Opel Astra II vs Ford Focus Mk1

31 Lip 2008, 15:34

Witam wszystkich bardzo serdecznie.

Przyszła pora na mój pierwszy zakup samochodu.
Jako, że własny budżet jest dosyć skromny to mam do wydania około 15.000 zł. Przeglądałem sporo tematów, czytałem recenzje na portalach, wypowiedzi ludzi na forach i z całej masy różnych samochodów ograniczyłem już wybór do 2-ch marek samochodów.

Moja prośba do was jest taka, abyście pomogli mi wybrać pomiędzy Oplem Astrą II a Fordem Focusem.

Który byście wybrali samochód ? Z jakim rodzajem silnika ? Diesel czy benzynę czy też benzyna + LPG ? Czym byście się kierowali przy wyborze ?

Dziękuję za wszelkie opinie oraz sugestie,
Marcin.
belgrand
Nowicjusz
 
Posty: 5

31 Lip 2008, 15:55

moj brat ma focusa i to auto jest bardzo sztywne, nie da sie tym normalnie jezdzic, komfortu brak jednym słowem
nie wiem jaki astra ma zawias, ale pewnie troche miekszy :)
pzdr
Pawlo
Zaawansowany
 
Posty: 588
Miejscowość: Bolesławiec

31 Lip 2008, 16:59

Astrą II jeździłem parę razy ... wersją Hatchback 1.6l twinport ... tylko trochę sporo pali w mieście, średnio 9 litrów ... nigdy nie miałem okazji jeździć jakimkolwiek Fordem ...

dzięki Pawlo za sugestie
belgrand
Nowicjusz
 
Posty: 5

31 Lip 2008, 20:25

Ja nie wiem z kolei jak Focus, ale Astra II też jest raczej twarda. Mnie się podoba, bo bardzo fajnie wchodzi w zakręty, dobrze trzyma się drogi, łatwo ją wyczuć.
Do tego jest sporym samochodem, posiada dobre silniki benzynowe. 1.4 czy 1.6 spokojnie radzą sobie z gabarytami Opla. We wnatrz jednak ubogo i starawo. Ale czego wymagać od auta konstrukcyjnie już 10 letniego?

Moim zdaniem bardzo atrakcyjna cena co do jakości samochodu.

A czy benzyna, czy diesel? Zależy od przebiegów. Jeździsz dużo to diesel, mniej, lub krótkie dystanse to benzynka. Jak będziesz zakładał LPG to nie żałuj na to kasy. Dobra instalacja nie powinna pogorszyć odczuwalnie mocy auta. Jednak LPG dla silnika jest w długim okresie czasu zabójcze.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

31 Lip 2008, 20:34

właśnie lubię 'twarde' samochody ... oplem mi się też bardzo dobrze jeździło ... nie lubię francuskich aut, dla mnie jazda pegout 306 byłą katorgą, ale oczywiście co dla jednego miód to dla drugiego trucizna ... Ford ma lepszą stylistykę wnętrza (roczniki 2000-2001) w porównaniu do Opla ...

jeżeli chodzi o rodzaj jazdy, to na pewno częściej będę go używał do dłuższych tras. po mieście sporadycznie. więc pewnie wypadnie na diesel. tylko teraz jakiś silnik dla opla (diesel) i jaki silnik dla forda byście polecali ?

dzięki za odpowiedz Dishman

*edit
a na przykłąd coś takiego -> [link do oferty na Allegro wygasł] ... dobrym wyborem była by taka A4 rocznik 95-97 ?
belgrand
Nowicjusz
 
Posty: 5

31 Lip 2008, 21:09

a4 była by bardzo dobrym wyborem, ale niestety w tej kasie nie kupisz
trzeba wylozyc za dobre a4 tdi ok. 20-22k i to bedzie z 98r.
te starsze i tansze sa zazwyczaj w złym stanie z ukrytymi przebiegami rzedu 300-500k km :)
astre i focusa diesla o wiele łatwiej znalesc w dobrym stanie
tylko nie kupuj w ciemno, jedz z autem do serwisu :!:
pzdr
Pawlo
Zaawansowany
 
Posty: 588
Miejscowość: Bolesławiec

31 Lip 2008, 21:51

przydatna podpowiedz Pawlo z autem i serwisem ... muszę najpierw podpisać umowę przedwstępną ? czy można łatwiej 'wyciągnąć' auto do serwisu od 'właściciela' ?

co do A4, to chyba podziękuję w takim razie ... no chyba, że MOCNO by się opłacało dopłacić, ale tak można windować cenę w nieskończoność, za chwilę może się pojawić coś za 25k pożniej za 28k itd ;]
belgrand
Nowicjusz
 
Posty: 5

31 Lip 2008, 22:08

nie piszesz zadnej umowy
pytasz sie wlasciciela czy sie zgadza na jazde do serwisu, dopiero jak w serwisie okarze sie wszystko ok to piszesz umowe
pzdr
Pawlo
Zaawansowany
 
Posty: 588
Miejscowość: Bolesławiec

31 Lip 2008, 23:10

A jeżeli nie zgodzi się na serwis, to sobie odpuszczasz. Nikt przy zdrowych zmysłach nie odmówi Ci wizyty w serwisie, albo na policji.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

31 Lip 2008, 23:44

Opel Astra II, auto trochę bez wyrazu aczkolwiek nie pozbawione własnego stylu. Silniki diesla to już odrębny temat jedni chwalą inni narzekają, nie polecam 2.0 DTL i DTH, cierpią na poważne problemy (i kosztowne). Co do benzyn to polecam 1.6 (8V 75KM idealny do gazu, 16V 100KM trochę mniej ale też dobry) i 1.8 16V 115KM, tyle że one sporo palą. Z zawieszeniem jest tak, że auto prowadzi się pewnie aczkolwiek potrafi zarzucić tyłem co może być nieprzyjemne. W środku trochę szaro i ponuro ale materiały i spasowanie dobre (często, co szczególnie irytuje, robi się dziura w przyciskach od klaksonu).

Ford Focus, samochód tej samej klasy co Astra, pierwszy tak awangardowy wyrób forda. Silniki polecam 1.6 i 1.8 (100 i 115KM), niestety podobnie jak Opel dużo palą a gazu nie lubią (i nie polecam zakładania). Diesle mają także problemy z trwałością. Auto ma najlepsze w klasie prowadzenie, świetnie zestrojone zawieszenie pozwala na bardzo pewną jazdę oraz szybkie pokonywanie zakrętów. Niestety szczególnie wielowahaczowe zawieszenie (chyba z tyłu) jest kosztowne w naprawach. Focus nie ustrzegł się również problemów z korozją. Ogólnie auto na pewno wygodne i bezpieczne, ale potrafi zaskoczyć usterkami.

Audi A4, starsza konstrukcja, aczkolwiek bardzo prestiżowa choć już oklepana szczególnie w ostatnim czasie w Polsce. Silniki polecam szczególnie TDI (najlepiej 90KM i 110KM), z benzynowych to 1.8 125KM i 1.8T 150KM. 1.6 100KM jest trochę za słaby a pali prawie tyle samo co większe silniki. Auto prowadzi się bardzo pewnie a to zasługa jego można powiedzieć i mocnej i słabej strony czyli wielowahaczowego przedniego zawieszenia. Mocnej, bo dzięki niej auto jest bardzo stabilne w zakrętach i dobrze można go wyczuć, słabej ponieważ średnio wytrzymują ok 20-30tyś km a koszt zakupu (kompletu!) to cena rzędu 1200-1500zł (zamienniki). Auto dobre nawet bardzo ale niestety nie na nasze drogi. A jeszcze jest ulubieńcem złodziei.

Jako zwolennik japońskiej motoryzacji muszę ci zadać pytanie, czy nie myślałeś nad Hondą Civic albo Toyotą Corollą?? Sam jestem posiadaczem tego pierwszego z genialnym silnikiem 1.5 Vtec, a takie auta można znaleźć w cenie rzędu 12tyś-16tyś zł.
rządzić na drodze niekoniecznie znaczy być na niej najszybszym...
lukiwch
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 330
Miejscowość: Wałbrzych

01 Sie 2008, 09:28

Toyota i Honda jakoś do mnie nie przemawia ... do A4 musiał bym dołożyć jakieś 7-8 tysięcy. Więc nadal utrzymam się przy wcześniejszym wyborze Opel/Ford.

Dzięki za sporą pomoc lukiwch :)

*edit

a Opel Vectra ? dziwne, ale Vectra jest w praktycznie takiej samej cenie co Astra II (rocznikowo) ... ktoś wie może dlaczego tak jest ? wizualnie i stylistycznie bardziej mi się Vectra podoba ...
Vectre nie brałem pod uwagę ze względu (tak mi się wydawało) znacznie wyższej ceny niż np. Astra II .... a okazuje się, że ceny są praktycznie takie same ... jak wygląda sprawa z silnikami w Vectrze ? widzę, że najwięcej jest 2.0DTi oraz 1.6 16V
belgrand
Nowicjusz
 
Posty: 5

01 Sie 2008, 11:38

vectry sa tansze od astr II bo sa produkowane od 95r.
niestety rdza bardzo lubi vectry B nawet te po liftingu
ja bym jednak szukał astry :)
pzdr
Pawlo
Zaawansowany
 
Posty: 588
Miejscowość: Bolesławiec

01 Sie 2008, 11:47

toyota by byla lepsza ale jesli upierac sie przy nimieckich to z tych 2 wybieram focusa - jest jakis a astra jest strasznie nudna a wnetrze to masakra jak dla mnie w focusie awangarda zamiast nudy i czerni w srodku ale juz lepsze to
Manfred
Aktywny
 
Posty: 391

01 Sie 2008, 11:50

Vectra jak już kolega wyżej zauważył to konstrukcja starsza od Astry II dlatego jest w tej same cenie mniej więcej. Jeszcze słyszałem o problemach z trwałością zawieszenia (której to Astra II w ogóle nie ma). Co do Focusa jak już napisałem trochę obawiałbym sie tego auta ponieważ jest dość usterkowe.
rządzić na drodze niekoniecznie znaczy być na niej najszybszym...
lukiwch
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 330
Miejscowość: Wałbrzych