Opel Astra H spryskiwacze po mrozach

13 Sty 2017, 21:41

Kupiłem jakiś miesiąc temu Opel Astra H 2005 R. W czasie mrozów najpierw przedni zaczął nawalać w sensie słychać było silniczek a leciał płyn dopiero po chwili. Tylni był cały czas na chodzie. 2-3 dni nim nie jeździłem i teraz gdy wciskam, żeby spryskało ani nie słychać silniczka ani nie leci płyn.

Rozumiem, że skoro silniczek nie chodzi to nie kwestia zamarznięcia płynu? Jutro postaram się podejrzeć czy się coś od dolu nie wypieło. Widzicie inne opcje?
Laik90
Początkujący
 
Posty: 79
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 02 04 2009
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: Opel Astra H
Silnik: 1.6 TWINPORT 105 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

14 Sty 2017, 15:14

Zacznij od sprawdzenia bezpiecznika z obwodu spryskiwaczy. Jeżeli będzie ok, to należy wypiąć złacze od silniczka spryskiwacza i sprawdzić w gnieździe czy dochodzi plus i masa. Należy osobno sprawdzić czy jest masa i osobno plus. Wpinanie się dwoma elektrodami miernika w gniazdo silniczka i stwierdzenie braku napięcia, to częsty błąd pomiarowy. Może być plus, a nie będzie masy i już napięcia na mierniku nie ma. Albo odwrotnie. Jak będzie wiadomo czy napięcie jest czy nie, to będzie dużo.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

21 Sty 2017, 14:25

Pompka padła, wężyk przecieka tyle mechanik powiedział
Laik90
Początkujący
 
Posty: 79
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 02 04 2009
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: Opel Astra H
Silnik: 1.6 TWINPORT 105 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

22 Sty 2017, 12:15

Laik90 napisał(a):Pompka padła, wężyk przecieka
To trzeba ją wymienić i sprawdzić dokładnie wszystkie wężyki najlepiej wymienić w całości ten co przecieka żeby uniknąć dodatkowych łączeń.

Pompka mogła paść przez to ze zamarzł w niej płyn przy bardzo niskich temperaturach.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Będą Lexusy plug-in - to już potwierdzone
    Dziennikarze brytyjskiego magazynu motoryzacyjnego Fleetworld uzyskali oficjalne potwierdzenie, że Lexus wprowadzi na rynek samochody hybrydowe plug-in, umożliwiające ładowanie akumulatorów z sieci. Firma prowadzi ...