Opel Astra J kombi z silnikiem 1.4T - czy warto kupić ten model?

30 Cze 2021, 12:50

Witam, planuje kupić Opla Astre j w kombi z silnikiem 1.4 Turbo. Na internecie opinie tego silnika są przyzwoite, jednak po rozmowie z mechanikiem mam mętlik w głowie ponieważ powiedział mi że to szmelc i nie warto kupować samochodu z tym motorem. Szukam odpowiedzi która rozwieje moje wątpliwości ewentualnie nakieruje mnie na inny silnik
Rocznik samochodu w przedziale 2010-2013
Pozdrawiam i z góry dziękuję
Bartek3105
Obserwowany
 
Posty: 2

30 Cze 2021, 14:25

Bartek3105 napisał(a):po rozmowie z mechanikiem mam mętlik w głowie ponieważ powiedział mi że to szmelc i nie warto kupować samochodu z tym motorem.
A możesz rozwinąć temat? Dlaczego ten silnik to szmelc według mechanika?

Opisywany silnik to dokładnie 1.4 Turbo EcoTec który w zależności od wersji, dysponuje mocą 100, 120 i 140 KM. Po modernizacji z 2015 roku dostępne były odmiany 125 i 150 KM. Występował też z fabryczną instalacją LPG. Jednostka po liftingu ma gorsze opinie bo jest na bezpośrednim wtrysku i ma więcej bolączek ale ta w Astrze J z okresu którego szukasz jakoś nie należy do takich żeby nazwać ją "szmelcem".

Większych problemów może przysporzyć skrzynia manualna sześciobiegowa M32 która faktycznie ma swoje bolączki.
Ostatnio edytowany przez Rokiko, 30 Cze 2021, 22:16, edytowano w sumie 1 raz
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10093
Zdjęcia: 35

30 Cze 2021, 16:43

Odnośnie silnika powiedział dokładniej że blok silnika jest z aluminium i jest cieki. Wspomniał też coś że zawory są kiepskiej jakości
Na temat skrzyni biegów wyczytałem że są z nią problemy...
Jeszcze jedno pytanie. Czy jest jakaś większa różnica między wersja 120 i 140 km?
Ostatnio edytowany przez Bartek3105, 30 Cze 2021, 16:55, edytowano w sumie 1 raz
Bartek3105
Obserwowany
 
Posty: 2

30 Cze 2021, 16:47

Chyba musisz znaleźć innego mechanika, takiego, który się nie zatrzymał w latach 90-tych

Bartek3105 napisał(a):Na temat skrzyni biegów wyczytałem że są z nią problemy...


To teraz poczytaj w ilu modelach na rynku jest zamontowana ta skrzynia. Jeśli są z nią "problemy" to w takim 10 letnim aucie już dawno jest zrobiona, bo przecież zła skrzynia by tyle nie wytrzymała :mrgreen:
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2747
Przebieg/rok: >50tys. km

30 Cze 2021, 17:57

Dla zwykłego zjadacza chleba materiał silnika jest bez znaczenia, a nawet alu będzie lepszy, bo m. in. szybciej się nagrzeje.
Gość114260
 

30 Cze 2021, 18:51

Bartek3105 napisał(a):że blok silnika jest z aluminium


alu bloki stosowane są w wielu samochodach, jeżeli był by żeliwny to byłby cięższy o kilkadziesiąt kilogramów co przekładało by się na np. osiągi.
Powiem więcej rozbierałem kilka razy ten silnik i tam wszystko jest miniaturowe...łańcuszek rozrządu masz grubszy w rowerze, głowica też alu , waży może z 2KG , tłoki jak z komara..... także to wszystko jest teraz takie bardzo okrojone przez księgowych, jeżeli chcesz coś bardziej pancernego to kup auto z końcówki lat 90 lub pocz. 2000 i materiały oraz technologia wykonania były Inne. :mrgreen:

Ewentualnie dzwoń do Opla i powiedz że kupisz auto za 10 lat jak zrobią z żeliwnym blokiem. :lol:
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Co piesi robią na jezdni?
    Może trudno w to uwierzyć, ale piesi leżą, siedzą i klęczą na jezdni. Ze statystyk policji wynika, że w 2016 roku zginęło w ten sposób w Polsce 81 osób, a 68 zostało rannych! Wśród wypadków spowodowanych ...

30 Cze 2021, 22:10

Rokiko napisał(a):Opisywany silnik to dokładnie 1.4 Turbo EcoTec który w zależności od wersji, dysponuje mocą 100, 120 i 140 KM. Po modernizacji z 2015 roku dostępne były odmiany 125 i 150 KM. Występował też z fabryczną instalacją LPG. Jednostka po liftingu ma gorsze opinie bo jest na bezpośrednim wtrysku i ma więcej bolączek ale ta w Astrze J jakoś nie należy do takich żeby nazwać ją "szmelcem".
wszystko źle, bo 100KM był bez turbo, a 125 i 150 nie były "po liftingu", tylko w kolejnej generacji i to zupełnie inny silnik, który na początku produkcji miał faktycznie problem z tłokami.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14197
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

30 Cze 2021, 22:23

mike napisał(a):wszystko źle, bo 100KM był bez turbo
Ale to ten sam silnik tylko bez turbiny. Chyba, że o czymś nie wiem?
mike napisał(a):a 125 i 150 nie były "po liftingu", tylko w kolejnej generacji i to zupełnie inny silnik, który na początku produkcji miał faktycznie problem z tłokami.
Silnik dostępny był w samochodach od 2015 roku a Astra J produkowana była dłużej. Jest wyżej informacja że to inny silnik.

Tu masz wersję Astry J z silnikiem 1.4T 150KM [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

PS. Nie pisz proszę że wszystko że bo tak nie jest.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10093
Zdjęcia: 35

30 Cze 2021, 23:43

Rokiko napisał(a):Ale to ten sam silnik tylko bez turbiny. Chyba, że o czymś nie wiem?
jeśli różna pojemność, stopień sprężania i różne tłoki to to samo, to masz rację :ok: inna sprawa jak to ubrałeś w słowa.
Rokiko napisał(a):PS. Nie pisz proszę że wszystko że bo tak nie jest.
a ty sprawdzaj informacje, zanim coś napiszesz.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14197
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

01 Lip 2021, 10:21

Na podstawie sprawdzonego silnika wolnossącego 1.4 16V (A14XER) inżynierowie Opla zbudowali w 2010 r. jego doładowaną wersję – oznaczoną kodami A14NEL (120KM i 140KM) i A14NET (140KM).

Wszystkie te silniki pochodzą od jednego nawet części do nich są wspólne.
mike napisał(a):jeśli różna pojemność, stopień sprężania i różne tłoki to to samo, to masz rację
Pojemność różni się nieznacznie a zasługa tego pewnie są zastosowana inne tłoki (ich wysokość) przez to też mamy inny stopień sprężania. Nie zmienia to jednak faktu że budowa silnika jest taka sama we wszystkich tych trzech przypadkach.

Silniki które były stosowane od 2015 roku czyli 1.4T 150KM (B14XHT) i 1.4T 125KM (B14XHL) to zupełnie inne jednostki jak zostało wcześniej wspomniane. Nie dotyczą też one samochodów których szuka autor tematu bo nie występowały w tamtych latach.

mike napisał(a):sprawdzaj informacje, zanim coś napiszesz.
Moim zdaniem nie ma tu nic co miałoby się z prawdą.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10093
Zdjęcia: 35

01 Lip 2021, 16:18

Ja tez czekam na kontrę, tylko tym razem coś mądrego :ok:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

01 Lip 2021, 22:12

Rokiko napisał(a):Pojemność różni się nieznacznie a zasługa tego pewnie są zastosowana inne tłoki (ich wysokość) przez to też mamy inny stopień sprężania. Nie zmienia to jednak faktu że budowa silnika jest taka sama we wszystkich tych trzech przypadkach.
no to mordo, albo to 1:1 albo jednak coś innego, zdecyduj się
Rokiko napisał(a):Silniki które były stosowane od 2015 roku czyli 1.4T 150KM (B14XHT) i 1.4T 125KM (B14XHL) to zupełnie inne jednostki jak zostało wcześniej wspomniane.
zupełnie inne, bo były w zupełnie innym samochodzie, a nie w polifcie
Kao napisał(a):Ja tez czekam na kontrę, tylko tym razem coś mądrego
jest i pan cenzurujący empiryczne opinie odbiegające od mainstreemu, dzień dobry :mrgreen:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14197
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

01 Lip 2021, 23:04

Ja jestem caly czas :ok:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

02 Lip 2021, 07:08

Weszliście na grubo w tego opla :ok:
Opisy niczym 2jz który przyjmie 600km bez kucia... :D
Wpadnie na temat nasz vw fanboj i Was pozamiata tabelkami 1,6 mpi :twisted:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10947
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

02 Lip 2021, 10:30

@mike przykro mi ale to nie są argumenty podaj dane które faktycznie pokażą że silnik jest inny. Zresztą widać to po oznaczeniu silnika we wszystkich trzech wersjach. Pierwsze trzy litery oznaczają tu najczęściej w Oplu taką samą podstawę silnika reszta to różnica osprzętu.

mike napisał(a):no to mordo, albo to 1:1 albo jednak coś innego
1:1 to nawet nie będą te dwa z większą mocą jak już chcesz tak szukać :wink:
mike napisał(a):zupełnie inne, bo były w zupełnie innym samochodzie, a nie w polifcie
Przecież napisałem... ale masz przykład że zdarzały się w końcówce wersji Astry J. No i nie innym samochodzie tylko kolejnej wersji Astry K.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10093
Zdjęcia: 35