Opel Astra h 2009 wymiana akumulatora na nowy brak świateł mijania

26 Wrz 2023, 20:26

Mam niemałą zagwostkę. Kupiłam akumulator bo już nawet ładowanie nie pomagało i zamontowali mi ten nowy ciut większy niż stary i coś poszło nie tak bo nie świecą mi światła mijania , a postojowe i długie mam . Z tyłu też mam. Zrobiłam adaptację i nic .... Od razu mówię że nie mam do tych świateł bezpieczników steruje nimi komputer. Po podłączeniu pod komputer wyskoczyło
B2575 obwód lewego światła mijania
Wysokie napięcie otwarty obwód - stale
drugi B2699 Prawe światło mijania obwód przerwany -stale
Pytanie moje co szukać i gdzie szukać? help
baśka83
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 10 05 2008
Auto: Opel Astra h , Opel Vectra C
Silnik: A;1,6/ V;1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

26 Wrz 2023, 20:37

Żarówki dobre ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4849
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

26 Wrz 2023, 20:39

no niby patrzyli i dobre.
baśka83
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 10 05 2008
Auto: Opel Astra h , Opel Vectra C
Silnik: A;1,6/ V;1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

27 Wrz 2023, 09:14

Sprawdź tą procedurę opisaną w workshop manuals dla vauxhall.

Testowanie systemu
1. Zapłon WYŁĄCZONY, od urządzenia złącza wiązki przewodów niedziałającego reflektora zewnętrznego:
• Reflektor E13L – lewy
• Reflektor E13R – prawy
2. Odłączenie bieguna awaryjnego C1.
3. Sprawdź, czy kabel między zaciskami 1 jest podłączony do wiązki przewodów masowego reflektora i masą, która jest wyposażona w moc większą niż 5 Ω.
⇒ Jeśli wartość jest większa od podanej, sprawdzana przez obwód podłączony do łącza/wysokiego zasięgu.
4. Podłącz ponownie do gniazda C1.
5. Wyjmij odpowiedni bezpiecznik poniżej:
• Reflektor Lewy F25UA
• Prawy reflektor F24UA
6. Zamontować przewód zwierający z bezpiecznikiem 10 A pomiędzy stykiem wyjściowym odpowiedniego bezpiecznika a B+. Sprawdź, czy świeci się właściwy reflektor.
⇒ Jeśli reflektor nie zapala się, sprawdź, czy w przewodzie sygnałowym nie ma zwarcia do masy lub przerwy/wysokiej transmisji. Jeśli dostępne są testy alternatywne, odpowiednio zespół reflektora lub żarówkę.
7. Jeśli test wszystkich obwodów normalnie, uzupełnienie modułu poziomowania reflektorów K28.

Tu załącznik z procedurą w PDF

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10028
Zdjęcia: 35

27 Wrz 2023, 09:26

A nie było przy tych błędach dalszej części? Np. B2575 02 albo 04 albo 01? Aczkolwiek u ciebie będzue 01, bo chyba przy tej końcówce błędy oba reflektory będą wyłączone. A to z kolei oznaczałoby zwarcie do masy obwodu sterującego. Zacznij od żarówek/palników, żeby mieć pewność 100% że są dobre, bo wystarczy uszkodzona jedna. Potem do sprawdzenia przetwornica i dalej złącza i przewody. Nie wykluczone, że uszkodzony został BSM...Jak masz zwykłe żarówki ( H1/H7 ) to tak samo do sprawdzenia instalacja.
Najlepiej zacząć od sprawdzenia na pierwszym złączu za BSM czy z BSM w ogóle wychodzi napięcie sterujące, jak się rozłączy to pierwsze złącze. Jak będzie, to szukamy w stronę świateł. Jak nadal nie będzie, to szukamy w stronę BSM.
Ogólnie to robota czasochłonna i raczej dla elektryka.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

27 Wrz 2023, 10:54

Rokiko napisał(a):................5. Wyjmij odpowiedni bezpiecznik poniżej:
• Reflektor Lewy F25UA
• Prawy reflektor F24UA.............
To w Astrze J . Astra H nie posiada typowych bezpieczników na światła . Żarówki są podłączone bezpośrednio do UEC (skrzynka w komorze silnika )
MotoAlbercik napisał(a):Jak masz zwykłe żarówki ( H1/H7 )
I tutaj słuszna uwaga . Brak w temacie bliższych informacji. Dodałbym jeszcze zapytanie - czy w aucie jest funkcja świateł automatycznych z czujnikiem oświetlenia zewnętrznego ? Jeśli jest to czy używana , jak używana to czy UEC jest /był zaprogramowany na tryb skandynawski ? I jeszcze przypominam sobie że tutaj wymianę żarówki należy dokonywać na wyłączonym zapłonie i wyłączonych światłach . Kiedyś testowałem to na żarówce postojowej . Żarówka się spaliła . UEC stwierdzjł jej przepalenie czyli obwód otwarty i dla bezpieczeństwa odciął jej zasilanie . Zapamiętał .Zazwyczaj wymianę żarówki robimy na włączonych światłach aby po wyjęciu starej i włożeniu nowej widzieć czy się zapali . Ale tutaj to nie przejdzie . UEC pamięta i nie poda napięcia . Zapomni o błędzie jeśli żarówkę wymienimy na wyłączonych światłach .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4849
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

27 Wrz 2023, 11:00

bonifacy napisał(a):Zazwyczaj wymianę żarówki robimy na włączonych światłach aby po wyjęciu starej i włożeniu nowej widzieć czy się zapali


Co? W życiu tak nie robiłem i nie widziałem by ktoś robił :mrgreen:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

27 Wrz 2023, 11:04

galakty napisał(a):Co? W życiu tak nie robiłem i nie widziałem by ktoś robił
Ja też wymieniam i dopiero włączam żeby sprawdzić czy działa i ewentualnie dopiero umieszczam żarówkę na swoim miejscu ale to już zależy od konstrukcji samej lampy i dostępu do żarówki bo jak jest prosto to zmieniam wkładam na miejsce i sprawdzam czy działa.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10028
Zdjęcia: 35

27 Wrz 2023, 11:42

galakty napisał(a):bonifacy napisał(a):
Zazwyczaj wymianę żarówki robimy na włączonych światłach aby po wyjęciu starej i włożeniu nowej widzieć czy się zapali
Dobra żle napisałem . Miało być inaczej a wyszło tak jak wyszło . Powinno być - gdybyśmy wymieniali żarówkę na włączonych światłach....... :mrgreen: A robią tak . Potem trzeba wyjaśniać że w astrze H czy zafirze B to nie przejdzie .
http://astra-3.pl/forum/viewtopic.php?f=5&t=2793 Tutaj chociaż się przyznał :mrgreen:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4849
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

03 Paź 2023, 11:49

Dzięki wszystkim za zainteresowanie się moją sprawą
Po tygodniu szukania i sprawdzania jeden elektryk uparł się na te żarówki i w nich jednak tkwił problem. Nie widać że są spalone drucik nigdzie nie jest przerwany , nie wiedzą co się podziało ... żarówki wymienione i znów mogę śmigać ... Jeszcze raz dzięki wielkie
baśka83
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 10 05 2008
Auto: Opel Astra h , Opel Vectra C
Silnik: A;1,6/ V;1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009