Opel astra I 1.4 mpi - niski poziom płynu chłodniczego

08 Paź 2017, 10:10

Witam

Mam problem z oplem astra I 1.4 mpi benzyna. Mianowicie, ostatnio zauważyłem niski poziom płynu chłodniczego, jako że samochód był niedawno kupiony, a sam właściciel mówił wprost, że chłodnica bardzo delikatnie cieknie uzupełniłem płyn. Po uzupełnieniu przejechałem się trochę po mieście i po otworzeniu maski okazało się, że płyn zaczął się gotować i mocno parować. Po schłodzeniu, odkręciłem wlew i ponownie mocno dokręciłem, gdyż nie byłem pewny czy wcześniej uszczelka dobrze złapała. Udałem się na ponowną jazdę próbną i zauważyłem, że samochód się szybko grzeje. W czasie postoju na włączonym silniku dostrzegłem, że nie załącza się wentylator, a podczas dodawania gazu płyn wraca do zbiornika z płynem chłodzącym. Podczas pracy na wolnych obrotach było również słychać charakterystyczne pstrykanie /tak jakby ciche włączanie i wyłączanie przełącznika do oświetlenia/. Czy ktoś może coś poradzić, pomóc w zdiagnozowaniu problemu?
wawa2520
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 10 06 2010
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: opel astra I
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

08 Paź 2017, 11:24

wawa2520 napisał(a): Podczas pracy na wolnych obrotach było również słychać charakterystyczne pstrykanie /tak jakby ciche włączanie i wyłączanie przełącznika do oświetlenia
Sprawdź na krótko czy wentylator jest sprawny. Kolejna sprawa to może być padnięty termostat który nie otwiera się i samochód szybko łapie temperaturę po czym zaczyna się przegrzewać.

Wskaźnik od temperatury na desce wychyla się ponad normę?

wawa2520 napisał(a): chłodnica bardzo delikatnie cieknie
Widziałeś ten wyciek? Jeżeli chłodnica jest dziurawa to trzeba by ją jak najszybciej wymienić.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

08 Paź 2017, 11:35

Wentylator się nie załącza, ale kręci się gdy go ruszymy na zgaszonym silniku.

Nie sprawdzałem czy wskaźnik wychyli się ponad normę, przed temp 100st. wyłączałem silnik.

Wycieku nie widać, ale po dolaniu płynu chłodniczego, na następny dzień jego poziom się delikatnie obniżył
wawa2520
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 10 06 2010
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: opel astra I
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

08 Paź 2017, 11:42

Mam obawy czy to nie padła czasem uszczelka pod głowicą, można to w jakiś domowy sposób sprawdzić lub na co zwrócić uwagę, żeby to potwierdzić lub zaprzeczyć?
wawa2520
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 10 06 2010
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: opel astra I
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

08 Paź 2017, 12:24

wawa2520 napisał(a):Wentylator się nie załącza, ale kręci się gdy go ruszymy na zgaszonym silniku
Tu chodzi o to czy jak mu się poda napięcie z akumulatora to czy wystartuje. To że wirnik obraca się kręcąc ręką potwierdza tylko że wirnik nie jest zablokowany ale po podaniu napięcia może się nie kręcić.

wawa2520 napisał(a):Mam obawy czy to nie padła czasem uszczelka pod głowicą, można to w jakiś domowy sposób sprawdzić lub na co zwrócić uwagę, żeby to potwierdzić lub zaprzeczyć?
Sprawdź czy w zbiorniczku nie pojawiają się bąbelki jak auto rozgrzewa się. Można też kupić test na CO2 wtedy będzie wiadomo.

Jak nie widzisz wycieków to może sprzedający Cię wpuścił w maliny i wiedział o uszkodzonej uszczelce pod głowicą.

wawa2520 napisał(a):Nie sprawdzałem czy wskaźnik wychyli się ponad normę, przed temp 100st. wyłączałem silnik.
Górny wąż od chłodnicy po takim szybkim rozgrzaniu jest bardzo gorący?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

08 Paź 2017, 12:41

Za pierwszym razem, gdy płyn chłodniczy się zagotował , poziom płynu bardzo się podniósł (wręcz wypryskiwał z pod korka), sam zbiornik wyrównawczy był bardzo gorący (oczywiście było dużo bąbelek). Następnie, gdy silnik już ostygł, odpaliłem auto jeszcze raz i zostawiłem na jałowym biegu, na wolnych obrotach (płyn nie bulgotał, temperatura też nie rosła jakoś znacząco). Następnie troszkę nim pojeździłem, gdy temperatura silnika osiągnęła 95 stopni, robiłem postój aby sprawdzić co się dzieje pod maską (w zasadzie nic specjalnego), wiatrak chłodnicy się nie załączył, zbiornik wyrównawczy był trochę gorący, ale raczej nie bulgotał. Słychać było natomiast dziwne pstrykanie
wawa2520
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 10 06 2010
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: opel astra I
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota silniki 3S-GE / GTE
    Cztery cylindry w układzie rzędowym. Pojemność: 2 litry. Zalety: dostępność, dobry potencjał do tuningu, duży dostęp do części zamiennych. Klasyczne jednostki 3S-GE / GTE powstały zgodnie z tradycyjnym podejściem do sztuki ...

08 Paź 2017, 16:41

Masz układ chłodzenia ciśnieniowy poza tym płyn w układzie chłodzenia żeby zagotować musi być temperatura około 115 stopni przy otwartym układzie ponieważ on ma wyższą temperaturę wrzenia od wody.

Proponuję Ci sprawdzić glikometrem właściwości płynu chłodzącego na przemarzanie i temperaturę wrzenia.

wawa2520 napisał(a):Słychać było natomiast dziwne pstrykanie
Jak dodawałeś gazu to się nasilało? To może sugerować uszczelkę pod głowicą, nie szczelny kolektor wydechowy, czasem jak jest EGR i uszczelka wypalona to też może się zdarzyć podobny dźwięk przy mocno rozgrzanym silniku.

Jak sprawdzisz czy wentylator startuje to warto też sprawdzić czujnik temperatury płynu chłodzącego.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

08 Paź 2017, 19:30

Poziom płynu chłodniczego podnosi się po odpaleniu samochodu i przejeździe kilku kilometrów. Słychać też jakieś syczenie, ale nie wydostaje się ono z chłodnicy tylko silnika
wawa2520
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 10 06 2010
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: opel astra I
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

09 Paź 2017, 09:59

wawa2520 napisał(a):Poziom płynu chłodniczego podnosi się po odpaleniu samochodu i przejeździe kilku kilometrów
To normalna reakcja rozgrzewając się zwiększa się jego objętość.
wawa2520 napisał(a):Słychać też jakieś syczenie, ale nie wydostaje się ono z chłodnicy tylko silnika
Dokładnie nie będzie ono z chłodnicy to cykanie to tak jak napisałem wyżej.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

09 Paź 2017, 18:55

Wentylator załącza się, ale dopiero przy temp. powyżej 100st. Wymieniłem korek od pojemnika na płyn chłodniczy i dalej to samo
wawa2520
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 10 06 2010
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: opel astra I
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

10 Paź 2017, 20:11

wawa2520 napisał(a):Wentylator załącza się, ale dopiero przy temp. powyżej 100st
To może być normalna temperatura ponieważ tak jak pisałem wyżej płyn chłodniczy w układzie ciśnieniowym będzie miał temperaturę wrzenia min. 115 stopni Celsjusza.

Masz korek ciśnieniowy przy chłodnicy?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999