Opel Astra H - po wymianie rozrządu problem

15 Kwi 2023, 12:05

Cześć,

w dniu wczorajszym odebrałem od mechanika samochód po wymianie kompletu rozrządu (łańcucha) i:

1) Silnik pracuje bardzo dziwnie - tj. czuć na podłodze w środku samochodu dziwne wibracje, a jak przyłożę rękę do silnika to takie dziwne uderzenie (jakby nie pracował silnik na jednym cylindrze), ale obroty są w normie (skaczą delikatnie między 800-850) Wczoraj po odebraniu wybraliśmy się w delikatną wycieczkę tym samochodem ~100 km i auto dojechało, ale przed wyjazdem silnik wydał 5-6 dziwnych uderzeń, które trochę mnie zaniepokoiły. Zastanawiam się, czy to może być kwestia złego ustawienia rozrządu, czy problem może tkwić gdzie indziej - jakby nie ma uderzeń w głowice (przynajmniej mam taką nadzieje) bo nie ma metalicznych dźwięków, ale jak napisałem słychać takie jakby buczenie (bum, bum, bum...) - ciężko mi to opisać, a na filmiku, aż tak tego nie słychać. Czuć to przy dotyku silnika i w środku jak się siedzi.

2) Z mechanikiem zastanawialiśmy się nad wymianą uszczelki pod głowicą, bo wcześniej miałem plamy oleju w zbiorniczku wyrównawczym - mechanik stwierdził, że ostatnio jak był robiony rozrząd to mogła być uwalona uszczelka rozrządu i olej się dostał. Mam dokument, że rozrząd był robiony w 2017 roku i ma na nim przejechane 20 tyś km tylko. Mechanik zmienił zbiorniczek na nowy i po trasie 100 km mam czarny osad już na tym zbiorniczku - czy to może być spowodowane, że w układzie mogły zostać jakieś resztki oleju?
Artvea
Nowicjusz
 
Posty: 9

15 Kwi 2023, 12:39

Bez filmiku to ciężko stwierdzić, to tylko Twoje odczucia. Jakby nie pracował na 1 cylindrze to byś odczuł spadek mocy. Rozrząd może być przestawiony, albo inne rzeczy.

Wymienił tylko zbiorniczek? Nie płukał układu?
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

15 Kwi 2023, 12:45

Co do płukania układu - nie wiem. Na pewno jest wlany świeży płyn.

Jeżeli chodzi o te moje odczucie co do pracy silnika to mam wrażenie jak by wypadał zapłon, bo czuć takie jakby uderzenia (obroty wtedy delikatnie spadają w dół) Powiedzmy jak bym obserwował obrotomierz, to strzałeczka nieznacznie idzie w dół. Powiedzmy o te 50 obrotów w dół.
Artvea
Nowicjusz
 
Posty: 9

15 Kwi 2023, 12:55

Zdjęcie zbiorniczka, filmik wyślę później
Artvea
Nowicjusz
 
Posty: 9

15 Kwi 2023, 13:20

Artvea napisał(a):Powiedzmy o te 50 obrotów w dół.


Takie fluktuacje mogą być normalne. Z rozrządem bym tego nie wiązał, prędzej przepustnica, lewe powietrze itp.

Tak czy siak bez diagnozy nic nie zrobisz, można gdybać.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

15 Kwi 2023, 13:48

https://files.fm/u/p72ktctnm
Tutaj link do filmiku z obrotomierza. Na nagraniu słychać delikatnie te buczenie.
Artvea
Nowicjusz
 
Posty: 9

15 Kwi 2023, 19:44

Olej w zbiorniczku może być też z uszkodzonej chłodniczki EGR
Szczególnie w 1,8 one padały
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

15 Kwi 2023, 19:48

Posiadam silnik 1.4 90 km. Zapomniałem na samym początku dopisać istotną informację.

Czy w silniku 1.4 też występują taka chłodniczka EGR?
Artvea
Nowicjusz
 
Posty: 9

15 Kwi 2023, 20:56

Kolega wyżej się przejęzyczył. Chodziło mu o chłodnicę oleju.
U ciebie jej nie ma jak i również gdy by co tej egr-u
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4897
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

16 Kwi 2023, 10:19

Można próbować przepłukać układ chłodzenia, są specjalne płukanki do tego celu, jest też możliwość że 1 płukanie będzie mało, jeżeli po takim solidnym płukaniu dalej będą play oleju w zbiorniczku to uszkodzona będzie uszczelka pod głowicą.
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

16 Kwi 2023, 17:48

Piszesz,że wczoraj byłeś z wymianą rozrządu u mechanika,a potem,że rozrząd był wymieniony w 2017 r,czyli jaki był powód wymiany,skoro auto zrobiło tylko 20 tyś km?! Gdyby tam był pasek,to dziwne by nie było.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

19 Kwi 2023, 07:12

Cześć,

silnik 1.4 90 km (rozrząd na łańcuchu).

po wymianie rozrządu zauważyłem, że na zimnym silniku słychać metaliczny dźwięk (tylko na zimnym). Po nagrzaniu kultura pracy silnika jest wzorowa.

Poniżej przesyłam filmiki jak to wygląda, bo w środku samochodu również słychać dziwne podbicie.

Silnik po nagrzaniu: https://files.fm/u/85kj3fshr

Silnik pracujący na zimno: https://files.fm/u/28wmh5wr6

Wibracje w środku i dziwne buczenie (trzeba dać na maksa głośność): https://files.fm/u/y7egwvcav


Dziś byłem u mechanika i jakby nic nie zagrało na rozrządzie i było okey. Niestety mechanik nie wziął większej uwagi na prace silnika, ale może było to spowodowane deszczem.

Dajcie znać, czy macie jakieś pomysły.


PhantomASA1 powód wymiany był taki, że rozrząd było słychać przy odpalaniu (grzechotanie). Mechanik stwierdził, że rozrząd do roboty, a po wymianie powiedział, że łańcuch był rozciągnięty. Również mechanik zaznaczył, że mogły być dane najtańsze części.

Zaraz po tym zaczęły się dziać rzeczy wyżej, których wcześniej nie było za bardzo słychać.
Artvea
Nowicjusz
 
Posty: 9

19 Kwi 2023, 16:57

Tak,tak,mechanik ma racjęmusiał być załozony jakis tani zestaw,dowiedz się jakiej firmy teraz jest zamontowany ,gdzie wyprodukowany (wcale nie chodzi mi o Chiny) oraz co było wymienione?
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

19 Kwi 2023, 20:55

Artvea napisał(a):https://files.fm/u/28wmh5wr6
Artvea napisał(a):https://files.fm/u/85kj3fshr

U mnie nie można posłuchać bo antywirus blokuje twierdząc że zainfekowane .

Artvea napisał(a):Dziś byłem u mechanika i jakby nic nie zagrało na rozrządzie i było okey
Nie ma co się dziwić . Jeśli coś jest spartolone przy rozrządzie na łańcuchu to wyjdzie raczej przy uruchamianiu zimnego silnika i to po nocnym/dłuższym parkowaniu.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4897
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

19 Kwi 2023, 21:24

I tak się właśnie dzieje, albo jak wracam po 8h z pracy to też.
Ale jak dojeżdżam do pracy to mam 3 km, także ten silnik nawet się nie zagrzewa, to po 8 h stygnie.

Tak czy inaczej muszę się zwrócić do mechanika, który to robił, bo ewidentnie jest luz na rozrządzie.
Artvea
Nowicjusz
 
Posty: 9