mogę śmigać ... Jeszcze raz dzięki wielkie
baśka83
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 10 05 2008
Auto: Opel Astra h , Opel Vectra C
Silnik: A;1,6/ V;1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009