Opel Astra, spaliny w układzie chłodzenia, remont uszczelki pod głowic

29 Cze 2022, 03:02

Chciałem się zapytać czy aby na pewno droga postępowania w tym przypadku jest słuszna. Otóż jestem na etapie pół remontu silnika w Oplu Astrze 1.4 90 KM 16 zaworowy, z gazem. Remont jest z powodu tego, że do układu chłodzenia przedostają się spaliny, co wykazała diagnostyka w tym kierunku. Wcześniej z pompy wody wywaliło króciec i musiałem holować auto 300 km. Później króciec wymieniłem na metalowy i było w porządku. Oczywiście tą uszczelkę trzeba było zrobić. W raz z uszczelką mam dylemat co dodatkowo wymieniać. Sam remont głowicy obejmuje tylko planowanie i badanie szczelności oraz wymianę uszczelniaczy w kwocie 300 zł. Nie zakłada docierania i szlifowania zaworów, musiałbym dopłacić z 400 zł. Mam dylemat czy warto w tym przypadku dopłacić. Dodatkowo mechanik proponuje jeszcze wymianę pierścieni zaworowych by w przyszłości silnik nie ciągnął oleju. Przebieg to 162 tysiące. Oczywiście z takich podstawowych rzeczy to: wymiana uszczelek silnikowych: kolektorów, miski, tej pod głowicą, pokrywy rozrządu, wymiana świec, zimering wału korbowego, śruby z głowicy, popychacz jeden bo się zniszczył, olej, filtr, płyn chłodniczy. To raczej standard w tym przypadku pół remontu i eliminacji tej wady spalin w układzie chłodzenia. Ale zastanawiam się czy warto dopłacić i zmienić te pierścienie tłokowe, łańcuch rozrządu i pompę wody jeszcze plus dopłacić za dokładniejszy remont głowicy. Całość by wyniosła 2000 zł około. Łańcuch 130 zł, pompa wodna 170 zł, te pierścienie to coś koło 200 zł. Z góry dzięki za wszelkie rady.
okti325
Nowicjusz
 
Posty: 3

29 Cze 2022, 16:34

Jak robić remont silnika to robić remont, a nie pół remontu. Tak naprawdę, to trudno cokolwiek powiedzieć czy doradzić, jak nie znamy pomiarów. Np. jaka była kompresja? Nie wiemy jak wyglądają pierścienie, tłoki, gładź cylindrów. Ale pierścienie tak czy inaczej wymienić należy. Nie wiemy w jakim stanie są zawory, ich prowadnice czy gniazda. To już musi ocenić mechanik. Przed demontażem silnika powinien porobić pomiary, które dużo mu powiedzą co trzeba zrobić, co trzeba wymienić itd. Tak przez internet to sie za bardzo nie da pomóc w takiej sprawie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Hybrydy na tory (i OS-y)!
    Samochody hybrydowe kojarzą się głównie z oszczędnością i ekologią. Ale ich dominacja w legendarnym, 24-godzinnym wyścigu Le Mans doskonale pokazuje, że spalinowo-elektryczny napęd to nie tylko niższe zużycie paliwa, ...