Vectra C 1.8XE 122KM - nierówne obroty jałowe

27 Gru 2021, 10:40

Witam, mam problem z Oplem - właściwie od kiedy posiadam to auto ok. 1,5 roku. Nierówna praca silnika na wolnych obrotach. Nie umiem sobie z tym poradzić. Dodam, że coś tam potrafię sprawdzić, ale tutaj już moja wiedza się kończy.

Objawy - auto nierówno chodzi zwłaszcza jak się rozgrzeje. Nie jest to jakieś mega wypadanie zapłonu, ale delikatnie silnik się dławi. Podczas jazdy ma moc, nie szarpie itd. jeździ normalnie.

Co sprawdzone - ładowanie akumulatora w normie (alternator po regeneracji), podciśnienia sprawdziłem, ciśnienie w kolektorze dolotowym w normie z czujnika map sensor. Rozrząd był wymieniany - wcześniej przed wymianą chodził tak samo. Cewka podmieniona na oryginalną. Świece są świeże mają może z 15 tys. Km. Na starych było to samo. Przepływomierz ma poprawne wartości. Przepustnica była czyszczona zaraz jakoś po zakupie. Dokładnie była wyjęta i umyta, była dana nowa uszczelka. Korekty paliwowe i praca sond w normie. Na gazie i benzynie to samo więc wykluczam wtryskiwacze. Zero błędów z ECU.

Szukając w internecie widziałem że ludzie też mają ten problem. Czuć to po pracy silnika, wydechu i widać jak wskazówka delikatnie faluje. Ja nie mam już pomysłu co sprawdzić, być może któryś zawór w głowicy się nie domyka? Tylko że auto normalnie jeździ bardzo dobrze, ma swoją moc. To wygląda bardziej na jakąś nieszczelność ale już nie wiem gdzie szukać.
Ronal123
Początkujący
 
Posty: 136
Zdjęcia: 16
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mitsubishi Space Star
Silnik: 1.6 98KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

06 Kwi 2023, 10:07

Mam to samo tylko to opel vectra c 1.8 140km. Mój mechanik twierdzi że to wariatory przy rozrządzie. Czy ktoś może to potwierdzić
Agothic3
Obserwowany
 
Posty: 1

18 Kwi 2023, 10:46

Osoba ma problem ze swoim samochodem Opel od około 1,5 roku. Silnik pracuje nierówno, zwłaszcza gdy się rozgrzeje. Objawy nie są bardzo poważne, ale silnik czuje jakby się dławił. Samochód ma normalną moc podczas jazdy, nie ma żadnych błędów pokazywanych przez ECU. Osoba ta sprawdziła akumulator, podciśnienie, przepływ powietrza, korpus przepustnicy, korektę paliwa i świece zapłonowe, ale nie mogła znaleźć przyczyny problemu. Podejrzewają, że może to być zawór, który nie zamyka się prawidłowo lub wyciek gdzieś w systemie.
Ostatnio edytowany przez ArteK, 18 Kwi 2023, 11:41, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Regulamin pkt 4.4.e
Rosefiore
Obserwowany
 
Posty: 1