Opel astra II obieg powietrza.

08 Cze 2008, 11:33

Jak się nazywa silniczek, który zamyka i otwiera obieg powietrza w samochodzie? Czasami się zacina i obieg nie chce się zamknąć lub otworzyć.
leszekmisiak
Nowicjusz
 
Posty: 44

09 Cze 2008, 06:40

Nie jest to silniczek tylko siłowniczek.Po naciśnięciu przycisku w konsoli,elektrozawór otwiera przepływ powietrza do siłowniczka pneumatycznego,a ten otwiera lub zamyka klapę,która pozwala na doprowadzenie lub zablokowanie powietrza z zewnątrz samochodu.
Jeżeli ci to nie działa,to najpierw musisz sprawdzić,czy cewka elektromagnesu nie siadła,bo to jest najczęstszą przyczyną - po włączeniu tego przycisku,jak samochód jest na luzie i stoi w miejscu i wszystko jest powyłączane,da się usłyszek cichy syk powietrza i słychać też jak klapa się zamyka lub otwiera.Można tą cewkę sprawdzić też za pomocą miernika.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

09 Cze 2008, 11:52

U mnie jest to silniczek elektryczny 12V, podobny do tych w zabawkach dla dzieci ,ze ślimakiem, połączony plastikowymi przekładniami z małym ramieniem, które z kolei jest połączone z półkolistą klapką zamykającą lub otwierającą dopływ powietrza z zewnątrz. Po włączeniu przycisku na konsoli silniczek zaczyna sie kręcić i przesuwa ramię o pewien kąt aż do ogranicznika. zatrzymuje to obroty silniczka mimo, że prąd do niego dopływa cały czas. Przy wyjętych trybkach silnik kręci się cały czas w jedną bądź w drugą stronę w zależności od naciśnięcia przycisku na konsoli. Czy tak ma być?
leszekmisiak
Nowicjusz
 
Posty: 44

09 Cze 2008, 20:06

Szczerze powim,że z takim rozwiązaniem spotkałem się pierwszy raz i nie mam pojęcia,czy do tego silniczka powinno dochodzić cały czas napięcie,po jego zablokowaniu.Musiałbym poszukać i sprawdzić schemacik.ale przypuszczam,że jezeli jest tak cały czas i silniczek się nie spalił,to tak powinno być.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

09 Cze 2008, 20:49

Spotkałem się z takim rozwiązaniem już parokrotnie np ; w reno scenik .
Jako że nie wnikałem za bardzo w układ elektroniczny (nie mam szczegółowego schematu ideowego sterownika ) przypuszczam że sterownik takowego silniczka bada wielkość pobieranego prądu , i w przypadku dojścia klapy do skrajnego położenia - wyłącza napięcie . Odnosząc się do problemu kolegi , to albo sama klapa przesuwa się z dużym oporem , albo sterownik jest uszkodzony .
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4924
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Skręcanie w lewo drożej Nas kosztuje od skrętu w prawo!
    Kierowcy próbują wszystkich sposobów, aby oszczędzić na paliwie. Okazuje się, że stanie na lewym pasie w oczekiwaniu na skręt w lewo z wrzuconym jałowym biegiem jest nie tylko marnowaniem czasu, ale i pieniędzy. Unikając ...
    Poradnik kupującego #3 - BMW Serii 3 e46 (1998 - 2007)
    Geneza BMW Serii 3 o oznaczeniu producenta e46 w pierwszym roku produkcji oferowano wyłącznie w wersji sedan. Rok później dołączyło do oferty kombi, coupe oraz kabriolet. W 2000 roku zaprezentowano 3 drzwiowego kompakta, ...