Opel Astra I 1.6i - Problem z gazem

04 Mar 2010, 16:49

Witam wszystkich którzy chcą mi pomoc i z góry dziękuję!
Mam Opla Astrę F I 1,6i 1993 r z instalacja gazową Lovato na jedno-wtrysk. od jakiegoś czasu zapala mi się Lampka układu elektronicznego silnika, dzieje się to przeważnie na wolnych obrotach. Na początku stycznia byłem u swojego gazownika, który wyczyścił mi krokowca (podobno był mocno zabrudzony), EGR, wymienił świece i filtry, dodam że przewody wysokiego napięcia mam nowe. Sonda Lambda podobno dobra. Wszystko było w porządku,ale nie na długo, gdyż lampka znów zaczęła się zaświecać a minęło dopiero 2,5 mies. od wizyty. Teraz gdy silnik jest już zagrzany i stanę w korku, wolne obroty spadają do 700 lub 600, czuć nierówną pracę silnika i po chwili, choć nie zawsze zapala się ta lampka. Jeśli spadną mi obroty i przełączę na benzynę to wszystko jest w porządku, a obroty wracają do normalności. Raz zapaliła mi się ta lampka w trakcie jazdy, przy dużych obrotach silnika (3000). Co zrobić w takiej sytuacji? Instalacja jest jeszcze na gwarancji. Czy silniczek krokowy może się tak szybko zabrudzić? A może problem ma inną przyczynę. Proszę o pomoc i dziękuję!
grzesiek45
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Małopolska

05 Mar 2010, 09:28

Na moje to powinien tobie gazownik wyregulowac nastawy intalacji na gorącym aucie. Uważam że nic nie masz zepsutego w tej chwili,tylko podkręcic trzeba instalację. Może jak załączy się wentylator w tym korku,to spadają obroty,a gaz jest ustawiony na minimum...
Tak na logikę... przecież skoro na benzynie jest ok to wina leży w gazie.
Ile pali tak naprawdę gazu ta Twoja Astra..?
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5797
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

05 Mar 2010, 12:44

Gaz często powoduje zapalenie "check engine". Jest spowodowane mieszanką, sondy czasami głupieją. Być może mieszanka paliwowa podawana przez komputer gazu jest za uboga i trzeba ją wzbogacić. Jest to sprawa poprawnej regulacji, czasami trzeb wiele kilometrów przejechać, żeby stwierdzić jakie ustawienia będą najlepsze i nie będą powodować zapalanie lampki.
karlone
Zaawansowany
 
Posty: 675
Miejscowość: Śląsk

05 Mar 2010, 13:34

Zgadzam się z przedmówcą.
U mnie jak mam za ubogą mieszankę (za mało gazu) ,to przy przeciągnięciu auta na biegu np 4,5 tys obr. potrafi się zapalic "check" i silnik gaśnie... Jednak wykorzystując to,że auto jest rozpędzone zapalic go można na "zapych"... :smile:

Myślę,że Ty masz właśnie za oszczędnie ustawioną mieszankę,dlatego wcześniej zapytałem ile auto Tobie pali.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5797
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

05 Mar 2010, 20:58

Hej! Pali mi teraz w zimie przeważnie 9,8 l i raczej się to nie zmienia. Przy wyższych temperaturach palił 9 l przy oszczędnej jeździe. Ale jeśli ta mieszanka jest za uboga to chodzi o regulację wolnych obrotów czy chodzi o coś innego? Bo check zaświeca się przy biegu jałowym. Dzięki

[ Dodano: Pią Mar 05, 2010 20:12 ]
Dodatkowo mogę jeszcze powiedzieć że gazownik właśnie ustawiał cała instalację na gorącym silniku, a gdy spadają obroty silnika stojąc w korku to nie zawsze wtedy gdy włącza się wentylator. Nieraz gdy zgaszę silnik i przychodzę do auta (np na zakupach) po 5 minutach, odpalam i obroty po przełączeniu na gaz znów spadają, lecz po przejechaniu krótkiego dystansu znów jest wszystko w porządku. Przed regulacja w styczniu gdy spadały mi obroty sam dodałem sobie gazu na wolnych obrotach na parowniku i wszystko się uspokoiło z obrotami, ale zaczął zapalać się check. Proszę o odpowiedź co sądzicie na ten temat po tych wszystkich wskazówkach.
grzesiek45
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Małopolska

06 Mar 2010, 13:22

Ja nadal sądzę,że to kwestia regulacji. Spalanie masz dosyc niskie jak na ten silnik i biorąc pod uwagę,że auto nowe nie jest. Moja Astra pali po mieście 2-3 litry więcej... A latem nie udało mi się zejśc w mieście poniżej 11l. Z resztą w katalogu Opla ,taka Astra kombi jak moja (nowa) powinna spalac w mieście 8,6l benzyny,a skoro pali 20/30% gazu więcej niż benzyny i ma lat kilkanaście ,to takie spalanie jest prawidłowe...
Tak więc widzisz ,że Twoje auto jest jednak ustawione dosyc oszczędnie o ile piszesz o spalaniu "nieszosowym" :smile:
Tak więc podkręciłbym Twojej Astrze trochę gazu na próbę i zobaczył czy usterka nadal będzie się pojawiac ! Tak jak napisałem wcześniej... Na moje skoro na benzynie jest ok,to przyczyna leży w instalacji gazowej.
Oczywiście jest też prawdopodobieństwo,że masz jakąś nieszczelnośc (dziurkę w przewodzie) w dolocie powietrza.Jakieś zakłócenia byłyby wtedy możliwe tylko na lpg,a na benzynie mogłyby byc niezauważalne,gdyż "gaz" jest na te zakłócenia w obrębie dolotu powietrza bardziej czuły. Polecam także wymianę filtra powietrza,bo ma to zasadniczy wpływ na pracę silnika na gazie i różne drobne niedomagania. :wink:
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5797
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus NX 300h - średniej wielkości SUV
    Średniej wielkości SUV Lexusa jest napędzany układem hybrydowym opartym na benzynowym silniku 2,5 l. Łączna moc 197 KM pozwala się rozpędzić do setki w 9,2 s. Średnie zużycie paliwa wg WLTP zaczyna się od 9,1 l/100 km. W ...

06 Mar 2010, 16:16

jeśli mieszanka paliwowo powietrzna jest zbyt uboga może dojść do wypalenia gniazd zaworowych, gdyż przy zbyt ubogiej mieszance wzrasta temperatura spalania. Lepiej się temu przyjrzeć i ewentualnie skorygować mapę gazu.
karlone
Zaawansowany
 
Posty: 675
Miejscowość: Śląsk

06 Mar 2010, 20:27

Ok! Dzięki wam a zwłaszcza Tobie Artur, myślę że masz rację. Zrobię jaki mi poradziłeś!

[ Dodano: Pon Mar 08, 2010 13:32 ]
Mam jeszcze jedno pytanko! Bardzo to dla mnie ważne i tych którzy uważają że nie przynudzam to proszę aby się wypowiedzieli na ten temat! Dzisiaj w czasie krótkiej trasy (ok 50 km) kilka razy stawałem autem w miejscu, światła itp - wolne obroty na gazie utrzymywały się na poziomie 1200, 1300 obr. Wróciłem z trasy wjechałem do garażu i patrzę na obrotomierz a tu na gazie wskazuje 1300 a po chwili zaś spadały do 1000 i znów na 1300. Oczywiście jak zwykle na postoju zapalił się check. Przełączyłem na benzynę a obroty weszły na 1500 ale czasem spadały do 1300 i znów 1500 tak jakbym po prostu sobie naciskał lekko na pedał gazu, ale przecież tego nie robiłem. Przełączyłem na gaz i znów przeszło na 1200 obr ale za chwile spadło na 800 i 600 obr. Czym to może być. Nie zmieniałem jeszcze składu mieszanki. Umówiłem się wstępnie z gazownikiem na środę, ale powiedział mi już że to chyba sonda Lambda. zastanawiam się czy ma racje, czy po prostu chce mnie naciągnąć na koszty. W styczniu pomogła wymiana świec, filtrów, czyszczenie EGRa i krokowca. Ale czy to możliwe żeby krokowiec się tak szybko zabrudził? Proszę o szybką odp. Dzięki
grzesiek45
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Małopolska