Panowie - konkrety...
sebastiian8 napisał(a): Astrą J 1.4T 140km
Jest to silnik Opla, Turbo Eco Tec. Silnik owiany jest dość dobrą opinią zarówno samych użytkowników aut z tym silnikiem jak i mechaników. Silniki te jeżdżą w Corsie, Astrze, Zafirze, Mokka oraz Insignii ( nad którą też się zastanawiasz, z tym, że silnik ten siedzi w Insignii A ), są też wkładane w Chewroletach Cruze i jeszcze jakimś, nie pamiętam już jakim. Do tego silnika można spokojnie wkładać LPG - W Niemczech montowali nawet fabrycznie. Rozrząd na łańcuszku, luzy zaworowe kasowane hydraulicznie, żeliwny blok, turbo bez zmiennej geometrii pośredni wtrysk paliwa. Minus, to dwumasa - trzeba ją niestety wymieniać co 120 - 150 tyś km. I to jest najdroższa część w tym aucie chyba. Była kiedyś prowadzona akcja serwisowa na wymianę sterownika silnika, ponieważ był z nim jakiś problem. Ale nie wiem niestety jakie to oznaczenia miało. Trzeba by sprawdzić przy zakupie, czy był wymieniany i ewentualnie czy był objęty akcją serwisową. Przy zakupie trzeba też sprawdzić dokładnie jak zachowuje się skrzynia biegów, ponieważ jest ona bardzo czuła na niewłaściwy i rzadko wymieniany olej, z powodu słabych łożysk. Aczkolwiek, po chyba 2012 roku skrzynie te się już poprawiły, bo coś tam ulepszyli i problem zniknął. Ale oleju i terminów wymian należy dalej pilnować. Normalny silnik, jakich wiele. Koszty części i napraw nie są wielkie, można śmiało stwierdzić, że normalne.
sebastiian8 napisał(a): a Insignią 1.6T 180km/ 1.8 140 km.
Tu zależy jaką Insignię chcesz. Silniki 1,6 były montowane w pierwszej i drugiej generacji, a 1,8 tylko w pierwszej. W drugiej generacji silnik 1,6 ma 200KM, a w pierwszej generacji od 115 do 170 KM. Silnik 1,8 w drugiej generacji ma 180KM. Pierwsza generacja to silniki Ecotec, Ecotec Turbo i Ecotec Turbo SIDI. druga to zwykłe Turbo. Tu z tymi silnikami też nie ma jakichś wielkich problemów.
Silnik SIDI ma 170 KM, bezpośredni wtrysk, turbo ze zmiennymi fazami zintegrowane z kolektorem wydechowym, rozrząd na łańcuszku, luz zaworowy kasowany hydraulicznie. Opinie ogólnie dobre, tyle, że dużo paliwa żre.
Zresztą silniki Opla jeżdżą w wielu samochodach i psują się tak jak i w wielu innych. Ale nie jest to jakiś złom, który zrujnuje domowy budżet i spowoduje łysienie
Czy astra J czy Insignia? Silniki raczej nie mają znaczenia, jeżeli chodzi o ich jakość. Tu można wybierać auta pod kątem mocy jak i wyglądu - każdy ma inny gust, a o gustach się nie dyskutuje. Po prostu trzeba do tych samochodów wsiąść i sprawdzić czy będzie nam odpowiadało pod kątem wygody i komfortu. A każdy ma inne wymagania.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...